Sjenever Skrevet 16. desember 2001 Del Skrevet 16. desember 2001 Har kjøpt meg nytt hovedkort og prosessor fra Komplett.no Når jeg slår maskinen på så teller den rammen, så henger maskinen seg. Skjermen slår seg av, så slår maskinen seg av etter ca. 1 min. Når jeg går inn i BIOS'en henger den seg også. Har også forsøkt å resette CMOS, men til ingen nytte. Får opp forskjellige kombinasjoner på Diagnoselampene Tenkte jeg ville høre med dere her på forumet før jeg kontakter Komplett. --------------------------------------------------- AMD Duron 800 MHz OEM (200 MHz bus) MSI K7T-PRO2A Hovedkort for Socket A Gainward AGP GeForce2 MX-200 32MB Western Digital Caviar 20GB IDE 7200RPM SDRAM PC133 256MB ---------------------------------------------------- Lenke til kommentar
jan rune Skrevet 16. desember 2001 Del Skrevet 16. desember 2001 hadde nesten det samme problemet, vet ikke om dette er svaret på din pc, men på min etter jeg hadde kjøpt ny harddisk dette var en Ata 100 disk , men jeg hadde ikke enable ata100 i biosen. vet ikke om det her er problemet så lenge det stivner i BIOS, men det beste er vell å utelukke så mye som mulig først :smile: Lenke til kommentar
Sjenever Skrevet 16. desember 2001 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2001 Nopp. Jeg greier ikke å velge noe i Bios før den henger seg. Kan også nevne at jeg har forsøkt med andre skjermkort, men med negativt resultat. Lenke til kommentar
jan rune Skrevet 16. desember 2001 Del Skrevet 16. desember 2001 har du dobbelt sjekket alt, om minne sitter ordentlig i, bare skermkortet i, alle jumpere,vet at noen hk må ha speakeren koblet til for å funke har du nok watt i psu èn din ? Lenke til kommentar
Prelude Skrevet 16. desember 2001 Del Skrevet 16. desember 2001 'Når jeg slår maskinen på så teller den rammen, så henger maskinen seg.' Skjer dette alltid når den teller rammen? mest sannsylig ram feil. snakk med en kamerat eller med en butikk for å prøvelåne en rambrikke og prøv. starter maskinen med en ny brikke så er feilen løst. kan vere cpu og, men lite sansynlig. Har vert borti for lenge siden et liknende tilfelle med en P3 prosessor som låste seg tilfeldig i post og inni bios'en. Lenke til kommentar
Sjenever Skrevet 16. desember 2001 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2001 Quote: On 2001-12-16 21:53, jan rune skrev:har du dobbelt sjekket alt, om minne sitter ordentlig i, bare skermkortet i, alle jumpere,vet at noen hk må ha speakeren koblet til for å funkehar du nok watt i psu èn din ? Psu'en er på 300w, så det skulle vel være tilstrekkeligt. Har også forsøkt med annen rambrikke. Lenke til kommentar
pringles Skrevet 16. desember 2001 Del Skrevet 16. desember 2001 samme skjedde til en venn etter en bios flashing. maskina starta først, vi spillte en spill i en halvtime, så krasja det. Hadde ikke mulighet å boote, og maskina låste seg i bios også. Foreslår at du sjekker hovedkortet ditt. Lenke til kommentar
Sjenever Skrevet 16. desember 2001 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2001 Quote: On 2001-12-16 23:42, pringles skrev:samme skjedde til en venn etter en bios flashing. maskina starta først, vi spillte en spill i en halvtime, så krasja det. Hadde ikke mulighet å boote, og maskina låste seg i bios også. Foreslår at du sjekker hovedkortet ditt. Da må det være fabrikkasjonsfeil. Tenker jeg ringer til Komplett i morgen............idag. Lenke til kommentar
khosethl Skrevet 16. desember 2001 Del Skrevet 16. desember 2001 Det låser seg og maskinen slår seg av.. Har du sjekket tempen Lenke til kommentar
Sjenever Skrevet 17. desember 2001 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2001 Quote: On 2001-12-17 00:08, khosethl skrev:Det låser seg og maskinen slår seg av..Har du sjekket tempen Får ikke sjekket det så lenge jeg ikke rekker å gå dit før den henger seg. Lenke til kommentar
RulleRimfrost Skrevet 17. desember 2001 Del Skrevet 17. desember 2001 Har ikke fingra mye med det MSI-kortet, men hva står standard FSB på ? Om den står på 133 er vel ikke det heldig for en liten Duron... Lenke til kommentar
HAG Skrevet 17. desember 2001 Del Skrevet 17. desember 2001 Han er standard på 100, må endres til 133 for XP + T.Bird med 266 Bus, har kortet med XP Lenke til kommentar
Sjenever Skrevet 17. desember 2001 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2001 Quote: On 2001-12-17 12:42, HAG skrev:Han er standard på 100, må endres til 133 for XP + T.Bird med 266 Bus, har kortet med XP Hvordan gjør jeg det når jeg ikke rekker å gjøre noe valg før den henger seg? Lenke til kommentar
Rash Skrevet 17. desember 2001 Del Skrevet 17. desember 2001 prøv med en vifte som er bedre enn den du har..hvilken vifte har du forresten?? Det kan godt være at den er for varm.. Rash Lenke til kommentar
Sjenever Skrevet 17. desember 2001 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2001 Quote: On 2001-12-17 16:03, Rash skrev:prøv med en vifte som er bedre enn den du har..hvilken vifte har du forresten?? Det kan godt være at den er for varm..Rash Har en Global Win WBK68. Blir CPU'en så jækla fort varm? Lenke til kommentar
HAG Skrevet 17. desember 2001 Del Skrevet 17. desember 2001 Sjenever du trenger ikkje velge Bushastighet den er fabrikkjustert på 100 blir også sånn om du skulle komme inn i Bios og sette den til "Default". Kjøleren skulle være rikelig til en uklokka 800 Duron, sitter den "rette veien" skulle ikkje temperatur være et problem. Men får vifta strøm fra kortet? kunne kanskje fått direkte fra forsyninga, får kanskje et problem med alarm for CPU Fan når du starter. Der får en 2 valg:1. Slå av. 2.Ikkje bry seg om at vifta ikkje går (gir signal om turtall til kortet) altså NO til turn of komp. Fiksa dette med å "flashe Bios til V3.2 der den kan skrues av". Sto om noen som flasha og fikk problem etter ei stund spilling. På MSI kortet blir Bios "nullstilt" til "default" etter skifte - alt må settes opp på nytt for å avvike fra fabrikkinstilling. Lenke til kommentar
RulleRimfrost Skrevet 17. desember 2001 Del Skrevet 17. desember 2001 Kan det være liten kontakt mellom ribbe og core kanskje ? (Rulle *tørker diskret bremsesporet av leggen*) [ Denne Melding var redigert av: RulleRimfrost på 2001-12-17 18:21 ] Lenke til kommentar
balle Skrevet 17. desember 2001 Del Skrevet 17. desember 2001 Har du sett på kotplasseringen på MB IRQ feil kansje bare ett tips Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 17. desember 2001 Del Skrevet 17. desember 2001 Sikkert CPU'en. Hvis jeg klokker min 800 mhz til over 920 mhz klikker makinen før jeg får gjort noe. (som f.eks. komme inn i biosen) Lenke til kommentar
HAG Skrevet 17. desember 2001 Del Skrevet 17. desember 2001 SORRY har tenkt NYTT, har K7TPro2-A i maskin som eg fikk fra PS Data for 1 år siden, skifta til K7T266Pro2-RU og har tenkt/skrive for det nye.. K7T Pro2-A er bygd på KT133 chipset (min), FSB@200MHz. Når det "bare" blei skifta kort og CPU, åssen blei driverene og resten på hardisken lagt inn? Eg beholdt alt fra den "gamle" til den "nye", eneste la inn driverene til det nye kortet når harddisk var i "gamle" PC'en. Gjorde en tabbe, sa OK til å starte maskinen på nytt med de nye kortdriverene, det gikk skitt (kasta ut, var unødvendige til gamle kortet), måtte flytte tilbake og legge inn på nytt og si restarte maskinen seinere når eg fikk samme spm. Slo av på vanlig måte, flytta disken til nybygget og slik fikk eg starte på nytt i rette maskinen. Starta bygget med XP1700+, skjermkort og Ram og etter eg fikk Bios slik eg ville ha han flytta eg lydkort, modem og nettkort over - funker enda.. Åssen er det med kabelen mellom kortet og harddisk, bør kanskje være en ATA66/100 kabel (80 leder) sjøl om eg leser at kortet støtter ATA 33 i tillegg. Når du prøvde å resette bios med jumperen var strømmen slått av? ellers kan den ha gått i vasken. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå