Gå til innhold

Explorer.exe krasjer ved lukking av utforsker

Anbefalte innlegg

Som emnetittelen sier: Explorer exe krasjer ved lukking av utforsker. Det går greit å være inne i utforskeren, men med en gang den lukkes "blinker" startmenyen et sekund eller to og alle de resteren utforskervinduene lukkes.

Noen tips?

Mvh Dimache

Endret av Dimanche
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
når explorer.exe krasjer trykker du CTRL+SHIFT+DEL da får du opp oppgave velgeren. så trykker du på ny oppgave og skriver explorer.exe der. da burde explorer exe. starte igjen.

7359024[/snapback]

det gjør den også. har samme problemet under hver oppstart. noen som hvet hvordan dette fikses?

Lenke til kommentar
når explorer.exe krasjer trykker du CTRL+SHIFT+DEL da får du opp oppgave velgeren. så trykker du på ny oppgave og skriver explorer.exe der. da burde explorer exe. starte igjen.

7359024[/snapback]

Ok, men det er ikke det som er problemet. Explorer.exe krasjer, slika at alle utforskerene lukkes, og jeg må vente ca 5 sek. Da starter den opp igjen og alt er som før. Utrolig irriterende. :dontgetit:

Lenke til kommentar
Mulig det er noen korrupte filer som forårsaker problemet.

Putt i XP-CD'en.

Start | Kjør | sfc /scannow [enter]

Da starter du System File Checker som vil sjekke integriteten til systemfilene og ev. erstatte disse med originale hvis de ikke er det.

7382991[/snapback]

Det skal jeg prøve. Jeg tør ikke formatere den fordi den er så gammal, og så har jobben til dem som eier den lagt til noe greier jeg ikke kan slette.

Det er en dell fra ca 2003. Tror dell har gjort noe med xpcdeen, men det skal vel gå greit. Ingen fare for at jeg mister noen filer?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...