jaakviK Skrevet 25. november 2006 Del Skrevet 25. november 2006 Hei Min gamle PC begynner å bli utdatert, og jeg har tenkt å kjøpe meg ny. Hadde tenkt å legge 25.00 spenn i en ny bærbar, men så ser jeg jo at de nye DX10-kortene ikke kommer på bærbar før langt utpå våren. Derfor vurderer jeg å kjøpe en "vente-PC". I dag så jeg en HP bærbar PC med AMD Turion 64 x2, med 1 GB minne og et Nvidia 7600 skjermkort på 128 MB. I dag har jeg en P4 2,53 GHz prosessor, 512 MB minne og et ATI 9600 skjermkort. (Som dere skjønner har jeg nå store problemer med å kjøre litt "fancy" spill) Så til mitt spørsmål: Vil jeg merke stor forskjell i ytelse fra min gamle PC til den eventuelt nye? Dersom dere tror ja, vil jeg sikkert kjøpe den, ha den 12-18 måneder før jeg kliner til å kjøper "et bærbart monster" med et 8800 kort eller tilsvarende. Håper noen kan gi meg en kort tilbakemelding. Ha en fin lørdags aften Joey Lenke til kommentar
Nordmoen Skrevet 25. november 2006 Del Skrevet 25. november 2006 DU vil merke ganske stor forskjell fra den gamle til den nye. Er ikke helt sikker på om det er noen vits for deg å kjøpe en vente pc, kommer vel egentlig helt opp til størelsen på lommeboka di Hvis du vil samenligne litt kan du bruke denne: Prosessor samenligning bare velg de 2 prosessorene du vil samenligne og velg hva du vil at de skal testes opp imot. Grafikkort samenligning samme som den over bare med skjermkort. Med tanke på 512mb ram til 1 gig vil du merke kraftig på loading på spill. Lykke til Lenke til kommentar
EirikLF Skrevet 25. november 2006 Del Skrevet 25. november 2006 (endret) Grafikkort sammenligninga ser ut til å være basert på desktop kort, som jo blir feil. 8800 kortene er jo toppmodeller, og det er stor sjanse for att de første bærbare DX10 kortene også kommer tiol å være knallgode og dyre. Spørs om ikke du kan kjøpe ny PC med DX10 fortere hvis du har høyere budsjett på PCen. Endret 25. november 2006 av watercool:) Lenke til kommentar
Dauemannen Skrevet 25. november 2006 Del Skrevet 25. november 2006 Det kommer helt an på. Go 7600 er et helt ok skjermkort, og kan ta de aller fleste nyere spill med middels detaljer helt smertefritt. Så hvis det ikke er alt for viktig for deg å kunne dra alle nye spill på max detaljer, kan du nok godt vente. Hvis du derimot kjøper en dell xps eller tilsvarende nå, vil du nok få betydelig bedre ytelse i nyere spill, og kunne kjøre det meste av spill med alle detaljer. Det kommer an på hvor mye du spiller. Spiller du mange nyere spill, er det ingen dum ide å kjøpe en ny PC hvis du har råd til det. Lenke til kommentar
jaakviK Skrevet 25. november 2006 Forfatter Del Skrevet 25. november 2006 (endret) Hei igjen Takk for kjappe svar. Jeg hadde tenkt å kjøpe meg en Dell XPS bærbar, tenkte faktisk på den aller største, med 20 tommers skjerm osv. Det som holdt meg tilbake var at jeg plutselig - etter flere års fravær - begynte å lese meg opp på skjermkort her på Hardware. Og da skjønte jeg at det kanskje var teit å legge 25K i en PC nå når Dx10 kommer. Så jeg bestemte meg for å vente. Men så leste jeg at DX10-kortene neppe kommer på bærbar før tidligst til våren. Og da ble jeg utålmodig. Det kombinert med at jeg får bonus til jul, gjør at jeg nå sikkert går for en "vente-PC" som beskrevet ovenfor, og som jeg har 12-18 måneder. DA kliner jeg til å kjøper en Dell XPS 2010 med det feteste DX10-kortet. med vennlig hilsen Joey Endret 25. november 2006 av jaakviK Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå