Maidz Skrevet 25. november 2006 Del Skrevet 25. november 2006 Hvorfor stå iMOT MOT Her skal jeg fortelle om hvorfor man skal si nei til MOT og hvorfor man skal si ja til MOT som vil ende med en konklusjon. Her er fakta om MOT fra deres egen hjemmeside: MOTs visjon Varmere og tryggere oppvekstmiljø MOTs Grunntanke Styrke menneskers mot til å ta vare på seg selv og hverandre MOTs Kjerneverdier - MOT til å leve - MOT til å bry seg - MOT til å si nei MOTs merkedrøm MOT skal bli den første organisasjonen med logo på månen, som ses fra jorda. Kilde: MOT sin hjemmeside OK, først av alt så er MOT en politisk korrekt organisasjon som skal ”hjelpe folk” til et varmere og tryggere oppvekstmiljø, det er jo en fin sak det, hadde de bare gjort det… Å dra rundt på skuler, TVINGE folk med på ting de ikke vil samtidig som de sier at man skal ha MOT til å ta egne valg, si nei og ganske mye kun politisk korrekte valg. For eksempel; Det er politisk korrekt å kalle en neger for mørkhudet og ikke neger, selv om neger er spansk og kommer fra det latinske ordet niger som betyr svart og har egentlig ingen rasistisk betydning. ß Bare et eksempel. Den 23.nov var det MOT dag på Haugaland videregående skole og elevene ble TVUNGET til å 1; Glede noen (Greit det og, men ”MOT til å stå for egne valg?”) og 2; Være på et arrangement med MOT, eller såkalt Vinterfest der man var tvunget til å møte opp og å være der under hele arrangementet. Det hadde ikke vært noe problem visst det hadde noe med pensum å gjøre, men det hadde det og har sjeldent/aldri hatt noe med. Dette viser da til motsigelse, man skal ha MOT til å ta egne valg samtidig som man blir tvunget til å komme. Det første arrangøren sa når vi møtte opp var: ”Så fint at så mange KUNNE komme.” ß Kunne?, vi ble tvunget. Samtidig som de motsier seg selv, så prøver de å ro seg unna med å si ”KUNNE” når vi ble tvunget. Annet eksempel: Når man på småarrangement sammen med klassen etc. så må man igjen gjøre ting man ikke vil og dette er vanligvis i ”å drite seg selv ut” sjangeren som leder til spørsmålet; Hvordan få tryggere og varmere oppvekstmiljø når man muligens er et mobbeoffer fra før av, og gir deretter større grunn til å bli mobbet. En del syns at slike arrangement er morsomme og hyggelige etc., men hvorfor? Fordi man lærer å være snill mot andre, negative sidene med dop, røyk, alkohol og en del andre ting som er politisk korrekte. Nei! Det er fordi man slipper skole, skolearbeid og annet kjedelig som inngår i skolen, det er forandring og dette liker folk. Og dette utnytter MOT noe å grenseløst. Og på disse arrangementene så blir man fortalt hvor fin MOT er og hva man skal synes, men bare på en enkel og grei manipulerende måte slik at man ikke merker det. Ta for deg drikking, (personlig så er jeg imot drikking), men MOT snakker om hvor dårlig det er, hvor mye det skader etc., men de forteller ikke de positive sidene. Skal ikke nevne noen nå men for at noe skal være negativt, så må det eksistere noe positivt (kan jo være forskjellig fra mening til mening) men MOT sier bare den negative delen og forteller deg dermed hvordan du skal mene og tenke. Dette gjelder selvfølgelig for røyk og dop og. Her skal jeg fortelle deg hvorfor du skal støtte MOT, vel… Det var litt verre, de sier du skal ta egne valg, det kan man støtte, selv om de forteller at du skal gjøre det, selvfølgelig, hvis du liker å høre folk legge fram ting fra MOT sin side, og kun MOT sin side som da er politisk korrekt, så kan du sølvfølgelig støtte MOT. Konklusjon: MOT forteller deg hva du skal meine, gjøre og si videre, vil du bli fortalt hva du skal gjøre av noe som motsier seg selv så mye? Det har hvertfall ikke jeg! Hva mener du? Lenke til kommentar
Herpeederpee Skrevet 25. november 2006 Del Skrevet 25. november 2006 MOT er en pest og en plage. Mener å huske at de kom innom vår skole og tvang oss med på diverse leker. Har aldri noensinne hørt noe om at MOT har hjulpet noen med noe når jeg tenker over det heller. Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 25. november 2006 Del Skrevet 25. november 2006 MOT minner meg litt om SOS Rasisme, ergo bare tull. Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 25. november 2006 Del Skrevet 25. november 2006 (endret) Alle ideelle organisasjoner er saueflokker bestående av politisk korrekte kredhorer og blåøyde disipler. Velkommen i klubben for oss som forstår. Endret 25. november 2006 av Isbilen Lenke til kommentar
Goliath Skrevet 25. november 2006 Del Skrevet 25. november 2006 (endret) MOT er kanskje ikke noe for deg men hvorfor i all verden skal folk gå imot MOT? Hva er så galt å støtte dem sett fra et objektivt synsperspektivt? Jeg mener ihvertfall at organisasjoner som kan hjelpe mennesker har livets rett, uansett hvor mye dine egne verdier er imot slike organisasjoner. Endret 25. november 2006 av Zande Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 25. november 2006 Del Skrevet 25. november 2006 (endret) Jeg liker gode verdier, som 99.99% gjør, men tvang er for meg en dårlig verdi, og da blir hele smørja lite tiltalende. Så jeg støtter trådstarter sine synspunkter. Edit: Et par leifer Endret 25. november 2006 av Bruker-95147 Lenke til kommentar
Maidz Skrevet 25. november 2006 Forfatter Del Skrevet 25. november 2006 Enig Zande, men MOT har ei lykkes i sitt oppdrag. Lenke til kommentar
Skogli Skrevet 25. november 2006 Del Skrevet 25. november 2006 MOT er en ganske rar organisasjon. Si nei til MOT og la MOT stå for det de mener. (Alstå: Mot til å ta egne valg) Lenke til kommentar
WaterMarked Skrevet 25. november 2006 Del Skrevet 25. november 2006 (endret) Ble nesten skremt av mot-tilhengeren som snakket med oss. SNAKK om å være hjernevasket, skremmende... Ta dine egne meninger, si nei! Men hvorfor ikke si ja en gang i blant?... Blir det liksom ikke din mening da.. :!: Men fra spøk til delvis alvor. Mot står jo for det som er ''riktig''men jeg liker ikke måten de prøver å dele visjonene sine. Konklusjon; Nei, jeg støtter ikke MOT... Liker ikke den slags organisjoner pga måten de får saker til å høres ut. Endret 25. november 2006 av The_Free_Man Lenke til kommentar
Skogli Skrevet 25. november 2006 Del Skrevet 25. november 2006 Du har et bra poeng der The_Free_Man. Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 25. november 2006 Del Skrevet 25. november 2006 Hvem finansierer MOT? Lenke til kommentar
Maidz Skrevet 25. november 2006 Forfatter Del Skrevet 25. november 2006 Antakeligvis den politiske korrekte staten:D Lenke til kommentar
Feltherre Skrevet 26. november 2006 Del Skrevet 26. november 2006 MOT prøver å hjelpe ungdom men når jeg leser nedover på tråden så virker det som de ikke altid klarer det. Mot.no Lenke til kommentar
flaff Skrevet 26. november 2006 Del Skrevet 26. november 2006 MOT er ikke noe annerledes enn alle de andre organisasjonene som prøver å tvinge et livssyn på deg. De er bare en annen form for ekstremisme. Noe som det er alt for mye av syns jeg. Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 26. november 2006 Del Skrevet 26. november 2006 MOT er ikke noe annerledes enn alle de andre organisasjonene som prøver å tvinge et livssyn på deg. De er bare en annen form for ekstremisme. Noe som det er alt for mye av syns jeg. 7361484[/snapback] Løsningen er ikke å stå på sidelinjen og fortelle triste historier om dårlige skjebner og rope ut for Gud og all verden at dette er galt. Løsningen er å gå inn i problemet. Dette har mange misforstått. Lenke til kommentar
Armageddon Skrevet 27. november 2006 Del Skrevet 27. november 2006 Det eneste artige med Mot var jo at Erik Hoftun kom på skolen vår som sånn Mot person.. Synes Mot skal holde seg hos de tidlige klassene i ungdomskolen, og holde seg unna videregående. Lenke til kommentar
medlem-102525 Skrevet 27. november 2006 Del Skrevet 27. november 2006 Jeg synes det er trist at trådstarter snakker om at MOT tvinger folk. Høres ikke ut som om du har forstått det helt. Det handler ikke om å tvinge. MOT er en holdningskampanje for at ungdom skal føle seg trygge osv. De "drite-seg-ut"-lekene du snakket om er veldig bra for dette. Det handler om å tørre, og å utfordre seg selv, og bli tryggere på seg selv. MOT prøver ikke å tvinge folk til å mene ditt eller datt, men selvfølgelig prøver de å skape sunne holdninger. De ønsker også å minske alkohol blandt ungdom, noe som etter min mening er forståelig, så det forklarer hvorfor de snakker så negativt om det. Jeg blir så irritert når jeg hører folk som snakker så negativt om folk og organisasjoner som prøver å skape gode holdninger og trygghet blandt ungdom. Det høres også veldig trist ut at man er så stuck i pensum at man begynner å syte over at det ikke følges til punkt og prikke. Silje. Lenke til kommentar
Skogli Skrevet 27. november 2006 Del Skrevet 27. november 2006 Jeg synes det er trist at trådstarter snakker om at MOT tvinger folk. Høres ikke ut som om du har forstått det helt. Det handler ikke om å tvinge. MOT er en holdningskampanje for at ungdom skal føle seg trygge osv. De "drite-seg-ut"-lekene du snakket om er veldig bra for dette. Det handler om å tørre, og å utfordre seg selv, og bli tryggere på seg selv. MOT prøver ikke å tvinge folk til å mene ditt eller datt, men selvfølgelig prøver de å skape sunne holdninger. De ønsker også å minske alkohol blandt ungdom, noe som etter min mening er forståelig, så det forklarer hvorfor de snakker så negativt om det. Jeg blir så irritert når jeg hører folk som snakker så negativt om folk og organisasjoner som prøver å skape gode holdninger og trygghet blandt ungdom. Det høres også veldig trist ut at man er så stuck i pensum at man begynner å syte over at det ikke følges til punkt og prikke. Silje. 7369525[/snapback] Hva skjer hvis man ikke vil gå på MOT --> Straff i form av anmerkning. Allerede her går de i mot sine meninger! "Drite-seg-ut"-lekene kan skade folk, mentalt. Jeg vet hva jeg snakker om. Greit at de prøver å minske alkohol blant ungdommer, men prat har mindre og mindre effekt på ungdom i dag. I dag er det motangrep som teller. Hvis ingen snakker negativt om det, så kan ingen snakke postivt om det heller. Alt må en motpart. Ellers blir alt likegyldig. Lenke til kommentar
Fin Skjorte Skrevet 28. november 2006 Del Skrevet 28. november 2006 Hvis ingen snakker negativt om det, så kan ingen snakke postivt om det heller. 7373350[/snapback] Hvis ingen snakker positivt om det, så kan ingen snakke negativt om det heller. Lenke til kommentar
Chaqwa Skrevet 28. november 2006 Del Skrevet 28. november 2006 (endret) MOT har hjulpet til mye da jeg gikk på u-skolen, de hjalp oss med å lage noe som heter megling,. De lærte oss å sette pris på hverandre og støtte hverandre osv. Har ført til mye bedre klassemiljø, det er ikke noe de sier, men noe jeg har merka. Endret 28. november 2006 av Spidy Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå