Gå til innhold

spørsmål angående ram

lbj23

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hei. Jeg har 512 mb ram på min stasjonære HP W5130 AMD Athlon 64 prossesor. Jeg vil gjerne ha mer ram. Hvor mye koster det sånn ca å oppgradere med 1.5 GB til, slik at det blir 2 gb? Og er det vanskelig å sette inn brikken selv?

7355527[/snapback]

har ikke noe spesielt kjennskap til pc'n din, men det skal vel gå greit. Du må da enten kjøpe 3x512mb brikker til, eller bytte ut 512mb brikken din med 2x1024mb brikker istedet. Men først må vi finne ut hvilket minne som er i pc'n. Last ned everest eller noe og sjekk etter. Brikkene er relativt enkle å sette inn, bare å presse de ned i soklene, gjort på 123. :)

Lenke til kommentar

Memory

Component Attributes

Memory Installed 512 MB (1 X 512)

Maximum allowed 4 GB* (4 x 1 GB) requires the replacement of the installed 512 MB DIMM

*Actual available memory may be less

Speed supported PC3200 MB/sec

Type 184 pin, DDR SDRAM

DIMM slots Four

Open DIMM slots Three

Lenke til kommentar
Memory

Component  Attributes

Memory Installed  512 MB (1 X 512)

Maximum allowed  4 GB* (4 x 1 GB) requires the replacement of the installed 512 MB DIMM

*Actual available memory may be less

Speed supported  PC3200 MB/sec

Type  184 pin, DDR SDRAM

DIMM slots  Four

Open DIMM slots  Three

7358061[/snapback]

det står ikke noe merke da? men du kan kjøpe 3stk 512mb brikker til, men det kommer an på om hovedkortet ditt støtter 4 brikker på 400mhz. Hvis det er tilfellet kan det være bedre å gå for et 2x1gig brikker istedet.

Endret av Brian_N
Lenke til kommentar
Det står at han har 4 slots

7358385[/snapback]

ja, men det er ikke alle hovedkort som støtter brikker i alle 4 slotsa og likevel opprettholde 400mhz. Ja vet det høres rart ut, men sånn er det på noen hovedkort.

Endret av Brian_N
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...