Gå til innhold

Grandiosa med musehale.

Autofil

Anbefalte innlegg

Dette er sakset fra Vardens nettside i dag lørd. :

Fant musehale på frossenpizzaen

Når nettene blir lange, danser musene på Grandiosaen.

PORSGRUNN Thomas Ludvigsen fant i alle fall restene av en liten gnager da han skulle nyte sin Grandiosa onsdag kveld, skriver VG.

– Midt oppå pizzaen lå det noe som lignet en musehale. Jeg så den med en gang og mistet selvfølgelig matlysten, sier Ludvigsen. At det var en musehale, kunne Mattilsynet raskt bekrefte. Halen var tilnærmet hel, med hår og litt kjøtt. Seksjonssjef Pia Paulsen gransket pizzaen før plasten var fjernet, og sjekket at den var intakt.

– Dette indikerer at musehalen har kommet inn i produsentleddet, sier hun.

Mattilsynet klandrer derfor ikke Prix-butikken i Porsgrunn der Grandiosaen ble kjøpt. Sammen med produsenten Stabburet skal Mattilsynet nå finne ut hva som har skjedd. Dersom Stabburet ikke klarer å påvise noe unormalt med forseglingen av pizzaen, kan politiet bli koblet inn.

Men først skal Stabburet selv starte etterforskning. De skal blant annet DNA-sjekke musehalen.

– Vi har produsert 270 millioner Pizza Grandiosa, og det er første gang vi hører om noe som dette. Vi vil ta alle midler i bruk for å komme til bunns i dette, sier informasjonssjef Robert Rønning i Stabburet. (©NTB)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Derfor spiser jeg ikke grandiosa.

7357476[/snapback]

Haha, det var dagens. Nei dette kan da skje med alle. I dette tilfelle sikkert en mus som har kommet inn på fabrikken, blitt kløyvd og fordelt på mange grandiosa'er :) Nei, men mus kommer seg alle steder.det er sikkert.

Lenke til kommentar
Haha tror jeg holder meg unna Grandiosa i noen uker da.. Gudene vite hvor resten av musen befinner seg! Brrrrr...

- hsds

7357574[/snapback]

Akkurat det samme tenkte jeg... uff... spiste en Grandiosa for mindre enn en uke siden :yucky: (selvsagt ikke "plain", men med ekstra tilbehør). Har hatt feber og vondt i kroppen i to dager nå, men burde vel fått ettervirkninger noe før det. Hehe.

Lenke til kommentar
Derfor spiser jeg ikke grandiosa.

7357476[/snapback]

Da burde du heller ikke drikke Coca Cola.

For det er funnet ganske så mye mer dritt i Coca'n enn i Grandisen....

Du spiser sikkert ikke brød heller da. Har da lest om flere tilfeller av diverse godsaker i de også.

Lenke til kommentar

Her kommer litt fakta. Greit om dere IKKE leser dette om dere er litt... paranoide og snart skal spise middag.

Det finnes ulumskheter i alt vi spiser og drikker. Selv vann fra springen og selvbakt brød er "utrygt". Det sies at man i løpet av et normalt liv, får i seg et utall insekter og andre kryp man ellers blir kvalm av bare å se på, enten i deler, eller hele.

Men så lenge jeg ikke vet om det, er jeg fornøyd. Det jeg ikke vet, har jeg ikke vondt av :)

Beklager om jeg ødelegger søndagsmiddagen til enkelte her. Men teoretisk sett er det ytterst få av oss som kommer til å spise noe vi ellers ikke ville spist i dag. Det er bare det at i løpet av et helt liv, kan det bli litt. Men det er vel ytterst ytterst sjelden at noen blir syke eller dør av det.

Og den gjennomsnittelige verdensborger spiser faktisk utrolig mange edderkopper i løpet av livet... mens de sover. Husker ikke hvor mange, men jeg tenkte "det er umulig" når jeg leste det. Men det er vel et større problem i varmere land enn i Norge.

Lenke til kommentar
26 "edderkopper" hver natt...

7361610[/snapback]

Var det så mange? Så hvis man lever i 70 år, så har man fått i seg gjennomsnittelig 664.300 edderkopper i løpet av livet. Tror nok mange av de er så små at man ikke ser de til normalt... håper ihvertfall det :) Og dette er i såfall tilfelle i helt andre land enn Norge vil jeg tro.

Lenke til kommentar

Har hørt 5 i året jeg, men det er mange slike "vandre-statistikker" som man har hørt av kompisen til broren til onkelen til Henrik som hørte det av bestefaren til tanten til moren til sønnen til broren til søskenbarnet til kongen av Afrika, uten noe kildehenvisning.

Slik statistikk varierer veldig etter hvor man bor også. Jeg tør påstå at folk som bor i jungelen i Oggwaggwaggagoghoo får i seg mer ulumskheter i søvne enn folk som bor i Sibir.

Endret av EvenT
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...