Gå til innhold

Utstyr til en mediasenterløsning

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg skal gå til anskaffelse av prosjektor, surround anlegg og tenkte også å kjøpe en PC hvor jeg kan kjøre windows media senter etc.

Hva bør jeg kjøpe? Det må være en PC som ser fin ut i stua, har tvtuner (helst 2), DVD-RW, nok minne til at alt går glatt. Den må heller ikke støye noe særlig :)

Lurer også på om noen har forslag til prosjektor og surround anlegg i samme slengen.

Jeg ser ikke etter de aller dyreste løsningene. F.eks når det gjelder prosjektor er det viktigste at bildet er greit til å bruke til å se på film og at den ikke støyer for mye.

Mediasenter pc'en er jeg villig til å putte litt mer penger i, men vet ikke helt hvilke priser det er snakk om .

Håper noen kan forklare og hjelpe meg litt med hva jeg skal ha :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

vel, siden du vil putte en del penger i dette kan det være lurt å vurdere mediaportal tv-server sammen med mediaportal mediasenter.

da kan du ha en bråkebøtte med mange hardisker i ett annet rom og en mer lydløs pc, som ikke trenger å være så kraftig siden den ikke tar seg av opptak og komprimering.

på serveren kan du jo innstalere orb også så får du all media levert til mobilen din også :) gratisprogram begge deler :D

Lenke til kommentar
vel, siden du vil putte en del penger i dette kan det være lurt å vurdere mediaportal tv-server sammen med mediaportal mediasenter.

da kan du ha en bråkebøtte med mange hardisker i ett annet rom og en mer lydløs pc, som ikke trenger å være så kraftig siden den ikke tar seg av opptak og komprimering.

på serveren kan du jo innstalere orb også så får du all media levert til mobilen din også :) gratisprogram begge deler :D

7354524[/snapback]

Kan jeg ha slik software på en vanlig mediacenter pc som står i stua og?

Å kjøpe 2 pc'er kan nok kanskje bli litt i meste laget for lommeboka :p

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Hei

Jeg skal gå til anskaffelse av prosjektor, surround anlegg og tenkte også å kjøpe en PC hvor jeg kan kjøre windows media senter etc.

Hva bør jeg kjøpe? Det må være en PC som ser fin ut i stua, har tvtuner (helst 2), DVD-RW, nok minne til at alt går glatt. Den må heller ikke støye noe særlig :)

Lurer også på om noen har forslag til prosjektor og surround anlegg i samme slengen.

Jeg ser ikke etter de aller dyreste løsningene. F.eks når det gjelder prosjektor er det viktigste at bildet er greit til å bruke til å se på film og at den ikke støyer for mye.

Mediasenter pc'en er jeg villig til å putte litt mer penger i, men vet ikke helt hvilke priser det er snakk om .

Håper noen kan forklare og hjelpe meg litt med hva jeg skal ha :)

7354506[/snapback]

Hva med og gå for intel basert system ,

Asus P5B DLX/WIFI-AP

Intel core 2 duo 6600

Corsair TWIN2X-6400 2 GB 2 x 1 GB) CL5

Hauppauge WinTV-PVR-500MCE

MSI GeForce 7950 GT 512 MB Silent

Silverstone LC16M

Tagan 580W Easycon

også noen silent x vifter .

noe i den duren er nok bra :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...