zocor Skrevet 25. november 2006 Del Skrevet 25. november 2006 Jeg har en Ford Scorpio 1991 modell som fusker mye på turtallet. I det man trykker inn clutchen, faller den ofte i turtall og kan dø helt, noe den har gjort stadig oftere. Jeg har hatt den på verksted, og de mener at det muligens er potensiometeret det er noe i veien med. De hadde ikke denne delen liggende, og har tidligere tatt feil i diagnostisering av bilen. Jeg er ganske urutinert på det biltekniske området, så jeg ber derfor om hjelp til to ting: 1) Hvordan får jeg lettest tak i et potensiometer til en Ford Scorpio 1991 modell? Kan noen lede meg på rett vei, evnt. supplere med linker? 2) Har noen andre problemløsnings-forslag til disse symptomene? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 25. november 2006 Del Skrevet 25. november 2006 Fant denne linken, du må spørre om gass spjeld potensiometeret medfølger, dette er til en 1990 mod 2,0 doch http://www.nbfbildeler.no/templates/PartIn...age_Id=19247063 Lenke til kommentar
bjaraas Skrevet 25. november 2006 Del Skrevet 25. november 2006 Heisann, har selv en saab 900 som hadde samme problem. Det løste seg da jeg renset tomgangsregulatoren og inne i spjeldhuset. Hvis det er innsprøtning på scorpion er det verdt et forsøk. Sjekk også alle vakumslanger for sprekker osv. /Dag Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 25. november 2006 Del Skrevet 25. november 2006 Hadde vært enklere hvis du sa hvilken motor du har i scorpioen din Lenke til kommentar
eab Skrevet 26. november 2006 Del Skrevet 26. november 2006 uansett om det er dohc eller v6 så har du en tps (et potensiometere som gir signal til motorstyringa om hvor mye gasspjeldet er åpent). Dersom mekanikeren er 100% sikker på at det er feilen så kan du kjøpe nytt på ford. Koster vel rundt 6-700 tror jeg. Det kan også være tomgangsregulatoren (både dohc og v6 har denne). Det er den avlange sylinderen som er skrudd fast på motoren der lufta kommer inn. TPS'n ligger forøvrig rett under/bak denne. Både tomgangsregulator og tps er "vanlige" problemer Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå