Gå til innhold

Liten bærbar til fruen?

Thorz

Anbefalte innlegg

Tusen takk til alle som har kommet med anbefalinger!

DV2130 er ikke mindre en MacBooken, men de er nesten like stor når du plassere dem en over den andre, bare at den HP en er lit høyere pga den er tikkere i rumpen:

DV2130:

Høyde 3.9 cm

Bredde 33.4 cm

Dybde 23.7 cm

Vekt 2.4 kg

MacBook:

Høyde: 2,75 cm

Bredde: 32,5 cm

Dybde: 22,7 cm

Vekt: 2,36 kg

Jeg kan anbefale denne maskinen til alle som er interessert i en alternative til MacBooken. Jeg eier en MacBook og bortsett fra noen kvalitet problemer som min fikk er jeg fornøyd med den, men denne HP maskinen er utrolig billig for det du får i prisen, har bedre graffikk en Macbooken (og andre bærbar på denne pris nivå), har 1GB minne, har 120GB, har en fantastisk skjerm (Macbooken også :) ) ... den eneste som den mangler for å få 9.5 poeng hos meg er Bluetooth. Den for 9.0/10.0.

Ulempene? Klar det. Alle maskinene har sine svakthetene. På disse Pavillon modellene sines jeg at rumpen er kanskje lit tikk, hodetelefon kontakt er ikke optimal plassert (er i fronten istedenfor på siden), ikke bluetooth og mangler DVI, men disse ulempene er lite i forhold til den gode pakken du får.

Hvis man ikke trenger webkam kan man gå for en modell med 12'' skjerm, som f. eks. en av de gode alternativene som var nevnet i denne tråen.

Håper at denne her er brukbar til andre som er på jakt etter en barbær til denne julen :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
For dem som er interessert i AmiloPRO V3205, her har Netshop den med 1GB RAM og 120GB HD for 8750!:

http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfo...aspx?plid=43000

Om det var ikke for at den mangler webkam hadde jeg kjøppet den uten tvil.

7427064[/snapback]

Jeg er helt enig med Thorz her. Dette er et supertilbud!! Jeg trodde nesten ikke mine egne øyne når jeg så tilbudet som dumpen inn i e-postkassen min :ohmy: Det er jo slik at jo mindre laptoppene er i dag jo mere koster de. Men ikke i dette tilfellet. Fujitsu-Siemens er jo kjent for å ha någenlunde god kvalitet og pent design. Jeg må si denne har et helt nydelig design.

Jeg håper du går for denne :thumbup:

ps: Før hadde jeg en 15"... nå har jeg en Zepto 6214W som er 14,1". Det er mye mye bedre jo mindre laptoppene er! Mye enkelere å ha med på skolen :D

Lenke til kommentar
Hvis du har litt penger, og ikke bryr deg om di 10 000 du nevnte i første post.

Acer ferrari 1000 =)

www.acer.no

7427119[/snapback]

Har hatt 3 Acer maskiner i de siste 4 år og prøver å fullstendig unngå dem. Jeg synes av Acer kvaliteten er ikke bra i det helle tatt. Vet ikke om disse Ferrari modellene, men mine Travelmate har hatt forkjelige type problemer, fra død eller nesten død hard disk pga. temperatur (2 av dem) til død skjerm og andre ting som har gjort at jeg må sende dem til reparasjon.

Lenke til kommentar

Hvordan en bærbar fungerer og lever i lengden har veldig mye med å gjøre hvor den brukes og hvordan den behandles.

Vil man ha en bærbar som varer, kjøp en dyr(ere) Lenovo.

Har hatt Acer i 5år (sånn ca) og opplevd 1 problem på de 3 PC`ene jeg har eid, tok 1uke så var bærbaren meg i hende fra reperasjon.

Jeg er fornøyd med Acer.

HP har jeg også et godt inntrykk av, vet om mange som er en glad eier av en HP pavilion maskin.

Endret av Samcki
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...