Gå til innhold

Grafikkkort til Spill og 3D animasjon


musaeus

Anbefalte innlegg

Jeg driver mye med 3D animasjon i Maya, men ønsker også en PC jeg kan spille spill med herlig grafikk på.

 

Nå har jeg planer om å kjøpe en ny maskin og jeg er svært usikker på valg av grafikk kort.

 

Etter å ha lest testen på hwb.no forstod jeg det slik at proffkortene gir mye bedre ytelse i 3D programmer som Maya, XSI og 3DS max (Viewporten osv...), mens de derimot presterte dårlig i forhold til spill. Det motsatte gjald da spillgrafikkkortene.

 

Testen

 

Dette er et dilemma siden jeg her ønsker begge deler!

 

Jeg har mindre kunskap om datamaskiner, og vet egentlig ikke helt hva jeg skal velge eller hva som er av muligheter!

 

Noe løsninger?

 

forhånd takk for svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er ikke så kjent med Maya og hva det liker best av grafikk kort, men Softimage XSI som jeg har brukt siden versjon 4 sluker Nvdia sine spille kort like bra som Quadro serien. Så jeg ser ingen grunn til å bruke ekstra med penger på Quadro serien, for og være erlig så er ikke den lille forskjellen vært de ekstra pengene.

 

Du burde heller spørre på cgtalk.com under Maya forumet der, da det er flere pro brukere der som kan gi deg et mere eksakt svar på det du lurer på.

 

Lykke til og håper du får svar på det du lurer på.

Lenke til kommentar

Kjøp Quadro er min annbefaling. Det jeg fikk ut av den testen, var att Quadro kortene først og fremst er geforce kort, med mulighet for å kjøre 3D animasjon. Dermed vil ett Quadro kort basert på en Geforce GPU yte like bra som geforce kortet i spill, mens Quadro eier Geforce kortet totalt i 3D animasjon. MEn så koster de mye mer.

 

Forslag:

https://prisguiden.no/product.php?productId=45510

BAsert på 6800GPUen

https://prisguiden.no/product.php?productId=46016

7900GS i Quadro utgave.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...