Gå til innhold

Hvordan koble opp Wii til internett

Straffa

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Har verken sett wi-fi adapteren eller kabel-adapteren på noen butikker i Trondheim.

Noen som vet av noen nettbutikker som har disse for salg allerede?

7944836[/snapback]

Ja, de har Wi-Fi adapteren i flere nettbutikker. Selv kjøpte jeg min på Tendo.no tror jeg.

Jeg tror ikke kabeladapteren er tilgjengelig enda, det står i alle fall "coming soon" på http://wiiportal.nintendo-europe.com.

Lenke til kommentar

M@R7!N: Jeg har ikke så mye greie på oppsett av trådløse routere selv, men jeg søkte litt på nettet og fant en artikkel (link) med en del tips. Den tar for seg både routeren din (i alle fall under "solution 4") og feilmeldingen du fikk.

Artikkelen inneholder flere mulige løsninger på problemet, som f.eks. å endre WEP-krypteringen på en viss måte og liknende.

Forhåpentligvis finner du en løsning på problemet der. :)

Lenke til kommentar
Møkkagreier. Klarer ikke koble Wiien opp til internett. Bruker en DLink dl-624 trådløs ruter, med WEP.

Noen som har noen tips? Den finner ruteren, full styrke og alt, men får 'error code 52030' :angry:

7998986[/snapback]

På under 10 sekunder fant jeg denne vha. Google-søk i Opera, som til og med nevner ruteren din!

http://www.wiierror.com/wii-error-52030.php

Det går an å søke, vet du ;)

Endret av Pricks
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg var innom gamle spiderman/game i Trondheim i går (lørdag) og kan fortelle at de iallefall har begynt å få inn den usb-kabel adapteren. Han solgte den siste rett før jeg kom, men lovte at den er i bestilling igjen.

Det vil jo si at adapteren burde dukke opp andre plasser også! Gode nyheter for oss uten trådløs ruter!

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Hvordan gjør man dette? Hvor er det man kan velge å bruke opera? :)

8369143[/snapback]

Du må laste den ned først, via Wii Shop Channel. Den er helt gratis å laste ned, forutsatt at du laster ned innen utgangen av juni eller noe sånt vel å merke (husker ikke nøyaktig når fristen går ut i farten, men tror det var noe sånt). :)

Deretter dukker nettleseren opp som en egen "Channel" i menyen.

Lenke til kommentar
Hvordan gjør man dette? Hvor er det man kan velge å bruke opera? :)

8369143[/snapback]

Du må laste den ned først, via Wii Shop Channel. Den er helt gratis å laste ned, forutsatt at du laster ned innen utgangen av juni eller noe sånt vel å merke (husker ikke nøyaktig når fristen går ut i farten, men tror det var noe sånt). :)

Deretter dukker nettleseren opp som en egen "Channel" i menyen.

8370093[/snapback]

Okei :)

Men når jeg nå prøvde å åpne wii shop, så sto den bare å lastet. Sto å lastet i nesten et kvarter, så jeg ga opp... Noen som har noen aning om hva problemet kan være? Jeg kommer inn på både vær-kanalen og nyhetskanalen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...