Gå til innhold

Sikkertskode (nokia)endret uten å vite ny. hva nå?

Anbefalte innlegg

Trykte inn mange ganger på alle tastene når man skal fylle ut sikkerhetskoden på en Nokia 6280 av ren kjedsomhet. Av en eller annen grunn virker ikke sikkerhetskoden lengre. Har alltid hatt den til 00000 så er ikke mulig å glemme den heller.

Har prøvd å ta ut/inn batteriet også. 00000 virker fortsatt ikke.

Har noen MEGET viktige jobbnotater der som jeg må få tak i før helga er over. Får heller ikke kontakt med Nokia PC Suite siden sikkerhetslåsen er på.

Finnes det noen form for programvare som kan få tilgang til dette / at f.eks elkjøp fikser problemet på dagen uten å sende den av gårde til et verksted eller lignende..?/ eventuelt andre forumer som vet noe om slikt..?

:cry::dontgetit:

Endret av Apocalypse
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Trykte inn mange ganger på alle tastene når man skal fylle ut sikkerhetskoden på en Nokia 6280 av ren kjedsomhet. Av en eller annen grunn virker ikke sikkerhetskoden lengre. Har alltid hatt den til 00000 så er ikke mulig å glemme den heller.

Har prøvd å ta ut/inn batteriet også. 00000 virker fortsatt ikke.

Har noen MEGET viktige jobbnotater der som jeg må få tak i før helga er over. Får heller ikke kontakt med Nokia PC Suite siden sikkerhetslåsen er på.

Finnes det noen form for programvare som kan få tilgang til dette / at f.eks elkjøp fikser problemet på dagen uten å sende den av gårde til et verksted eller lignende..?/ eventuelt andre forumer som vet noe om slikt..?

:cry:  :dontgetit:

7356322[/snapback]

Hadde det problemet en gang, netcom sa at jeg måtte ha ute batteriet i ca. 40 minutter, så prøve på nytt :)

Virker ikke det, kan du helt sikkert ta kontakt med kundesentret til ditt Mobilselskap (netcom/telenord e.l.)

Lenke til kommentar
Standardkode er 12345. Du har altså endret bort koden til en helt ny tilfeldig kode, av kjedsomhet? Du er klok.

7356349[/snapback]

Nei, telefonen spør etter sikkerhetskode hver gang jeg tar opp tastelåsen. Trykte på noen andre taster en de som var riktige og da jeg etterpå prøvde riktig, fikk jeg opp at jeg hadde tastet feil kode.

Prøvde på nytt nå. og nå virket det igjen. Rart...

Hvis andre får samme problemet og det ikke løser ser er kan denne være lur: Sikkerhetskode-kalkulator til Nokia

Endret av Apocalypse
Lenke til kommentar

Når du taster feil kode X antall ganger setter telefonen automatisk på en time-dealy for når riktig kode kan tastes inn. Dette for at mennesker som prøve å "komme seg inn" på telefonen din ikke kan vite om de har funnet rett kode etter å ha tastet feil kode X antall ganger. Husker ikke hvor lang denne delayen er (5 min? 10 min?), men den er jo rimelig effektiv da! :)

Løsning: La telefonen ligge i fred! :p Kjedsommelig trykking av gal sikkerhetskode skaper bare bry når du faktisk trenger å få av tastelåsen/standbylåsen. :thumbup:

EDIT: Tillegg

Endret av ..Bjørnar..
Lenke til kommentar

Som Bjørnar nevner låser telefonen seg etter 5 feilforsøk, og vil si "kode feil" selv om du taster inn riktig. Da må du vente en god stund før det blir mulig å forsøke på nytt (gjerne en time for sikkerhetsskyld).

PS: Nevnte programmer kan ikke lage kode til den modellen - den MÅ fysisk kobles til service-utstyr for å få lest ut koden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...