Gå til innhold

MOT til å si nei til MOT

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg blir så irritert når jeg hører folk som snakker så negativt om folk og organisasjoner som prøver å skape gode holdninger og trygghet blandt ungdom.

Problemet er kanskje at det begynner å bli vel mange organisasjoner som skal "skape gode holdninger". Det er ikke rart folk blir lei. Og når det viser seg at slike ofte er ren svindel, eller bare en front for f.eks. kommunister eller sosialister som bruker f.eks. dyrevernorganisasjoner til å spre budskapet sitt, så er det klart man blir skeptisk.

Og så tror jeg ikke alle liker å få en moraliserende pekefinger som forteller hvordan man skal leve livet sitt.

Lenke til kommentar

MOT har tydligvis klart å hjelpe klassen til Spidy, og jeg skjønner ikke helt hvorfor det er så ille å bli "tvunget" til å være hyggelig mot andre.

Og utifra trådstarterens innlegg virket det som noen og enhver trenger å lære litt mer om intigrering, respekt og likestilling.

Dette minner mistenkelig om blitzere som nekter å ta sivil tjeneste fordi det er et millitært overhode som de aldri kommer til å snakke med, men det er kult å nekte.

Lenke til kommentar
MOT har tydligvis klart å hjelpe klassen til Spidy, og jeg skjønner ikke helt hvorfor det er så ille å bli "tvunget" til å være hyggelig mot andre.

ekte.

7380065[/snapback]

Hvor går grensen mellom hva som er bra å bli tvunget til, og hva som ikke er bra å bli tvunget til?

7380127[/snapback]

jeg vil ikke sette noen grense, men dette prosjektet er så utrolig kjernesunt at jeg ikke ser noe problem i at folk blir tvunget med på det.

I utgangspunktet syntes jeg det virket litt for smurfette, men siden det faktisk har hjuøpet noen syns jeg det eren bra ting.

Lenke til kommentar
jeg vil ikke sette noen grense, men dette prosjektet er så utrolig kjernesunt at jeg ikke ser noe problem i at folk blir tvunget med på det.

7381570[/snapback]

Ok, det går ikke utenfor din grense altså.

Tror du den grensen gjelder alle andre mennesker også?

7381763[/snapback]

vel, hvis folk ikke mener at man skal være snille mot hverandre og andre klije ting som jeg klarte å tenke meg til trenger de virkelig MOT.

Lenke til kommentar

Jeg ser ikke hva som er galt med MOT, VI var OGSÅ på en MOT til og glede dag 23.November, vi fikk tre timer fri til og glede folk. Jeg klarer ikke helt og se hvorfor du/dere har problemer med og slippe å sitte på skolebenken i et par timer. Er du/dere dårlige på skolen? Mobbes du/dere eller? Jeg vet at de som blir gledet denne dagen setter stor pris på det. Er det så ille at du/dere gleder noen? Vis du/dere har problemer med å glede noen har du/dere faktisk et gangske stort problem. Men jeg skal ikke kritisere deg/dere for at dere ikke vil glede folk.

Det at MOT snakker negativt om drikking har jeg aldri opplevd. Greit nok at dem sier at du ikke skal drikke nå, men ingen i MOT har noen gang sagt til meg at jeg ikke skal drikke når jeg blir gammel nok til å gjøre det. Egentlig har dem aldri sagt noe om at jeg ikke skal drikke i det hele tatt. Det dem har sagt er at vi ikke skal gi etter for presset fra vennegjengen om å begynne å drikke, røyke, dope seg osv. Men vis vi absolutt har lyst til det, basert på våre egne meninger. Så er det greit.

MOT til å si nei, MOT til å takle presset fra andre om å si ja, vis du egentlig ikke vil.

Trådstarter sier at han ikke vil på MOT møter, greit nok. Vis du ikke vil er det bare og ta med en melding fra foreldrene dine om at du ikke vil på det MOT møtet/samlingen. Så det å si at du blir TVUNGET til det blir litt feil, det er heller ingen som tvinger deg til å mene noen ting der. Vis du mener det er det greit for meg. Men jeg synes det blir patetisk å si at alle skal si NEI til MOT, bare fordi DU mener det!

Jeg respekterer at du har dine meninger om MOT, jeg håper at du respekterer andres meninger. Slutt å prakke på folk dine meninger mer enn nødvendig, da er du like ille som du selv påstår at MOT er.

Lenke til kommentar
Trådstarter sier at han ikke vil på MOT møter, greit nok. Vis du ikke vil er det bare og ta med en melding fra foreldrene dine om at du ikke vil på det MOT møtet/samlingen.

7386948[/snapback]

Melding med hjemmefra? Lol.

Påfallende hvordan det ser ut som alle sosialistene her er tilhenger av MOT. :hmm:

Lenke til kommentar
MOT er en pest og en plage. Mener å huske at de kom innom vår skole og tvang oss med på diverse leker. Har aldri noensinne hørt noe om at MOT har hjulpet noen med noe når jeg tenker over det heller.

7355768[/snapback]

Helt enig!

Det eneste som er bra med mot er det spørsmål greiene på mot.no !

Lenke til kommentar
Trådstarter sier at han ikke vil på MOT møter, greit nok. Vis du ikke vil er det bare og ta med en melding fra foreldrene dine om at du ikke vil på det MOT møtet/samlingen.

7386948[/snapback]

Påfallende hvordan det ser ut som alle sosialistene her er tilhenger av MOT. :hmm:

7387065[/snapback]

Så tenk positivt da!

Det meste blir litt enklere vis du har den rette innstillingen.

MOT møtene blir ikke bedre vis du sitter å tenker. "Jeg hater MOT, JEG HATER MOT!"

Bruk hue litt! :wallbash:

Lenke til kommentar

7386948[/snapback]

7387065[/snapback]

jeg var egentlig mot mot helt til jeg hørte at mot hadde hjulpet masse folk, det jeg mener her er at dere syter over ingenting hvis dere blir tvunget på å være med på et møte hvor folk forteller at det er bra å være snille mot hverandre (reint bortsett fra at det høres fryktelig kjedelig ut)

Hvis de hadde tvunget folk tiø å høre på hvor synd det er på israelere eller palestinere i midtøsten skjønner jeg at folk hadde blitt provusert.

Lenke til kommentar
det jeg mener her er at dere syter over ingenting hvis dere blir tvunget på å være med på et møte hvor folk forteller at det er bra å være snille mot hverandre (reint bortsett fra at det høres fryktelig kjedelig ut)

7387492[/snapback]

Jeg blir ikke tvunget til noe som helst, er ferdig med vgs. Det at noen misliker opplegget, kan i det hele tatt tyde på at det ikke er ideelt.

Lenke til kommentar

Det jeg prøver og si er at det skader ikke å være snill mot folk. Det skader heller ikke å tørre å si nei, vis det er det du vil. Vil du si ja er det en helt annen sak.

Noen sier at det er "sløsing" med skoletid osv å sitte på MOT møter. Hos oss er dette 3 ganger i året a 3 skoletimer. = 9 skoletimer = 1,5 dag på skolen. Er dette mye folkens?

Lenke til kommentar
det jeg mener her er at dere syter over ingenting hvis dere blir tvunget på å være med på et møte hvor folk forteller at det er bra å være snille mot hverandre (reint bortsett fra at det høres fryktelig kjedelig ut)

7387492[/snapback]

Jeg blir ikke tvunget til noe som helst, er ferdig med vgs. Det at noen misliker opplegget, kan i det hele tatt tyde på at det ikke er ideelt.

7387791[/snapback]

Grunnen til at trådstarter misslikte prosjektet var at han ikke kunne nekte å være med, og når dette neppe kan regnes som politikk, og de heller ikke nektes å si noe imot det kursholderne sier ser jeg ikke noen grunn til å boycotte dette.

Jeg syns også det er et ganske stort behov for å øke selvsikkerheten til norsk ungdom, jeg merket en kraftig forskjell da jeg gikk fra bjølsensole til steinern!

Lenke til kommentar

Seriøst dette er bare syting....

Dakkar lille gutten så må gå på et opplegg han ikke vil... Livet består veldig mye av ting man ikke vil...

Av og til må man være så ydmyk at man innrømmer begrensiningen av å ikke se meningen med alt, og bare akseptere det!

Det som forundrer meg er at ingen så langt har fremlagt et argument mot MOT, kun klaging for at man må være med på noe man ikke liker. Mye av videregående er sentrert omkring ting man ikke vil, eller ser hensikten av. Valget er jo såre enkelt, aksepter det eller ikke gå på skole.d

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Seriøst dette er bare syting....

Dakkar lille gutten så må gå på et opplegg han ikke vil... Livet består veldig mye av ting man ikke vil...

Av og til må man være så ydmyk at man innrømmer begrensiningen av å ikke se meningen med alt, og bare akseptere det!

Det som forundrer meg er at ingen så langt har fremlagt et argument mot MOT, kun klaging for at man må være med på noe man ikke liker. Mye av videregående er sentrert omkring ting man ikke vil, eller ser hensikten av. Valget er jo såre enkelt, aksepter det eller ikke gå på skole.d

7389396[/snapback]

Si meg hva har du røyka?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...