Skogli Skrevet 29. november 2006 Del Skrevet 29. november 2006 Greit nok at MOT har hjulpet noen elever her og der. Men hvis en ikke vil på MOT, man er ikke interresert i det, så hjelper ikke MOT-møtene deg noen steder. Man sitter der som en dum idiot og venter på at MOT skal bli ferdig. MOT kan gå og legge seg. Lenke til kommentar
Chaqwa Skrevet 30. november 2006 Del Skrevet 30. november 2006 Vi har aldri blitt tvunget til å være hyggelig mot hverandre, men det de gjorde var å fortelle oss om verdier. Vi hadde rekke skuespill om ulike situasjoner, det var både engasjerende og gøy. Jeg fikk ihvertfall hvordan folk føler seg når de havner utenfor, f. eks når en elev føler seg utstøtt. Lenke til kommentar
Spetsnaz Skrevet 2. desember 2006 Del Skrevet 2. desember 2006 Mot er overpedagogisk og alturistisk. Det er sikkert kjerneverdier hos noen, men jeg kjenner bare hatet strømmende. Jeg likestiller dette med Juvente, en organisasjon der man som medlem lettere skal kunne si nei til alkohol. Min helt personlige mening er at om man ikke klarer å si nei til ting på egenhånd fortjener man å gå til grunne. Jeg snakker selvfølgelig om ting det er rasjonellt å si nei til. Slike ikke effektive og for meg overflødige organisasjoner må gjerne få eksistere, men regn med å få høre akkurat hvordan jeg ser på verden hvis dere tvinger meg til å delta. Lenke til kommentar
Spetsnaz Skrevet 2. desember 2006 Del Skrevet 2. desember 2006 (endret) MOT har tydligvis klart å hjelpe klassen til Spidy, og jeg skjønner ikke helt hvorfor det er så ille å bli "tvunget" til å være hyggelig mot andre.ekte. 7380065[/snapback] Hvor går grensen mellom hva som er bra å bli tvunget til, og hva som ikke er bra å bli tvunget til? 7380127[/snapback] Mellom bra og dårlig sikkert. Hva dette rent teknisk skulle innebære er en annen sak. Tvang hører bare hjemme i fengsel, og dette synes jeg er den eneste instutisjonen som bør få bruke tvang i holdningsskapende øyemed. bare en front for f.eks. kommunister eller sosialister som bruker f.eks. dyrevernorganisasjoner til å spre budskapet sitt, så er det klart man blir skeptisk. 7379907[/snapback] Er det rød rev du snakker om? Anyhow, hvordan fronter man kommunisme og sosialisme når man snakker dyrs sak? 7380764[/snapback] Animal farm av George Orwell er et godt eksempel på idealogi sett gjennom dyr Bruk hue litt! 7387272[/snapback] Nettopp det jeg gjør, i motsetning til sauene som følger flokken blindt ned stupet. 7387795[/snapback] All respekt til ikke-paternalister. Det jeg prøver og si er at det skader ikke å være snill mot folk. Det skader heller ikke å tørre å si nei, vis det er det du vil. Vil du si ja er det en helt annen sak. Noen sier at det er "sløsing" med skoletid osv å sitte på MOT møter. Hos oss er dette 3 ganger i året a 3 skoletimer. = 9 skoletimer = 1,5 dag på skolen. Er dette mye folkens? 7388035[/snapback] Det er ikke noen (til nå) som har vært uenige i at det skader å være snill mot folk. Jeg personlig tror folk skjønner slike ting, og at de ellers ville måtte lære på den tunge måten. Endret 2. desember 2006 av Spetsnaz Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå