musaeus Skrevet 25. november 2006 Del Skrevet 25. november 2006 Jeg driver mye med 3D animasjon i Maya, men ønsker også en PC jeg kan spille spill med herlig grafikk på. Nå har jeg planer om å kjøpe en ny maskin og jeg er svært usikker på valg av grafikk kort. Etter å ha lest testen på hwb.no forstod jeg det slik at proffkortene gir mye bedre ytelse i 3D programmer som Maya, XSI og 3DS max (Viewporten osv...), mens de derimot presterte dårlig i forhold til spill. Det motsatte gjald da spillgrafikkkortene. Testen Dette er et dilemma siden jeg her ønsker begge deler! Jeg har mindre kunskap om datamaskiner, og vet egentlig ikke helt hva jeg skal velge eller hva som er av muligheter! Noe løsninger? forhånd takk for svar! Lenke til kommentar
skylinepower Skrevet 25. november 2006 Del Skrevet 25. november 2006 hvis du vil ha det beste grafikk kortet til spill så er det GF8800GTX (sli blir dobbelt så bra ) men hvis du skal holde på med 3d animasjjon og slikt så er de kortene fryktlig dyre. har sett et slikt kort til nesten 70K men hvis du skal ha et bra spill kort velg 8800GTX til 5K Lenke til kommentar
Solarstone Skrevet 25. november 2006 Del Skrevet 25. november 2006 Er ikke så kjent med Maya og hva det liker best av grafikk kort, men Softimage XSI som jeg har brukt siden versjon 4 sluker Nvdia sine spille kort like bra som Quadro serien. Så jeg ser ingen grunn til å bruke ekstra med penger på Quadro serien, for og være erlig så er ikke den lille forskjellen vært de ekstra pengene. Du burde heller spørre på cgtalk.com under Maya forumet der, da det er flere pro brukere der som kan gi deg et mere eksakt svar på det du lurer på. Lykke til og håper du får svar på det du lurer på. Lenke til kommentar
EirikLF Skrevet 25. november 2006 Del Skrevet 25. november 2006 Kjøp Quadro er min annbefaling. Det jeg fikk ut av den testen, var att Quadro kortene først og fremst er geforce kort, med mulighet for å kjøre 3D animasjon. Dermed vil ett Quadro kort basert på en Geforce GPU yte like bra som geforce kortet i spill, mens Quadro eier Geforce kortet totalt i 3D animasjon. MEn så koster de mye mer. Forslag: https://prisguiden.no/product.php?productId=45510 BAsert på 6800GPUen https://prisguiden.no/product.php?productId=46016 7900GS i Quadro utgave. Lenke til kommentar
Øyvind Skogseide Skrevet 25. november 2006 Del Skrevet 25. november 2006 Quadro kort er latterlig dyre...! Kjøp heller 8800GTX istedenfor! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå