Dimling Skrevet 25. november 2006 Del Skrevet 25. november 2006 Heisann! Har et Panasonic NV GS500 kamera, som jeg bruker på filmopptak. På filming i dag blåse dessverre en kraftig vind kamera og stativ overende, og etter har jeg ikke fått liv i kameraet. Prøvd med flere batterier og ved å koble det rett i veggen, hjelper ikke. Får heller ikke ut kassetten som er inni. =( Noen som har noen gode råd, evt. vet hva som kan være galt? Hvor lang reklamasjonfrist er det på slike kameraer? Fikk det vel for en 3-4 måneder siden. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9812398713 Skrevet 25. november 2006 Del Skrevet 25. november 2006 Du må skille mellom reklamasjonsfrist, garanti, og brukerfeil. Reklamasjon går på produksjonsfeil, og er i de fleste tilfeller 3 eller 5 år. Garanti går på feil som oppstår i løpet av normalbruksperioden (dog ikke brukerfeil-skader) og er i de fleste tilfeller fra 1 til 3 år (for ting over 1000kr er det oftest 3 år) Du bør gå til butikken og få de til å se på kameraet, men om du informerer de at du har mistet det i bakken, enten selvforskylt eller via tripoden, så avviser de deg. Lenke til kommentar
nomore Skrevet 25. november 2006 Del Skrevet 25. november 2006 Tviler på at du blir avvist, men reparasjonen må du nok betale selv. Og når kameraet har gått i bakken på denne måten tror eg nok at verkstedet raskt vil kunne se dette på evnt indre skader og ytre merker. Desverre. Lenke til kommentar
Dimling Skrevet 25. november 2006 Forfatter Del Skrevet 25. november 2006 Hmm, problemet er jo at det er helg, og at denne helga var siste store sjanse til å få filmet de siste scenene i filmen... =( Hvor mye tror dere det er for en evt. reparasjon? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9812398713 Skrevet 25. november 2006 Del Skrevet 25. november 2006 Uten å vite hva som er galt er det umulig å gjette, men timespris er som regel rundt 800kr. Om det bare er en sleider som er hoppet ut av plassen sin tar det bare 10 min å løse. Da spørs det på minstefakturering. Du kan likevel påstå at kameraet sluttet å fungere av seg selv, og dermed få verkstedet til å identifisere problemet og gi deg et prisoverslag. Lenke til kommentar
chma Skrevet 26. november 2006 Del Skrevet 26. november 2006 I Oslo-området er det ihvertfall Elektronisk Service i stanseveien som håndterer panasonic sine garantireparasjoner. Kanskje like greit å levere direkte til dem(om du ikke har sånn ulykkesforsikring hos forhandler..)? Forøvrig går jeg ut fra at kamera er kjøpt i Norge.. Ang pris så tar dem minst mellom 300 og 400 kr selv om du ikke velger å gjennomføre reparasjon. Hva din rep koster er umulig å si, kan være alt fra en løs kabel til ett knust kretskort. Har selv ett Gs500 som fikk seg en skikkelig karamell og bildet ble helt blått, hele ccduniten måtte byttes til den nette sum av 4500kr... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå