Gå til innhold

Hvordan koble opp Wii til internett

Straffa

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei, jeg driver å mekker nettet til en kammerat. Han har nettopp kjøpt Nintendo USB Wi-Fi connector. Har selv klart å mekke nett til meg hjemme i gjennom tråløst nett men, jeg støtte problemer nå når jeg skulle mekke for kammeraten. Trodde det var en smal sak å få nett på denne men, det var det desverre ikke.

Problemet: Jeg finner "nette" men, når jeg skal oppdatere så kommer den seg ikke av flekken. Har lest litt i gjennom litt "hjelpemidler" uten noen nytte. Jeg får btw error koden 32002 når jeg skal gjennomføre oppdateringen. Syntes det er litt rart siden han ikke har noen router og kan derfor ikke gjøre de grepene som du skal gjøre med routeren. Hadde selv samme problemet hjemme så med litt hjelp herfra så tror jeg det skal fikse seg.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Jeg får ikke wii shop til å fungere.

Har hatt wii siden launch men ikke brydd meg så mye om shop channel egentlig.

Uansett, så får jeg "205906" som error kode.

Sendte en mail til nintendo for ei stund sia, og fikk vite at jeg skulle prøve å skifte kanal på rutern.

prøvde det. men får samma feilen fortsatt.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Jeg får ikke wii shop til å fungere.

Har hatt wii siden launch men ikke brydd meg så mye om shop channel egentlig.

Uansett, så får jeg "205906" som error kode.

Sendte en mail til nintendo for ei stund sia, og fikk vite at jeg skulle prøve å skifte kanal på rutern.

prøvde det. men får samma feilen fortsatt.

8596805[/snapback]

har nettopp kjøpt meg Nintendo Wii jeg også, og får akkurat samme problem som deg.. jeg får gått inn å NewsChannel men ikke de andre. hva kan dette være for noe? surt :\

edit:

eeeh okey, der funka den.. bare trykka og trykka på retry heletia til den funket :p men kommer opp feil innimellom jah. hmm

Endret av MoFFi
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 4 uker senere...
  • 5 måneder senere...

Bare et lite spørsmål. Jeg har har PC med bredbånd fra ICE og vil koble Wii'en til nettet gjennom dem. Hvordan går jeg frem? Jeg har ikke trådløs router, men har kjøpt adapteret der man dytter inn nettverkskabelen. Problemet er at jeg ikke kjenner noe til Wii'ens nettverksinstillinger og kjører Vista.

For øvrig har jeg en bærbar PC med linux og trådløst nettverkskort. Blir det enklere å sette opp den bærbare og Wii'en i et nettverk og koble Wii'en på nettet sånn? Takk for tips.

Edit: Kjøpte en Nintendo DS WiFi USB Adapter fra amazon, plugga det inn i en usb-port på PCen, installerte driverne automatisk, kjørte registreringsverktøyet for å si fra at Wii'en får tillatelse til å gå på nettet, og vips var den online. Enkelt og greit. :)

Endret av thecrow77
Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...
  • 3 måneder senere...

Jeg får heller ikke koblet opp min Wii online, får Error code: 51330.

Har en D-Link DI-524 med Firmware Version: V2.07 , Tue, Mar 18 2008.

Om jeg bruker WEP kryptering så virker det, men ikke med WPA-PSK(AES) eller WPA2-PSK(AES).

Dette er jo skikkelig sært.. Vet ikke hva (AES) er for noe.

På Wii'en kan man velge mellom WEP, WPA-PSK(TKIP), WPA-PSK(ASK) og WPA2-PSK(AES).

Hva er forskjellen på WPA-PSK(TKIP) og WPA-PSK(ASK)?

Kan ikke velge WPA-PSK(TKIP) med min router..

Noen som vet HVA som er feilen egentlig?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...