Gå til innhold

Noe å hente på å gå fra Win XP til WIN Server?

Itw

Anbefalte innlegg

Heisann

Har en pc/server stående i kjellern som kun blir brukt til torrent's, kjøre mediaserver og som filserver.

Pc'n styres kun via VNC og har en ekstewrn disk som jeg bruker til å hente filer i fra den med.

Plages litt med at den henger litt i det siste så har planer om å formatere den.

Pc'n står på 24/7 og pr dags dato med WIN XP PRO så lurer litt på om det er noe å hente/forbedre ved å installere WIN Server på den? er vell 2000 som er siste?

Har vurdert linux men vet ingenting om det så tror det er like greit å holde meg til WIN da..

Håper noen tar seg tid til å hjelpe meg med spørsmålet:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

søndager er jævlige hvis du drakk j*vlig mye på lørdag :p

Skal du bruke serveren bare til å laste ned div ting, og dele mapper/filer. funker Win XP fett.

Men skal du f.eks ha flere brukere som skal logge seg på rdp f.eks på serveren må du jo ha server OS

;)

Lenke til kommentar

En ting er no hva du vil hente ved å gå over til Windows 2003. Det er ikke all verden, og en annen ting er at du ikke får kjørt de mest kjente sikkerhetspakkene i Windows 2003. F. eks Norton, PC-Cillin, Panda eller Mcafee. Så jeg ser ikke vitsen i å betale ræva av deg for det du skal bruke den til nei.

Men på en annen side. Hvis det er en seriøs server, så er ikke XP etter min mening veien å gå. Har du Windows 2000 for hånden så gå for den du.

Lykke til.

Lenke til kommentar
Hvis du leste det sikkelig så, så du at jeg anbefaler Windows 2000 på Servere. Jeg sa ingenting om Desktop.

Windows 2000 er mere Clean enn XP og cluet med Servere er vel at den skal være så Clean som mulig?

7371466[/snapback]

det er overkill å innstallere en server til det bruket. et server-os er mer tungvindt for maskinvaren å kjøre også...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...