kongkaizer Skrevet 25. november 2006 Del Skrevet 25. november 2006 Noen som kan hjelpe meg? Får følgende feilmelding: Parse error: syntax error, unexpected '{' in /home/legent/web/legent.net/admin.php on line 20 Da jeg ikke er veldig god i dette, så håper jeg noen kan gi meg innspill. Hva er feilen i logg inn-formen? Ikke en helt stueren kode, men prøver meg ut ved hjelp av ei bok. <?php // admin.php // Address error handig. ini_set ('display_errors', 1); error_reporting (E_ALL & ~E_NOTICE); define ('TITLE', 'Login'); require ('header.php'); // header ?> <div class='fire_hovedvindu'> <?php // Check if the form has been submitted. if ( isset ($_POST['submit'])) { // Handle the form. if ( (!empty ($_POST['username'])) && (!empty ($_POST['password'])) ) { if ( ($_POST['username'] == 'testing' && ($_POST['password'] == 'testpass') ) { // Okay print '<p>Du er logget inn</p>'; } else { // Ikke ok. print '<p>Ikke korrekt</p>'; } } else { //Forgot a field. print '<p>Er begge feltene fylt ut?</p>'; } } else { //Display the form print '<form action="admin.php" method="post"><p> Username: <input type="text" name="username" size="20" /><br /> Password: <input type="password" name="password" size="20" /><br /> <input type="submit" name="submit" value="Log In!" /></p> </form>'; } ?> </div> <?php // footer.php require ('footer.php'); // footer ?> Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 25. november 2006 Del Skrevet 25. november 2006 (endret) Linje 20: if (($_POST['username'] == 'testing' && ($_POST['password'] == 'testpass')) { // Okay Hvis du hadde brukt en editor som viser sammenhørende parenteser, ville du ha sett at du mangler en avsluttende parentes. if (($_POST['username'] == 'testing' && ($_POST['password'] == 'testpass'))) { // Okay Eksempler på gode editorer er: SciTE, Notepad2 og Notepad++. Endret 25. november 2006 av endrebjorsvik Lenke til kommentar
kongkaizer Skrevet 25. november 2006 Forfatter Del Skrevet 25. november 2006 Tusen takk for hjelpen! Bruker selv jEdit, men kommer fra nå av til å bruke en av dine anbefalte. Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 25. november 2006 Del Skrevet 25. november 2006 jEdit ser veldig fin ut den også. Den er litt tyngre enn de jeg er vant med, men det er nok pga at det er skrevet i Java. Highlightning'en er ihvertfall veldig fin. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå