Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Dieselvarmer Opel Vectra

Kongsteien

Anbefalte innlegg

Har kjøpt meg en 98 mod Opel Vectra 2.0 tdi. Så er det en boks i motorrommet som jeg lurer på kan være en dieselvarmer. Fatter har en Saab 93 tdi som har vectra motor og de to er helt like i motorrommet. og i saaben er denne boksen en dieselvarmer som man kan skru på manuellt når det er kaldt. Noen som har vært borti dette og vet hvordan det funker i vectra?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har kjøpt meg en 98 mod Opel Vectra 2.0 tdi.

7355861[/snapback]

Har du satt en VAG-motor i denne bilen? Det er bare VAG som kaller bilene sine for TDI.

Du mener kanskje DTI?

Dieselfilteret kan være elektrisk oppvarmet, eller mener du kupevarmer?

Endret av buskmann
Lenke til kommentar

Ja mulig denne heter DTI. Men alle papirer jeg har står det TDI, også på forsikring.

Jeg mener dieselvarmer til kupe og motor. er en boks med to slanger og et eksosrør som går ned et eller annet sted. Hørt om at den skal starte automatisk ved lave temperaturer når man starter motor, men har ikke merket at den har startet.

Lenke til kommentar

Det er nok en dieselvarmer til å varme opp motor og eventuelt cupè du har.

Nå er jeg ikke sikker på hvordan det er på Opel, men det er sikkert som på Saab der det er en type med og en type uten sirkulasjonspumpe for kjølevannet.

Den uten sirkulasjonspumpe hvirker bare når motoren er i gang og det er under 5 grader(4 grader i displayet) og starter automatisk.

Den med sirkulasjonspumpe kan du starte manuelt inne i bilen og bruke som en motor/cupèvarmer.

Du finner ut om bruken av denne ved å lese instruksjonsboken til din bil.

Lenke til kommentar

ja det høres riktig ut. er nok uten sirkulasjonspumpe. dette kan vel installeres som ekstrautstyr. men har ikke merket at den har startet, selv om det blir relativt raskt varmt i kupe. står heller ingenting i instruksjonsboken om dette. for man kan vel høre at den går og at det kommer en litt spesiell eksoslukt? er hvertfall det jeg har opplevd på andre biler, også på saab.

Endret av Kongsteien
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...