Dimanche Skrevet 25. november 2006 Del Skrevet 25. november 2006 (endret) Som emnetittelen sier: Explorer exe krasjer ved lukking av utforsker. Det går greit å være inne i utforskeren, men med en gang den lukkes "blinker" startmenyen et sekund eller to og alle de resteren utforskervinduene lukkes. Noen tips? Mvh Dimache Endret 27. november 2006 av Dimanche Lenke til kommentar
Lukilock Skrevet 25. november 2006 Del Skrevet 25. november 2006 har du prøvd systemoppretting? ofte det hjelper. Sempron Lenke til kommentar
Dimanche Skrevet 25. november 2006 Forfatter Del Skrevet 25. november 2006 har du prøvd systemoppretting? ofte det hjelper. Sempron 7358239[/snapback] Skulle gjerne gjort det, men det er ikke min pc, og problemet har vært der mer enn seks måneder... Lenke til kommentar
morgan_kane Skrevet 25. november 2006 Del Skrevet 25. november 2006 når explorer.exe krasjer trykker du CTRL+SHIFT+DEL da får du opp oppgave velgeren. så trykker du på ny oppgave og skriver explorer.exe der. da burde explorer exe. starte igjen. Lenke til kommentar
haakie Skrevet 26. november 2006 Del Skrevet 26. november 2006 når explorer.exe krasjer trykker du CTRL+SHIFT+DEL da får du opp oppgave velgeren. så trykker du på ny oppgave og skriver explorer.exe der. da burde explorer exe. starte igjen. 7359024[/snapback] det gjør den også. har samme problemet under hver oppstart. noen som hvet hvordan dette fikses? Lenke til kommentar
Dimanche Skrevet 26. november 2006 Forfatter Del Skrevet 26. november 2006 når explorer.exe krasjer trykker du CTRL+SHIFT+DEL da får du opp oppgave velgeren. så trykker du på ny oppgave og skriver explorer.exe der. da burde explorer exe. starte igjen. 7359024[/snapback] Ok, men det er ikke det som er problemet. Explorer.exe krasjer, slika at alle utforskerene lukkes, og jeg må vente ca 5 sek. Da starter den opp igjen og alt er som før. Utrolig irriterende. Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 26. november 2006 Del Skrevet 26. november 2006 (endret) Det enkle er ofte det beste, formater Da blir pc-en helt "ny", og man slepper det evinnelige styret med og alltid fikse problemer. Selv har jeg alle filer på en egen partisjon, så jeg kan nårsomhelst formatere C. Endret 26. november 2006 av Matsemann Lenke til kommentar
Pey'J Skrevet 29. november 2006 Del Skrevet 29. november 2006 Mulig det er noen korrupte filer som forårsaker problemet. Putt i XP-CD'en. Start | Kjør | sfc /scannow [enter] Da starter du System File Checker som vil sjekke integriteten til systemfilene og ev. erstatte disse med originale hvis de ikke er det. Lenke til kommentar
Dimanche Skrevet 29. november 2006 Forfatter Del Skrevet 29. november 2006 Mulig det er noen korrupte filer som forårsaker problemet. Putt i XP-CD'en. Start | Kjør | sfc /scannow [enter] Da starter du System File Checker som vil sjekke integriteten til systemfilene og ev. erstatte disse med originale hvis de ikke er det. 7382991[/snapback] Det skal jeg prøve. Jeg tør ikke formatere den fordi den er så gammal, og så har jobben til dem som eier den lagt til noe greier jeg ikke kan slette. Det er en dell fra ca 2003. Tror dell har gjort noe med xpcdeen, men det skal vel gå greit. Ingen fare for at jeg mister noen filer? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå