Gå til innhold

Liten bærbar til fruen?

Thorz

Anbefalte innlegg

Det blir bærbar under juletre i år.

Hun trenger noe let og liten. Hun spiller ikke, då skjermkortet trenger ikke å være krafig. Hun skal bruke maskinen kun for vanlige oppgaver som f. eks. på universitet, musikk og video (DVD og nedlastet filmer). Til hun er det viktig batteri levetid, vekt og størrelse.

Jeg letter etter noe som kan inneholde:

- Maks. 14'' skjerm.

- Maks. 2.3 kg.

- Inte Core (Solo, Duo eller Core 2 Duo). Trenger ikke å ha en veldig kraftig Core CPU.

- Minimun 80GB HD

- 1024MB RAM

- WiFi

- Innebygd webkam

- DVDRW

- Helst 4 timer eller mer på batteri liv.

- Under 10000 kr.

Disse er sjekk å ha men ikke nødvendig:

- Firewire

- Bluetooth

Jeg har vært på produktguiden her og fant ut en maskin som ser interessant ut. Det er en Asus A8F:

https://prisguiden.no/product.php?p...=specifications

Noen med erfaring om denne maskinen?

Jeg ville lese kommentarer om denne eller andre maskiner som kan passe på disse kravene.

Takk for hjelpen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det som er med laptop'er i dag er at de oftest leveres med dårlige batterier (få celler) for å få prisen ned. Kjøper du en maskin og et nytt batteri med flest mulig celler, kan du øke batterikapasitet med 150%.

JEg kan trygt anbefale HP DV2017 til din fru. Et glimrende produkt med fokus på multimedia.

Endret av Zande
Lenke til kommentar

@alla737: Ja, jeg tror at Intel etter den Core arkitekturen leder over AMD, spesielt i den mobile sektor.

@Zande: Takk. Det er en veldig interessant maskin og den har en bra skjermkort i tillegg. Ville gjerne finne noe lettere, men 2.4Kg er ikke så tungt.

Takk!

Lenke til kommentar

Apple MacBook. macbookhero20061107.jpg

13.3 Widescreen

Core 2 Duo

siden hun er student så kan hun handle med student rabatt, og da koster den fra 9390,-

kommer riktignok på 10.443 med 1GB ram og 80GB disk, men det burde absolutt vurderes. har oppmot 5,5 - 6 timers batteritid.

http://store.apple.com/Apple/WebObjects/noInd

man kan legge inn windows på den og om ønskelig, ved hjelp av bootcamp.

Endret av Thomas_H
Lenke til kommentar

2017 er ikke like prisverdt som den var tidligere. Nå mener jeg de to hotteste HP-alternativene er 2004 og 2130. Har 2004 selv, og er kjempefornøyd. Den ser veldig bra ut og fungerer bra til de behovene du nevner. Batteritiden kommer dessverre ikke opp mot 4 timer, dog. 3 timer med vanlig bruk er mer realistisk.

Lenke til kommentar
2017 er ikke like prisverdt som den var tidligere. Nå mener jeg de to hotteste HP-alternativene er 2004 og 2130. Har 2004 selv, og er kjempefornøyd. Den ser veldig bra ut og fungerer bra til de behovene du nevner. Batteritiden kommer dessverre ikke opp mot 4 timer, dog. 3 timer med vanlig bruk er mer realistisk.

7360179[/snapback]

Jeg har vært å se på 2130 og den ser veldig bra ut. Har en lit raskere prosessor enn 2017 men kommer med XP MCE. Er det mulig å kjøre vanlig XP GUI hvis maskinen følger med XP-MCE?

@Thomas_H: Jeg har selv en MacBook, fin maskine men det er lit for dyrt til det jeg letter etter.

@fudun: Den er veldig liten og lett, men har ikke webkam :(

Takk.

Endret av Thorz
Lenke til kommentar
Jeg har vært å se på 2130 og den ser veldig bra ut. Har en lit raskere prosessor enn 2017 men kommer med XP MCE. Er det mulig å kjøre vanlig XP GUI hvis maskinen følger med XP-MCE?

7372398[/snapback]

Jada, det er mulig. XP MCE inneholder all funksjonaliteten til XP home, så det er intet problem.

Lenke til kommentar
Jada, det er mulig. XP MCE inneholder all funksjonaliteten til XP home, så det er intet problem.

7373547[/snapback]

MCE har mer til felles med XP Pro enn XP Home faktisk :D

MCE er i realiteten XP Pro uten Active Directory-funksjonen (vet du ikke hva det er har du ikke bruk for det), men med Media Center-programvaren, som er ett program du starter opp og kjører under vanlig Windows.

Endret av ventle
Lenke til kommentar

7373547[/snapback]

MCE har mer til felles med XP Pro enn XP Home faktisk :D

MCE er i realiteten XP Pro uten Active Directory-funksjonen (vet du ikke hva det er har du ikke bruk for det), men med Media Center-programvaren, som er ett program du starter opp og kjører under vanlig Windows.

7373712[/snapback]

http://www.mpx.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=72370

Lenke til kommentar

I går har jeg fått en HP DV2130 fra Komplett.

Jeg kan bare si at det er en veldig fin og kraftig maskin. Den tilbyr utrolig mange ting borsett fra DVI og bluetooth.

Var veldig overrasket med størrelsen, tingen er nesten like stor som min MacBook 13''!

Holder på å konfigurere alt nå. Spesielt fjerner jeg søppel som Norton Internett Security og andre små ting fra TELE2.

Jeg tror at fruen skal bli veldig fornøyd med denne maskinen.

Tusen takk for hjelpen!

PD/:

Hvor dårlig at man kan ikke betale med VISA kredit i Posten! Burde har valgt VISA betaling hos Komplett og ikke oppkrav.

Endret av Thorz
Lenke til kommentar
I går har jeg fått en HP DV2130 fra Komplett.

(...)

Var veldig overrasket med størrelsen, tingen er nesten like stor som min MacBook 13''!

Hvordan kan den være nesten like stor? Er det ikke 14" skjerm på den? Ville jo da anta at den er større enn 13"... Er det webcam på denne da? Hvis du skulle ha en liten en, så kunne du jo sett på den som Rasjonell og jeg anbefalte med 12" skjerm.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...