Gå til innhold

Ønsker respons på design til min hjemmeside

Anbefalte innlegg

Har hatt store problemer med å bestemme meg for et design på sida mi, men har endelig greid å bestemme meg.

Slik ser resultatet ut: Glisevask.com

Så nå ønsker jeg litt respons på det jeg har gjort hittil!

Skal gjøre selveste "hovedruta" brede og legge til en kolonne til høyre med litt diverse. Sleit en del med å finne en brukbar font for h1 (Den orange headingen som sier "Front" på hovedsiden) som passet som kapitilert (mener det er slik det skrives?) skrift, men tror det ser greit ut nå. Eller?

Sleit en del med farger, men fikk designlærern min på skolen til å komme med noen forslag og det resulterte i at bakgrunnen på headeren fikk en brunnyanse istedenfor sort/grå og at h1 fikk en orange (nærmere rød enn gul fordi rød er komplimentærfargen til blå som jeg blandt annet bruker i headeren og på linker). For å gjøre litt mer sprell plasserte jeg en sirkel med samme farge som h1 inne i den øverste og største hvite retrosirkelen. Fungerer det bra?

Har du kommentarer eller forslag så er det fint om du kommer med det! =)

Siden er ikke ferdig ennå, men har et rammeverk.

Gjøreliste:

- Gjøre "hovedboksen" bredere

- Legge til ny kolonne til høyre for "hovedboksen"

- Legge til footer

- Fylle siden med mer innhold

- Lage "favikon"

Endret av Glisevask
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva har du til forslag for å gjøre mindre dumt da? :p

Har vudert det med menyen og jeg skal se på det. Bruker Trebuchet, og vet ikke helt hvordan det blir. Men skal se!

Typografien blir ikke utvikle så veldig mye ennu. Det skal gjøres på skolen med litt hjelp fra lærern. Greit nok, han foretrekker å bruke Microsofts "Publisher" til å mekke hjemmesider, men han har jo grunnkunnskapene. =)

Skjermen jeg bruker nå er en 17" CRT, så jeg kan godt tenke meg at det ser dumt ut for deg! :p

Grunnen til at jeg ikke vil gjøre det for bredt er rett og slett at jeg ikke trenger det og jeg tror det heller vil se dummere ut med masse unødvendig luft. Skal ikke ha så alt for mye innhold sånn sett.

Edit: En standardlink er å finne under "Mine"!

Endret av Glisevask
Lenke til kommentar

Hmm, faktisk ikke. Kom jo på å tenke på han. Fant sida hans for en stund tilbake og ble litt fascinert, så det kan jo hende det la seg ltit i underbevisstheten min.

Sirkler er jo blitt brukt mye og fargene er jo sikkert også blitt mye brukt, men det viktigste er det at jeg blir fornøyd. For det blir jeg alt for sjeldent! =S

Var egentlig bare en tilfeldighet at det endte på syttitallet denna gangen.

Lenke til kommentar

Veldig pen grafikk, men det ser ut som om den er kjørt inn i "venstreveggen" ja ;) Du bør skaffe noe morosmt på venstrekanten og flytte alt litt lenger mot midten. Det kan være en løsning om du ikke vil midtstille alt. Du bør rett og slett "utvide" litt rent grafisk.

Men ser bra ut!

Lenke til kommentar

Det er fordi jeg eksperimenterer med en DIV for høyre kolonne, som jeg ikke får til å legge seg til høyre for "left"-DIVen. Bare scroll helt nederst så ser dere.

Har tenkt på det med å prøve å få litt luft på venstre siden og fylle det med et grafisk element, men er ikke sikker på hva. Tenkte på striper, men blir ikke det ganske forstyrrende?

Og som sagt før: Jeg ønsker ikke å midstille, men jeg kan se om jeg får gjort en prøve på det, bare for å se hvordan det ser ut. Fungerer det bra, så hvem vet!

Lenke til kommentar

Takk! =)

Sliter litt med CSSen. Som du ser nå! Ihvertfall blir det feil for meg som bruker Firefox. Skal la et PHP-script laste inn forskjellige stilsettfiler etter brukerns nettleser seinere, men nå skal det bare se bra ut i FF.

Greia er det at jeg ved en feil brukte padding istedenfor margin og altså bra ut med DIVene. Så merka jeg feilen og bytta til margin og til så helt feil ut. Og jeg får heller ikke til den ekstra kolonnen til høyre. Hvor skal jeg bruke relativ posisjonering (eller "absolute"?)?

CSS er ikke min sterkeste side, men får se om jeg får ting i orden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...