magne30 Skrevet 15. november 2002 Del Skrevet 15. november 2002 Hei! jeg har en Intel Pentium 3 prossesor 700 mhz maxs klokke frekvens 1200 MHZ jeg har satt på enda en vifte på cpuen sliok at det er 2 vifter dere en foran og en bak, CPUen er en sånn som står i en slaks port kan man si... vet ikke hva sokkelen heter men... Hvordan klokker jeg cpuen og sjekker CPU varme med hvilket program eller biosen?? (Flash bios versjon a11 Lenke til kommentar
*T* Skrevet 18. november 2002 Del Skrevet 18. november 2002 Den P-3'en er vel en slot 1 cpu (?) og mener at de cpu'ene er låst, slik at du kun kan endre på volten og FSB'en. Gå i bios og velg cpu: custom eller no, velg riktig multiplier og sett opp fsb noen hakk. restart å se hva som skjer Du kan bruke motherboard monitor til å overvåke cpu temp. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 18. november 2002 Del Skrevet 18. november 2002 Still opp spenningen og FSB'en. Hvis du øker FSB fra 100 til f.eks 133 så får du 950MHz. Jeg tror det er rundt 950 som er max for din CPU så du kan jo prøve det. Lenke til kommentar
Qrt_ Skrevet 18. november 2002 Del Skrevet 18. november 2002 Burde kunne gå på 950Mhz med god kjøling og en del høyere spenning.. Min 750 gikk i allefall stabilt på 1Ghz.. (750E - coppermine, 100Mhz). Hvis du har en 700EB (133Mhz) så er det vel verre kanskje.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå