Gå til innhold

Hva skjedde med Rare?

eUnaas

Anbefalte innlegg

Hva hendte egentlig med RareWare? Vi vet jo alle at de har laget noen av tidenes beste spill, og helt klart de aller strøste titlene på SNES og Nintendo 64. Men hvorfor lot Nintendo dem gå til Microsoft? Man kan da ikke gi slipp på sitt beste ess!?

Og hva har skjedd med dem nå? Hva har de gitt ut til Xbox? Perfet Dark 2 og?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Etter at Nintendo solgt dem, gikk mange av Rares utvikler og designer til andre firmaer (bl.a. Free Radical Design). Rare har gitt ut Perfect Dark Zero, Kame: Elements of Power og Viva Piñata til Xbox360, og Conker: Live and Reloaded og Grabbed by the Ghoulies til Xbox.

De holder for tiden på med tredje kapittelet om Banjo & Kazooie.

Lenke til kommentar
Banjo-Kazooie, Conkers Bad Fur Day, Donkey Kong Country og Diddy Kong Racing er spill jeg fortsatt har, og som har vært noen av mine beste spillopplevelser. Synd at de gikk tapt. :/

7356243[/snapback]

Har jo ikke gått tapt. Banjo kommer til X360 senere neste år(eller 2008). Aner ikke om Conkers. :)

Lenke til kommentar

Hvorfor er det galt at MS har kjøpt opp Rare? Det finnes som sagt både Conker- og Perfect Dark-spill på Xbox, dessuten ligger vel Banjo Kazooie ute på Live?

Nintendo kan når som helst komme med et nytt Donkey Kong-spill om de vil det, men DK-konseptet er vel neppe en like stor gullgruve som det var før.

Endret av Dragon Hunter
Lenke til kommentar
Som jeg allerede har sagt; Conker eies av Rare, og det har allerede kommet en remake av N64-versjonen på Xbox. Banjo eies også av Rare, sammen med Perfect Dark og Killer Instinct.

Alle spill med Donkey Kong og Diddy Kong eies av Nintendo, da dette er deres figurer. James Bond-lisensen eies av EA.

7356267[/snapback]

solgte ikke EA bond-lisensen til activision eller ubisoft? husker ikke helt hvem de solgte den til..

Lenke til kommentar
Så Xbox spill fra Rare er ikke det samme som de engang var? Men hvorfor solgte Nintendo Rare? De har vel aldri hatt noen store økonomiske problemer? Man kan da ikke bare gi slipp på gutta som lager de overlegent beste spillene!?

7356250[/snapback]

Allerede før Nintendo solgte Rare hadde det vært veldig mye bråk i selskapet. De fleste av de opprinnelige eierne hadde solgt seg ut, de hadde noen av de raskeste utbyttningene av ansatte i den allerede raske spillbransjen, det var rykter om de bare ansatte helt ferske folk som ikke visste rettighetene sine for å så utnytte de til de sluttet og bytte de ut med nye ferskinger, samt det faktum at Rare ikke hadde gitt ut ett spill til riktig tid på mange år. Spill som Starfox Adventures hadde latterlig høye budsjetter, kom ut årevis for sent, og solgte ikke bra nok til å dekke utviklingen. Når da Nintendo prøvde å fokusere mer på spill som hadde små budsjetter og dermed enklere å tjene inn igjen pengene på, så var det vel ingen grunn for dem å beholde Rare.

Men så skal også sies at ryktene om Rares død er betraktelig overdrevet, og selv om mange fans ikke syntes Starfox, Grabbed By the Ghoulies, Perfect Dark 2, og Kameo levde opp til Rares høye standard, så er de jo utvilsomt spill som ligger godt over gjennomsnittet både på grafikk og gameplay.

Lenke til kommentar
Hvorfor er det galt at MS har kjøpt opp Rare? Det finnes som sagt både Conker- og Perfect Dark-spill på Xbox, dessuten ligger vel Banjo Kazooie ute på Live?

Nintendo kan når som helst komme med et nytt Donkey Kong-spill om de vil det, men DK-konseptet er vel neppe en like stor gullgruve som det var før.

7356278[/snapback]

Kameo var veldig bra og Viva pinata har jeg ikke fått prøvd enda.. Tror det nye Banjo spillet blir veldig bra !:) Banjo Kazooie ute på live? :dontgetit:

Lenke til kommentar
Som jeg allerede har sagt; Conker eies av Rare, og det har allerede kommet en remake av N64-versjonen på Xbox. Banjo eies også av Rare, sammen med Perfect Dark og Killer Instinct.

Alle spill med Donkey Kong og Diddy Kong eies av Nintendo, da dette er deres figurer. James Bond-lisensen eies av EA.

7356267[/snapback]

Etter det jeg har hørt har EA solgt lisensen til Activision

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...