fondus Skrevet 15. november 2002 Del Skrevet 15. november 2002 Hei Nå er det min tur til å få spill-hjelp. Jeg skal innstallere Mafia, men hver gang stopper innstallasjonen, og det skjer alltid på CD2, i slutten av filen A6.dta. Hva kan løse dette problemet? Redigert: for å legge til litt info så har jeg prøvd i nyformatert 98se og nyinnstalert XP, stopper på samme stedet uannsett. Spillet er innstallert på en annen maskin med ME og der gikk innstallasjonen helt prikkfritt. CD-en er ripefri og orginal, så slipper dere å spørre om det [ Denne Melding var redigert av: fondus på 2002-11-18 21:09 ] Lenke til kommentar
fondus Skrevet 15. november 2002 Forfatter Del Skrevet 15. november 2002 Redigert bort. [ Denne Melding var redigert av: fondus på 2002-11-18 21:09 ] Lenke til kommentar
zn00ker Skrevet 15. november 2002 Del Skrevet 15. november 2002 Hva med å prøve i en annen CD-Rom?? Se om du får lagd ISO av spillet og bruker Daemon tools elns og installere da. Merkelig problem. Lenke til kommentar
fondus Skrevet 15. november 2002 Forfatter Del Skrevet 15. november 2002 Har prøvd i både CD og DVD-romen. Samme reslutat begge gangene i begge OS'ene. Hvor laster jeg ned programvare til å lage iso, anyway? Lenke til kommentar
tgrude Skrevet 15. november 2002 Del Skrevet 15. november 2002 heh.. min istallasjon tok 3 timer noe feil med en lånt hdd Lenke til kommentar
zn00ker Skrevet 15. november 2002 Del Skrevet 15. november 2002 Quote: Den 2002-11-15 20:28, skrev fondus:Har prøvd i både CD og DVD-romen. Samme reslutat begge gangene i begge OS'ene. Hvor laster jeg ned programvare til å lage iso, anyway? Jeg bruker WinISO. Det må registres trur jeg får å lage ISO, men det fikser du vel lett :wink: Og Daemon Tools finner du her. Du må jo ikke ha D-Tools da, bare du brenner ut ISO fila på en CD. [ Denne Melding var redigert av: zn00ker på 2002-11-15 20:34 ] Lenke til kommentar
fondus Skrevet 15. november 2002 Forfatter Del Skrevet 15. november 2002 Jeg tror jeg venta i ca. 2 timer før jeg avbrøt. kan jo prøve å sette den på innstallering over natta og se hva som skjer... Lenke til kommentar
fondus Skrevet 15. november 2002 Forfatter Del Skrevet 15. november 2002 Nå fant jeg ut noe interesangt. Når jeg prøvde å rippe cd2 til iso, fikk jeg feilmelding om at den ikke kunne lese fra source filen. Lenke til kommentar
Macint0sh Skrevet 15. november 2002 Del Skrevet 15. november 2002 Det er jo mulig at filen rett og slett er korrupt. En produksjonsfeil med andre ord. Ta spillet med tilbake til butikken og forklar problemet, si at du ønsker å prøve med en annen CD. Da burde du i hvert fall få låne en, og se om dette faktisk er problemet. Lenke til kommentar
fondus Skrevet 15. november 2002 Forfatter Del Skrevet 15. november 2002 Da er det jo veldig rart at en med ME faktisk har brukt de samme cdene til innstallasjon og spilling og der funket de perfekt. PS så var det en mye dårligere pc enn det jeg .har. Lenke til kommentar
Nimr0d Skrevet 15. november 2002 Del Skrevet 15. november 2002 Har samme problem... tror DVD'en er litt overfølsom for at det er et lite hakk i platen... gjør som meg.... last den filen du trenger, eller få andre til å brenne den... Lenke til kommentar
fondus Skrevet 16. november 2002 Forfatter Del Skrevet 16. november 2002 Quote: Den 2002-11-16 00:46, skrev Nimr0d:Har samme problem... tror DVD'en er litt overfølsom for at det er et lite hakk i platen... gjør som meg.... last den filen du trenger, eller få andre til å brenne den... Det funker ikke i brenneren min heller. nå har jeg prvøvd i en annen pc med 52X cd-rom, og der stoppet innstallasjonen på cd1, fil: intro.avi Noe sier meg at det er noe rimelig feil her. Lenke til kommentar
Saruronny Skrevet 17. november 2002 Del Skrevet 17. november 2002 Quote: Den 2002-11-15 17:20, skrev fondus:Jeg skal innstallere Mafia, men hver gang stopper innstallasjonen, og det skjer alltid på CD2, i slutten av filen A6.dta. Hei. Vil bare legge til at jeg har akkurat samme problem: Jeg stopper på filen A6.dta på cd 2 med både brenneren og dvd-leseren (i ett tilfelle tror jeg dvd-leseren ikke kom så langt som til A6.dta). To kamerater av meg har også problemer (med de samme original cd'ene), men jeg vet ikke akkurat hvor de stopper. Jeg har ikke fått prøvd noen andre original cd'er, men siden du og Nimr0d også har problemet så er det tydeligvis ikke et engangstilfelle. Cd'ene er forresten helt hakkefrie. Quote: Den 2002-11-16 17:13, skrev fondus:Noe sier meg at det er noe rimelig feil her. Du er nok inne på noe der ja. Lenke til kommentar
HemiCuda Skrevet 18. november 2002 Del Skrevet 18. november 2002 hadde problemer jeg også på CD2 når jeg skulle innstallere fra CD-Rom, men lagde ISO da funket det fint, trig innstallasjon men det funket... brukte Fantom-CD (genialt ISO program) Lenke til kommentar
fondus Skrevet 18. november 2002 Forfatter Del Skrevet 18. november 2002 En tanke slo meg ettersom det er flere som har samme problem her. Det var en gang en DFLW orginal cd som hadde noen riper, den gikk det bare ann å kjøre i min gamle 8x brenner, men så fikk jeg meg ny brenner, og da gikk det ikke ann å kjøre spillet. Kan det være noe med at spillet har noen ømfintelige filer som krever en bra laser? Lenke til kommentar
Gorthaur Skrevet 18. november 2002 Del Skrevet 18. november 2002 Hadde det samme problemet selv. Det jeg gjorde var å avbryte installasjonen etter cd1(ikke ved å trykke avbryt, men med ctrl+alt+del) for så å dra over Mafiagame mappen(e) manuelt over i game dir på hd. Funka bra det.... Lenke til kommentar
fondus Skrevet 18. november 2002 Forfatter Del Skrevet 18. november 2002 Quote: Den 2002-11-18 13:24, skrev Gorthaur:Hadde det samme problemet selv. Det jeg gjorde var å avbryte installasjonen etter cd1(ikke ved å trykke avbryt, men med ctrl+alt+del) for så å dra over Mafiagame mappen(e) manuelt over i game dir på hd. Funka bra det.... Dette høres ut som en logisk og bra løsning. skal jeg jaggu meg prvøve når jeg kommer hjem. Lenke til kommentar
FlaSch Skrevet 18. november 2002 Del Skrevet 18. november 2002 Jeg sliter med det samme, men hos meg stopper den på a3.dta, altså på cd1! Skikkelig irriterende! (Kan jeg fortsatt dra over filene som det ble sagt?) Lenke til kommentar
Guybrush Skrevet 18. november 2002 Del Skrevet 18. november 2002 Hva med å sette CD'en til å maks lese f.eks. i 2x. Det KAN hjelpe med litt "vanskelige" CD'er... Jeg har et slikt program til mine Plextor-leser/brenner, men regner med at det finnes noen liknende der ute (les: søk på google) Lenke til kommentar
fondus Skrevet 18. november 2002 Forfatter Del Skrevet 18. november 2002 Nå har jeg prøvd det med å dra over filene. 0 hjelp. Andre forslag? PS: Det er riper i CD1, men den funker også, CD2 er helt ripefri, men der stopper den. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå