CaZpeR Skrevet 25. november 2006 Del Skrevet 25. november 2006 Sliter litt med å få sletta en eldre windows vista versjon på min partisjon. Jeg la først inn Vista Beta RC-1. Så la jeg inn Vista Beta RC-2 på samme partisjon. Dette skapte da en mappe som heter "windows.old" som jeg da regner med er RC-1 Men det jeg sliter med er å få sletta denne igjen ifra RC-2. Jeg har prøvd alt nå og er ute av ideer.... Noen som har noen tips eller en guide på hvordan de har klart det? Om det går an. Tar nemlig opp 5-6GB av harddisken. Og jeg har ikke så veldig lyst til å formatere og reinnstallere windows vista RC-2. Lenke til kommentar
Tordenflesk Skrevet 25. november 2006 Del Skrevet 25. november 2006 Og hvorfor klarer du ikek slette den? for langt å strekke seg etter delete-tasten? Vær litt mer spesifik takk. Lenke til kommentar
CaZpeR Skrevet 25. november 2006 Forfatter Del Skrevet 25. november 2006 Og hvorfor klarer du ikek slette den? for langt å strekke seg etter delete-tasten? Vær litt mer spesifik takk. 7354294[/snapback] Beklager. Ble litt seint i går Hehe Skal vi se. Jeg får bare at det ikke går an og valget: "try again", "skip" og "cancel" hvor da førstnevnte ikke virker pga. jeg ikke har tilgang til dette. Jeg har også prøvd å endre eier på alle filene til meg, som også er administrator. Da får jeg bare "access denied" på alle filene. Og får derfor ikke slettet eller endret til min brukerkonto. Lenke til kommentar
CaZpeR Skrevet 25. november 2006 Forfatter Del Skrevet 25. november 2006 Ah. Vent... Tror jeg fikk det til. Var en ekstra knapp som endra "ownership" på alt og alle filer. Fikk det til Gikk på "properties" på "windows.old" mappa, så security, "advanced", "owner", "edit", "change owner to: DINBRUKERHER", så huke av: "Replace owner on subcontainers and objects" Fikk ikke bort alt, men med litt miksing og triksing med metoden over så går det vel til slutt Lenke til kommentar
spazeman Skrevet 25. november 2006 Del Skrevet 25. november 2006 Husker jeg hadde det samme problemet. Det løste seg ved at jeg gikk inn i Windows.old og slettet mappene og filene der. Til slutt satt jeg igjen med bare noen få filer og mapper som lot seg slette etter at jeg hadde restartet maskinen noen ganger. Lenke til kommentar
CaZpeR Skrevet 25. november 2006 Forfatter Del Skrevet 25. november 2006 Husker jeg hadde det samme problemet. Det løste seg ved at jeg gikk inn i Windows.old og slettet mappene og filene der. Til slutt satt jeg igjen med bare noen få filer og mapper som lot seg slette etter at jeg hadde restartet maskinen noen ganger. 7355722[/snapback] Var samme problemet her. Men fikk sletta det nå etter å fikse med eierskapet osv. litt irriterende funksjon :S Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå