Gå til innhold

Lock picking - Lovlig eller ikke?

1337leet

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ganske sykt å tenke på at det kan gå tusen-vis av personer "der ute" som kan stjele alt jeg har i huset på noen minutter..  :no:

7355258[/snapback]

Om folk vil inn i huset ditt og stjele noe, så trenger de ikke nødvendigvis dirker. ;)

Du har sikkert masse fine vinduer, eller vanlige inngangsdører.

Så ikke tenk så mye på det. :)

Lenke til kommentar

Jeg er ikke kriminell, men som mange andre er jeg praktisk anlagt.

Vil jeg inn et sted skal jeg sikkert klare det. :wee:

Bump keys er nå enda mer stress hvis du spør meg, vurderer å bytte ut hengelåsene med tilsvarende bare med kodelås.

Dog skal det ikke den store boltsaksen til for å klippe opp en liten/medium hengelås.

(Fjernet gamle låser på et skap på yrkeskolen når vi begynte)

Og hvis karmen er av tre, så får man utstyr som "jekker"/presser sidelengs ut så døra bare kan åpnes.

Det finnes så mangt, når det kommer til alarm/sikring er det vel heller snakk om å makse ut tiden det vil ta å få tilgang til lokaler.

Bare ikke få uvenner i de feile miljøene så går det bra. :wee:

Lenke til kommentar
Er lock-picking lovlig?

Vet at det ikke er lovlig å bryte seg inn i andres hus, men folk snakker jo om det, og det selges jo utstyr til å "bryte seg inn" med.

Hvordan er lovene rundt dette? Lovlig til "privat bruk"?

7355211[/snapback]

tenk selv 2sec?

nei det er ikke lov og bryte se inn til folk selv om de selger midler til det..

det er samme med effektanleg til moped er lov og selge men ikke bruke

aaaaa du mente om det er lov og ha det ? oppevare det?

Endret av DaXoN
Lenke til kommentar
  • 8 år senere...

Så lenge du ikke bruker utstyret til ulvolige handlinger regner jeg da med at det er fullt lovlig å inneha slik utstyr. Det er jo forskjell på å bruke slikt utstyr på hooby-basis og å bryte seg inn i en annens hus/leilighet.

Jeg har hatt dirker i en koffert, som ble tatt i fra meg. Fikk ingen bot eller straff, men uansett. (og nei, det var ikke i tollen el lignende)

Jeg har mistet nøklene mine for mange ganger. Men skulle jeg brutt meg inn et sted, så hadde jeg bare snurret en genser rundt knyttneven og slått inn ruta(selv om det er 3-4 lagsrute)

Endret av Dr Jones
Lenke til kommentar

Såvidt eg veit er det ingen lov eller forskrift som regulerer handel og oppbevaring av dirker, det er den eventuelle ulovlega handlinga som du eventuelt kan bli straffa for.

Men her har det litt med kontekst å gjere også, går du rundt i nabolaget på nattestid med eit dirkesett i lomma, og politiet på ein eller anna måte får kjennskap til dette så må du nesten påregne at utstyret blir beslaglagt.

Litt på samme måte som at stekepanne er eit lovlig kjøkkenredskap, men du vil få reaksjonar om du står med steikespanna i hånda kl 03 på natta i taxikø.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...