Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Windows oppstart..

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg leste dette på "Guide: Et friskere skrivebord"

http://www.hardware.no/guider/programvare/guide_skjermbildet_i_windows/33669/2

Den enkleste måten å endre oppstartsbildet på i Windows er å fjerne det. Start opp programmet msconfig via Start, Kjør... OK, og velg arkfanen Boot.ini.

Her kan du sette en hake ved oppstartalternativet /NOGUIBOOT. Neste gang du starter opp PC-en vil du ikke se noe bilde før Windows-skrivebordet dukker opp på skjermen.

http://bildr.no/view/21725

Så bestemte meg for og prøve det.. Når jeg hadde gjort det og skulle reboote pc'n kommer det ikke opp en dritt!?

Står bare "Windows startet ikke uten feil" det er helt svart kommer opp et svart bilde med _ strek helt oppe i høyre hjørne. ingenting skjer har reboota pcn x antall ganger.. noen tips? trenger hjelp asap..

Det kommer heller ingenting opp når jeg går i sikkerhets modus og det blir ingen endringer når jeg trykker gå til et tidspungt der pcn var i orden _ingenting_ går jo :(

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En god emnetittel er en tittel som forklarer godt hva innholdet i posten din går ut på. En bruker bør kunne skaffe seg oversikt over hovedinnholdet i posten bare ut fra å lese tittelen. Emnetittelen i denne tråden er ikke god nok, om ikke dette blir endret slik at det er lettere å forstå hva slags informasjon tråden omhandler vil denne bli stengt! Vennligst forsøk å ha dette i tankene neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler.

Tråden bryter også med tre-ords-regelen.

Bruk p_edit.gif-knappen i første post for å endre emnetittelen.

(Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Vennligst ikke kommenter dette innlegget, men rapporter gjerne dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet.)

Lenke til kommentar
En god emnetittel er en tittel som forklarer godt hva innholdet i posten din går ut på. En bruker bør kunne skaffe seg oversikt over hovedinnholdet i posten bare ut fra å lese tittelen. Emnetittelen i denne tråden er ikke god nok, om ikke dette blir endret slik at det er lettere å forstå hva slags informasjon tråden omhandler vil denne bli stengt! Vennligst forsøk å ha dette i tankene neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler.

Tråden bryter også med tre-ords-regelen.

Bruk p_edit.gif-knappen i første post for å endre emnetittelen.

(Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Vennligst ikke kommenter dette innlegget, men rapporter gjerne dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet.)

7356367[/snapback]

JAJA. sry er ny her...

Lenke til kommentar
hahahha må da være andre løsninger  :!:

Godt mulig, men det er nå engang den løsningen jeg kan komme på i farten. Take it or leave it. Er alltid hendig å ha en Linux Live CD liggende, uansett...

(...)

JAJA. sry er ny her...

Det er du, men du forsto tydeligvis ikke er kløyva ord av det psilocybe sa :)

Endret av Loomy
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...