vikke-viking Skrevet 25. november 2006 Del Skrevet 25. november 2006 Okey så jeg har et ganske dyrt system som jeg er redd for (inneholder blant annet en core 2 E6600 og et X1950XTX) men jeg tenker på vannkjøling. Ja jeg er redd for vannkjøling men jeg tenkte at jeg skulle prøve meg. Så hva er bra for en nybegynner? Tenkte litt på denne: https://prisguiden.no/product.php?product_id=53660 Og ja jeg vet mange sier at det er lite risiko men er det virklig det? Takk. Lenke til kommentar
magnulf Skrevet 25. november 2006 Del Skrevet 25. november 2006 Jeg har hatt vannkjøling i 2 år nå tror jeg og i løpet av disse årene har jeg ødelagt 1 komponent...et skjermkort og det var min egen feil så jeg vil si at vannkjøling egentlig er temmelig trygt bare du gjør det by the book for å si det sånn. Lenke til kommentar
vikke-viking Skrevet 25. november 2006 Forfatter Del Skrevet 25. november 2006 takk for svare. Men hva slags sett burde en nybegynner kjøpe? Eksternt eller internt? Kan noen gi noen linker? Lenke til kommentar
The Ghost Skrevet 25. november 2006 Del Skrevet 25. november 2006 (endret) For å gjøre det lettest mulig så er Corsair Naautilus 500 helt perfekt. Men intern er det beste om du har plass til det og liker å få en litt trang pc og da er Maxi eller Cube anbefalt, men det er plass i Miditower også ! Ellers om du skal ha av det litt bedre så kan du kanskje ta en titt på sig'n min og linken der PS... Det er på Engelsk *Edit: Ser nå hva du tenkte på og den er alt for dyr til hvor bra den egentli er ! Endret 25. november 2006 av The Ghost Lenke til kommentar
vikke-viking Skrevet 25. november 2006 Forfatter Del Skrevet 25. november 2006 Tror nok jeg vil ha et eksternt, prisen er egentlig ikke noe og snakke om:p Hva med denne? https://prisguiden.no/product.php?product_id=44308 Lenke til kommentar
The Ghost Skrevet 25. november 2006 Del Skrevet 25. november 2006 Den er ganske så bra ja ........ Men en Nautilus er enkel og holder lenge ..... Hva skla du kjøle, er du en klokker ? Lenke til kommentar
vikke-viking Skrevet 25. november 2006 Forfatter Del Skrevet 25. november 2006 Blir nok CPU, GPU og kanskje northbridge. Nei har ikke prøvd noe særlig med klokking ennå. Lenke til kommentar
The Ghost Skrevet 25. november 2006 Del Skrevet 25. november 2006 Nope da holder det lenge med Nautilus 500 da den er liten og kan fjerne 500W med varme ..... Du bruker vel ca. 200-300W på load .... Lenke til kommentar
vikke-viking Skrevet 25. november 2006 Forfatter Del Skrevet 25. november 2006 Aner ikke. Men den fra corsair er jo CPU blokken på rørene alerede. Og en av hoved grunnene til at jeg kjøper vann kjøling er for og kjøle ned mitt grusomme varme grafikk kort. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 25. november 2006 Del Skrevet 25. november 2006 Nautilus bråker mer per watt med varme fjernet enn de fleste sett med større radiator. Lenke til kommentar
The Ghost Skrevet 25. november 2006 Del Skrevet 25. november 2006 Vel det er jo bare å kjøpe en ekstra 120 eller 240 radiator itilegg .... Du for aldri ferdigjutet kabler så det er bare å kutte den ene kabelen i to og koble det til sånn Lenke til kommentar
vikke-viking Skrevet 25. november 2006 Forfatter Del Skrevet 25. november 2006 Men da må jeg kjøpe en GPU og kanskje en Northbridge vannblokk ved siden av da? Lenke til kommentar
The Ghost Skrevet 25. november 2006 Del Skrevet 25. november 2006 Jepp det følger bare med CPU blokk ... Lenke til kommentar
tharshan Skrevet 25. november 2006 Del Skrevet 25. november 2006 (endret) Hei! Eg har også eit bra system som eg er relativt redd for( d930 og X1950XTX), men så var den CPUen min så veldig varm at eg bestemde meg for å kjøpe vannkjøling. Så kjøpte eg delar på microplex.no. Er veldig fornødg med vannkjøling(litt varmt då, klokka kort kan komme oppi 70 grader!) Men det vart lekkasje, men det var min eigen feil. så etter at den var retta opp, så er det heilt perfekt! Edit: Sjå på profil for spec om vannkjølinga! Endret 25. november 2006 av tharshan Lenke til kommentar
vikke-viking Skrevet 25. november 2006 Forfatter Del Skrevet 25. november 2006 Men hva slags blokk er greit og bruke på et X1950xtx da? Og noe for northbridge? Lenke til kommentar
The Ghost Skrevet 25. november 2006 Del Skrevet 25. november 2006 (endret) Vel du skulle jo ha ekstern, men nå som du kommer over på tanken om intern kan jo en av disse være noe: Trykk på meg^^ Bare ikke vel Zalman Edit: hovedkort ? Edit2: velg denne eller denne Endret 25. november 2006 av The Ghost Lenke til kommentar
vikke-viking Skrevet 25. november 2006 Forfatter Del Skrevet 25. november 2006 (endret) Hovedkort er: https://prisguiden.no/product.php?productId=46350 Har egentlig ikke noe lyst til og begynne og rote med internt. Har ikke all verden med plass heller. Kabinettet mitt er: https://prisguiden.no/product.php?productId=1567 Endret 25. november 2006 av vikke-viking Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå