Itw Skrevet 25. november 2006 Del Skrevet 25. november 2006 Heisann Har en pc/server stående i kjellern som kun blir brukt til torrent's, kjøre mediaserver og som filserver. Pc'n styres kun via VNC og har en ekstewrn disk som jeg bruker til å hente filer i fra den med. Plages litt med at den henger litt i det siste så har planer om å formatere den. Pc'n står på 24/7 og pr dags dato med WIN XP PRO så lurer litt på om det er noe å hente/forbedre ved å installere WIN Server på den? er vell 2000 som er siste? Har vurdert linux men vet ingenting om det så tror det er like greit å holde meg til WIN da.. Håper noen tar seg tid til å hjelpe meg med spørsmålet:) Lenke til kommentar
Zappza Skrevet 26. november 2006 Del Skrevet 26. november 2006 Windows Server 2003 er det siste =) Lenke til kommentar
Itw Skrevet 26. november 2006 Forfatter Del Skrevet 26. november 2006 Ok Men for meg som bruker pc'n bare som filserver, mediaserver og til torrents vil det være noe å hente på å bruke Windows Server 2003 da? Hva vil hovedsakelig forskjellen være? Lenke til kommentar
Zappza Skrevet 26. november 2006 Del Skrevet 26. november 2006 Vel, nå har ikke jeg så mye kunnskap om Server 2003, men jeg tror ikke du kommer til å merke noe særlig forskjell egentlig. Men la de som kan litt mer om Server 2003 uttale seg om dette, jeg vet ikke =) Lenke til kommentar
V-by Skrevet 26. november 2006 Del Skrevet 26. november 2006 tror ikke du vil merke så stor forskjell, da xp pro har en del nettverksgreier innebygd også. Men du kan "årne" litt mere med win 2003 server, enn med xp. Tenker da på nettverksinstillinger, og delingsgreier osv... Faen ass.... dritsøndag. Lenke til kommentar
Itw Skrevet 26. november 2006 Forfatter Del Skrevet 26. november 2006 Ok, men vet ikke om jeg gidder bryet da.. (Signatur: han heter pelle og er ho..) Søndag:D Lenke til kommentar
V-by Skrevet 26. november 2006 Del Skrevet 26. november 2006 søndager er jævlige hvis du drakk j*vlig mye på lørdag Skal du bruke serveren bare til å laste ned div ting, og dele mapper/filer. funker Win XP fett. Men skal du f.eks ha flere brukere som skal logge seg på rdp f.eks på serveren må du jo ha server OS Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 26. november 2006 Del Skrevet 26. november 2006 så lurer litt på om det er noe å hente/forbedre ved å installere WIN Server på den? 7355928[/snapback] Til det formålet er det absolutt ingenting å hente på å bruker Server 2003. Lenke til kommentar
Itw Skrevet 26. november 2006 Forfatter Del Skrevet 26. november 2006 Okei takker for svar:D Holder meg til Xp jeg da, tenkte at kansje server ikke brukte like mye av systemet osv... Men flott at dere tok dere tid til å svare! Lenke til kommentar
wil Skrevet 27. november 2006 Del Skrevet 27. november 2006 En ting er no hva du vil hente ved å gå over til Windows 2003. Det er ikke all verden, og en annen ting er at du ikke får kjørt de mest kjente sikkerhetspakkene i Windows 2003. F. eks Norton, PC-Cillin, Panda eller Mcafee. Så jeg ser ikke vitsen i å betale ræva av deg for det du skal bruke den til nei. Men på en annen side. Hvis det er en seriøs server, så er ikke XP etter min mening veien å gå. Har du Windows 2000 for hånden så gå for den du. Lykke til. Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 27. november 2006 Del Skrevet 27. november 2006 Hvis det er en seriøs server, så er ikke XP etter min mening veien å gå. Har du Windows 2000 for hånden så gå for den du. 7366981[/snapback] Tror vi alle er spente på hvordan du kan forklare at 2000 er å anbefale over XP Lenke til kommentar
wil Skrevet 27. november 2006 Del Skrevet 27. november 2006 Hvis du leste det sikkelig så, så du at jeg anbefaler Windows 2000 på Servere. Jeg sa ingenting om Desktop. Windows 2000 er mere Clean enn XP og cluet med Servere er vel at den skal være så Clean som mulig? Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 27. november 2006 Del Skrevet 27. november 2006 Hvis du leste det sikkelig så, så du at jeg anbefaler Windows 2000 på Servere. Jeg sa ingenting om Desktop.Windows 2000 er mere Clean enn XP og cluet med Servere er vel at den skal være så Clean som mulig? 7371466[/snapback] det er overkill å innstallere en server til det bruket. et server-os er mer tungvindt for maskinvaren å kjøre også... Lenke til kommentar
Itw Skrevet 27. november 2006 Forfatter Del Skrevet 27. november 2006 Holder meg til XP jeg:D Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 27. november 2006 Del Skrevet 27. november 2006 Hvis du leste det sikkelig så, så du at jeg anbefaler Windows 2000 på Servere. Jeg sa ingenting om Desktop. 7371466[/snapback] Ja, da leste jeg riktig. Her diskuteres det servere. 2000 clean? Clean for sikkerhets- og nyttefunksjoner kanskje ja, men når ble det positivt? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå