Gå til innhold

TV-tuner ikke installert i multinote HEL80

jaw9

Anbefalte innlegg

Jeg mottok min multinote hel80 i dag, og oppdaget at tv-tuner ikke er installert i maskinen. Jeg trodde at slikt skulle leveres i maskinen når du velger det i bestillingen. Saken er at jeg ikke har peiling på hvordan jeg skal få kortet inn i maskinen, eller rettere sagt, hvor det skal. Om det er noen her som vet det så tar jeg imot tips med glede. ifølge nettbutikken til multicom heter kortet: LifeView FlyTV Express DVB-T Hybrid TV-tuner

Gjerne inkluder bilde av hvor det skal sitte om noen her har lik maskin!

Jeg har googlet etter informasjon, men finner ingenting relevant !

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Var tvkort inkluder i pcen når du bestillte da?,  eller kjøpte du det utenom?

Vis det er et PCI/PCI Ex1 kort, må du vel demontere hele pcen?, og da ryker jo garantien.

Her er noen bilder av forsjelige slots:

pci x1

Kortleser

Så har du  Usb versjon igjen

Har du sett på siden til lifeview.com

Kansje du finner det her  :)

7354310[/snapback]

hei

takk for svar. Jeg valgte innebygget tv-tuner som var et av valgene da jeg komponerte maskinen på multicom sin nettbutikk. mao skulla nok det kortet vært på innsiden. Jeg googla opp produksjonsnummeret på kortet og da kom jeg over en nettside som tydelig viste hvor dette innebygde kortet skal sitte i en hel 80.

Lenke til kommentar

om du kan poste ett bilde av TV-tuneren, så hadde det vært hjelpsomt! Bærbare har vanligvis ikke noe internt spor som kan brukes til slike utvidelseskort, regner med det dreier seg om en proprietær løsning fra produsenten (Compal) her, da skal det være ganske innlysende hvor det skal inn når du har åpnet maskina.

edit: post link til den siden du snakker om her:

Jeg googla opp produksjonsnummeret på kortet og da kom jeg over en nettside som tydelig viste hvor dette innebygde kortet skal sitte i en hel 80
Endret av ventle
Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

Inngangen for antennen sitter på venstresiden av maskinen. Det er nøkkelhullformet "hull" som er dekt av en plastbit. Denne plastbiten pirker du vekk ved å bruke en kniv e.l., når dette er gjort ser du antenneingangen + en S-video-inngang.

Jeg har akkurat kjøpt meg samme maskin selv, og jeg sliter med driveren til Tv-kortet. Denne er ikke kompatibel med Vista, og det virker ikke som om oppdateringene fra Lifeview har noen effekt på dette. Noen som har noen løsninger?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...