1337leet Skrevet 25. november 2006 Del Skrevet 25. november 2006 Er lock-picking lovlig? Vet at det ikke er lovlig å bryte seg inn i andres hus, men folk snakker jo om det, og det selges jo utstyr til å "bryte seg inn" med. Hvordan er lovene rundt dette? Lovlig til "privat bruk"? Lenke til kommentar
random_wannabe Skrevet 25. november 2006 Del Skrevet 25. november 2006 Nå er det noen som har spilt for mye World of Warcraft Lenke til kommentar
1337leet Skrevet 25. november 2006 Forfatter Del Skrevet 25. november 2006 Nå er det noen som har spilt for mye World of Warcraft 7355224[/snapback] Ehhm. Spiller faktisk ikke WoW, kom over guiden på howstuffworks.com. Ikke noe kriminelt inne i bildet. Bare for å høre om det er lovlig og sånt. Ganske sykt å tenke på at det kan gå tusen-vis av personer "der ute" som kan stjele alt jeg har i huset på noen minutter.. Så ta det rolig med WoW nå.. Lenke til kommentar
Xander^ Skrevet 25. november 2006 Del Skrevet 25. november 2006 (endret) Så lenge folk mister nøklene sine så er det vel greit med dirker.. edit: Hva med brekkjern da? Man kan jo bryte seg inn ned det. Skulle det være ulovlig å kjøpe seg et brekkjern da? Endret 25. november 2006 av Xander^ Lenke til kommentar
kjhanken Skrevet 25. november 2006 Del Skrevet 25. november 2006 Bruk hodet ditt. Sikkert ingen som reagerer om du forsøker å åpne dine egne eide låser på hobby basis. Men hadde du forsøkt deg på låsen på leilighten min så hadde onkel politi blitt innblandet (innbruddsforsøk). Lenke til kommentar
Snorre Skrevet 25. november 2006 Del Skrevet 25. november 2006 Så lenge du ikke bruker utstyret til ulvolige handlinger regner jeg da med at det er fullt lovlig å inneha slik utstyr. Det er jo forskjell på å bruke slikt utstyr på hooby-basis og å bryte seg inn i en annens hus/leilighet. Lenke til kommentar
1337leet Skrevet 25. november 2006 Forfatter Del Skrevet 25. november 2006 Så lenge du ikke bruker utstyret til ulvolige handlinger regner jeg da med at det er fullt lovlig å inneha slik utstyr. Det er jo forskjell på å bruke slikt utstyr på hooby-basis og å bryte seg inn i en annens hus/leilighet. 7355302[/snapback] Okå. Trodde det var slik jeg også, men måtte bare høre.. Lenke til kommentar
Melvin Snerken Skrevet 25. november 2006 Del Skrevet 25. november 2006 Damn Norton, sidene blir blokka og satt under Kriminalitet.. Lenke til kommentar
Snorre Skrevet 25. november 2006 Del Skrevet 25. november 2006 Kanskje litt dårlig sammenligning, men jeg prøver alikevel. Det er fullt lovlig å kjøpe og importere sverd til Norge, uten tillatelse fra politi eller myndigheter. Sverd er jo våpen som lett kan brueks til å drepe, men samtidig pyntegjenstander i mange hjem. Derfor er det bare ulovlig å gå rundt med dem på gaten. Derimot er det ikke ulovlig å ha sverdet stående i ditt eget hus eller på egen eiendom. Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 25. november 2006 Del Skrevet 25. november 2006 Bruk hodet ditt. Sikkert ingen som reagerer om du forsøker å åpne dine egne eide låser på hobby basis. Men hadde du forsøkt deg på låsen på leilighten min så hadde onkel politi blitt innblandet (innbruddsforsøk). 7355283[/snapback] Og det ville blitt henlagt. Men det er da ingenting som forbryr dirker. Da hadde låsesmeder vært ille ute. Lenke til kommentar
Khaya Ivorensis Skrevet 26. november 2006 Del Skrevet 26. november 2006 Det er ifølge norsk lov IKKE lov til å eie, kjøpe eller selge dirker, så lenge man ikke har fagbrev på at man er låsesmed. Lenke til kommentar
haakie Skrevet 26. november 2006 Del Skrevet 26. november 2006 Det er ifølge norsk lov IKKE lov til å eie, kjøpe eller selge dirker, så lenge man ikke har fagbrev på at man er låsesmed. 7359497[/snapback] Kilde? Lenke til kommentar
Snorre Skrevet 26. november 2006 Del Skrevet 26. november 2006 Det er ifølge norsk lov IKKE lov til å eie, kjøpe eller selge dirker, så lenge man ikke har fagbrev på at man er låsesmed. 7359497[/snapback] Såpass? Har jeg aldri hørt om, men kan godt hende du har rett. Har du link til kilde? Lenke til kommentar
Khaya Ivorensis Skrevet 26. november 2006 Del Skrevet 26. november 2006 Desverre ikke. Men har en kamerat som driver med dirking på hobbybasis, og han sa iallefall at man ikke har lov til å ha utstyret (dirker, mm), med mindre man er låsesmed. Kan dog hende at både jeg og han tar feil Lenke til kommentar
Snorre Skrevet 26. november 2006 Del Skrevet 26. november 2006 Desverre ikke. Men har en kamerat som driver med dirking på hobbybasis, og han sa iallefall at man ikke har lov til å ha utstyret (dirker, mm), med mindre man er låsesmed. Kan dog hende at både jeg og han tar feil 7359750[/snapback] Ja ikke vet jeg. Er totalt uvitende anngående dette og finner heller ikke noe nå jeg søker. Hvis noen finner noe så skrik ut! Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE Skrevet 26. november 2006 Del Skrevet 26. november 2006 (endret) Desverre ikke. Men har en kamerat som driver med dirking på hobbybasis, og han sa iallefall at man ikke har lov til å ha utstyret (dirker, mm), med mindre man er låsesmed. Kan dog hende at både jeg og han tar feil 7359750[/snapback] Ja ikke vet jeg. Er totalt uvitende anngående dette og finner heller ikke noe nå jeg søker. Hvis noen finner noe så skrik ut! 7359765[/snapback] vel se på biltema. selger de slikt der ? vis ikke de gjør det så kan det kanskje stemme. ville jo vært naturlig at det er ulovlig utenom låsesmeder. man vil jo ikke at for mange kan det å dirke opp låser da som regel mange av dem ville misbrukt det. vil tro de fleste som vil ha dette som "hobby"har kriminelle planer Endret 26. november 2006 av KRAFortune Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 26. november 2006 Del Skrevet 26. november 2006 Det er utrolig mye det er lov til å selge, men ulovlig å bruke. Se f.eks på pocket-bike. Selger som varmt hvetebrød.. Lov? Nei! Desutten, låser er for ærlige folk! Etter å ha overhalt og sett en del låser/døråpnere flere steder kan jeg med en skrutrekker bryte meg inn flere steder. Det er så latterlig enkelt mange plasser. (håper ikke dette bryter norsk lov at jeg sier dette.. det avslører vel ingen ting) Lenke til kommentar
Gjakmarrja Skrevet 26. november 2006 Del Skrevet 26. november 2006 Jeg har dirker, og kan bruke de. Utrolig effektivt. Tar meg 3 sek å åpne en dårlig hengelås. Link (Dog mulig den ikke funker, bare glem det i så fall ) Lenke til kommentar
IMG_123 Skrevet 26. november 2006 Del Skrevet 26. november 2006 Er lock-picking lovlig?Vet at det ikke er lovlig å bryte seg inn i andres hus, men folk snakker jo om det, og det selges jo utstyr til å "bryte seg inn" med. Hvordan er lovene rundt dette? Lovlig til "privat bruk"? 7355211[/snapback] Når jeg skulle innpå linken din ble siden blokket av Norton og kom under kategorien: Kriminalitet Lenke til kommentar
Dwagon Skrevet 26. november 2006 Del Skrevet 26. november 2006 Det er fordi norton er teit Jeg har dirker, jeg dirker ofte og har tilogmed kjøpt låser hos låssmeden i byen hvor jeg har forhørt meg om diverse ting om låser osv. Om du har lyst på dirker så kan jeg si at den siden der er mye raskere å levere en for eks komplett.no, jeg bestilte 2sett dirker fra LPS og en hdd fra Komplett. LPS holder til på østkysten av usa, og komplett vet dere er i norge Jeg fikk dirkene fra LPS 3 dager før hdd'n fra komplett, og da var pakkene merket med "tools" og gikk under tollgrensa takket være smart merking av LPS, du får også et takkebrev og noen visitkort for at du handlet hos dem. Anbefaler dem ^^ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå