Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Får ikke internett!

Anbefalte innlegg

jeg har da kommet opp i et merkelig problem. jeg klarer helt fint å koble meg til det trådløse nettverket, men jeg får ikke nett. det samme skjedde da jeg koblet pc'n med kabel. har ikke installert noen form for programmer som kan blokkere internett.

for å forsikre meg om at det var feil i software, boota jeg fra knoppix cd'n min. der funka alt strålende.

problemet skjedde etter at jeg flyttet pc'n fra min mor til min far. har aldri vært sånn før, har altid tatt med meg pcn frem og tilbake..

jeg har et NETGEAR trådløst kort som vises som Marvell libertas (jeg lasta ned en driver pack fra Driverpacks.net og installerte alle driverne til pc'n min derfra), og til ethernet bruker jeg nforce sine drivere. hovedkortet er nemlig et ASUS A8N-SLi

takk for meg :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hei, og takk for raskt svar.

pcn min har jeg snekra selv :( men uansett, hva er sjansen for at den trådløse adapteren OG den innebygde ethernet adapteren slutter og funke? OG på samme måte? (klarer å koble til men ikke komme på internet )

jeg tror at det må være ett eller annet som blokkerer for internett, men ikke LAN..

Lenke til kommentar
hei, og takk for raskt svar.

pcn min har jeg snekra selv :( men uansett, hva er sjansen for at den trådløse adapteren OG den innebygde ethernet adapteren slutter og funke? OG på samme måte? (klarer å koble til men ikke komme på internet )

jeg tror at det må være ett eller annet som blokkerer for internett, men ikke LAN..

7354935[/snapback]

Bruker du samme internett-tilbyder på begge plassene? Har litt å si hvordan de forskjellige internettleverandørene ordner tilkoblingen. Det kan være du må skifte DNS-server.

Sjekk om du får IP-adresse fra routeren, det er minstekravet for å komme seg på nett.

Kan du pinge f.eks 194.24.252.207 (www.hw.no)?

Lenke til kommentar

når jeg forsøker å pinge www.hw.no står det "Ping request could not find host www.hw.no . Please check the name and try again. "

inne på ipconfig får jeg dette:

Ethernet adapter Local Area Connection:

Connection-specific DNS Suffix . . :

IP Adress . . . . . . . . . . . . . . . . . : 192.168.1.65

Subnet Mask . . . . . . . . . . . . . . : 255.255.255.0

Default Gateway . . . . . . . . . . . . :

Ethernet Adapter Wireless Network Connection 2:

Connection-specific DNS Suffix . . :

IP Adress . . . . . . . . . . . . . . . . . : 192.168.1.135

Subnet Mask . . . . . . . . . . . . . . : 255.255.255.0

Default Gateway . . . . . . . . . . . . :

håper på svar

Lenke til kommentar

Klarer du å pinge selve IP-adressen 194.24.252.207?

Ellers så ser jeg at du mangler default gateway. Det er muligens denne som forkludrer saken. Hos meg er 10.0.0.1 standard gateway (ADSL-modemet/routeren), du kan prøve å sette det inn. Hvis ikke det funker, kan du prøve igjen med Knoppixen, og sjekke hva den har som standard gateway.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...