Gå til innhold

Beste og rimligste xD-kort?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Har kjøpt et Fuji FinePix F30 til min samboer, og trenger følgelig et xD-kort. Har dessverre ingen snøring på hva som er bra av disse kortene (eller forskjellen på xD Picture Card H/M).

 

Noen som kan gi meg tips om hva som er "best" uten å være uhorvelig mye dyrere enn det som er "standard"?

7356044[/snapback]

Jeg lurer på akkurat det samme! :hmm:

Endret av Dimanche
Lenke til kommentar

Mulig jeg ikek er helt oppdatert, men så vidt jeg har fått med meg er det kun Olympus og Fuji som lager xD-kort, de er vel også de eneste som lager kamera som benytter disse kortene. Olympus lager iallfall svært stabile kort, det tipper jeg Fuji også. Prismessig har xD-kort vært blant de dyreste, men mye har skjedd i det siste, så ingen bør gå konkurs selv ved kjøp av disse kortene. Sjekk Akams prisguide, den er et godt hjelpemiddel.

Lenke til kommentar
Mulig jeg ikek er helt oppdatert, men så vidt jeg har fått med meg er det kun Olympus og Fuji som lager xD-kort, de er vel også de eneste som lager kamera som benytter disse kortene. Olympus lager iallfall svært stabile kort, det tipper jeg Fuji også.
Det er faktisk Sandisk som lager XD-kort både for Olympus og Fuji :) Finnes sikkert noen "bastardmerker" her også.
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...
Så til et mju 750 så kan jeg godt gå for et hvilket som helst xd-kort - vanlig, h eller m? Er noen av de mer å anbefale?

7509973[/snapback]

Kjøpte meg et 2 g i singapor til mit C-60 Olympus hehehe trodde et xd kort var et xd kort jeg. Men det var det ikke vurderer å selge eller kjøpe meg et billig kamera til å ha på fest som tar det korte. Det som var faen var at det kun var c-60 og c160 og noe mju greier som ikke takla de korta.

 

Maks på c-60 er 256 og det har jeg.

 

Noen som aner verdien på det 2 G M korte ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...