Gå til innhold

Hvor varmt er varmt?

Anbefalte innlegg

Jeg kjpte akkurat en ny xp2400+ prosessor, hadde tidligere en 1700+. Den gamle cpuen lå stabilt på ca 49*C med en globalwin vifte som gikk opp til 2,1GHz. Den nye blir mye varmere, ca 65*C enda jeg kjøpte ny vifte sammen med prosessoren. (Glacialtech Iglo2320 pro opp til xp2600+)Teoretisk sett skulle vel den nye prosessoren (Thoroughbred)kreve mindre luft pr GHz enn den gamle (Palomino), men det ser ikke sånn ut. Er dette normal tempratur og bør jeg eventuelt dra ned på komplett å bytte iglo vifta noe "slemmere". Jeg er skeptisk til å installere for mye kabinettvifter da maskinen står i stua og dama ikke digger lyden fra før. Har noen eventuelt noen tips om kabinett vifter eller cpu vifter som bråker lite og lufter mye.(har ikke råd til vannkjøling)

martin

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:

Den 2002-11-16 12:07, skrev Oppdatert:

AMD prosessorene har en maksimumstemperatur på 95 grader og Intel har 69 grader.

Kor i helv*te har du det ifra?

Min P3 klare fint over 80 grader. (Måtte berre testa om den klarte seg uten vifta.)

Vil gjerne ha referanse (url).

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-11-16 12:16, skrev Ggg:

Quote:

Den 2002-11-16 12:07, skrev Oppdatert:

AMD prosessorene har en maksimumstemperatur på 95 grader og Intel har 69 grader.

Kor i helv*te har du det ifra?

Min P3 klare fint over 80 grader. (Måtte berre testa om den klarte seg uten vifta.)

Vil gjerne ha referanse (url).

Klarer din PIII 80 grader må du snart kjøpe ny prosessor. Fant det på Tomshardware

Lenke til kommentar

Du bør ok se på finishen på Iglo kjøleribben, kjører en Iglo 2310 selv, som det var alt annet enn bra finsih på (10minutter med plansliping så falt tempen med over 10c!). Bruk skikkelig kjølepasta.

Kabinett temp:29c

CPU:41(idle)48(load)

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-11-16 15:29, skrev Oppdatert:

Klarer din PIII 80 grader må du snart kjøpe ny prosessor. Fant det på Tomshardware

Øh.. hva mener du nå? At CPU'en hans tålte 80 grader burde vel ikke være et argument for å kjøpe ny? Min P3 nådde 90 grader en gang vifta stoppa.. den overlevde som bare pokker.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-11-17 19:10, skrev Papirpose:

Øh.. hva mener du nå? At CPU'en hans tålte 80 grader burde vel ikke være et argument for å kjøpe ny? Min P3 nådde 90 grader en gang vifta stoppa.. den overlevde som bare pokker.

Ehm, om CPU'en din klarte 189 grader en gang, betyr ikke det at den tåler 189 grader.

Tror neppe din eller hans cpu klarer 80/90 grader i et år i strekk...

www.NokiaMobil.tk

[ Denne Melding var redigert av: geezuzz på 2002-11-17 19:38 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...