AshtraY Skrevet 15. november 2002 Del Skrevet 15. november 2002 Jeg koblet en ukrysset kabel mellom en ny maskin (xp pro.) og den andre (win98)...jeg fekk ikke nettverk..med den nye var det første gangen jeg satte nettverk(xp`en) er det noe med Ipen å gjøre? Lenke til kommentar
Lch Skrevet 15. november 2002 Del Skrevet 15. november 2002 Du "får" ikke nettverk, det må man sette opp. Sjekk at TCP/IP er innstallert, sett IPene til f.eks 192.168.0.1 og 192.168.0.2, skru av brannveggen i XP, sjekk at du har satt samme arbeidsgruppe og opprett en brukerkonto i XP. Så prøver du med ping for å se om de finner hverandre. Easy as pie. Lenke til kommentar
DjSlayer Skrevet 15. november 2002 Del Skrevet 15. november 2002 Bruk krysset kabel direkte mellom to maskiner. En kan ikke få nettverk mellom to maskiner med en vanlig kabel. Er det en Hub eller en switch mellom maskinene skal man bruke en vanlig kabel. Lenke til kommentar
Lch Skrevet 15. november 2002 Del Skrevet 15. november 2002 *kremt* Ja, krysset TP er et hett tips. :wink: Leit av meg å glemme slike detaljer. Lenke til kommentar
Culpa Skrevet 20. november 2002 Del Skrevet 20. november 2002 Må skaffe meg sånn kryssa TP kabel, men hvor stor er sjansen for at man har det fra før?? Går ut fra at kabler til bruk på cabelmodem ikke er krysset?! Lenke til kommentar
Culpa Skrevet 20. november 2002 Del Skrevet 20. november 2002 Mens jeg er i gang hvor får man kjøp billig krysset Tp kabel i Oslo (sentrum.) Hva er prisen? Eller er det slik at man må lage den selv? Lenke til kommentar
Sykebil Skrevet 20. november 2002 Del Skrevet 20. november 2002 komplett elkjøp telebutikken ++++++++ Lenke til kommentar
Jimmy Pop Skrevet 20. november 2002 Del Skrevet 20. november 2002 Lett å se om de er krysset eller ei. En rett TP er lik i begge plugger, så bare ta opp å se. Kan være hvit/oransje, oransje, hvit/grønn, blå, hvit/blå, grønn, hvit/brun og brun Angående TCP/IP-settings: Det enkleste er å bruke IP-adresser 10.0.0.1 og oppover og subnett maske 255.0.0.0 I tillegg til protokollen TCP/IP må du også ha "Deling av filer og printer for Microsoft-ettverk" og "Klient for Microsoft-Nettverk" Lenke til kommentar
Culpa Skrevet 20. november 2002 Del Skrevet 20. november 2002 Takk, fant det bare ikke på komplett sin hjemme side, men derimot på http://www.clasohlson.no/ Lenke til kommentar
Mighty Skrevet 20. november 2002 Del Skrevet 20. november 2002 Se på kabelen om fargekodene er lik i begge endene... skal være noe som dette: PIN 1 White/Orange 2 Orange/White 3 White/Green 4 Blue/White 5 White/Blue 6 Green/White 7 White/Brown 8 Brown/White Er den lik i begge endene er den vanlig, ikke krysset. På en krysset kabel er PIN 1og2 byttet med PIN 3og6. Koster deg vel 60kr for 5m en krysset kabel. Ideel tar sikkert 199 for 3m Lenke til kommentar
Jimmy Pop Skrevet 21. november 2002 Del Skrevet 21. november 2002 Ja, hvis du leser to poster over, så var det vel omtrent det jeg skrev... Pin 1: TX+ (Hvit/oransje) Pin 2: TX- (Oransje) Pin 3: RX+ (Hvit/grønn) Pin 6: RX- (Grønn) Lenke til kommentar
Mighty Skrevet 21. november 2002 Del Skrevet 21. november 2002 Så det like etterpå :wink: Men da er vi vel enige? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå