eriksrud Skrevet 24. november 2006 Del Skrevet 24. november 2006 (endret) Hei. Har fått et nylig oppstått problem som bare plutselig har kommet. Har en relativt ny pc som har fungert greit frem til nå. Har hatt trådløst siden jeg fikk pcen og har ikke hatt noen nevneverdige problemer. Men nå får jeg ikke "kontakt" med nettverket. Har installert de nyeste nettverksdriverne, restartet modemet, restart pcen osv. Signal styrken står til utmerket, men jeg har fortsatt ikke nett. Når jeg går inn på nettverks-instillinger ser jeg heller ingen 'Lokale tilkoblinger'. Når jeg kjører cmd > ipconfig -all, får jeg opp at Ip-addressen min er: 0.0.0.0 og subnet mask er: 0.0.0.0 og NetBIOS over Tcip: disabled. in Får heller ikke til å release/renewet ipen, og ipen står fortsatt på 0.0.0.0 på nettverksprogrammet. Når jeg høyreklikker på min datamaskin > egenskaper > device manager > network adapters > Phelips SNU6500 Wireless USB Adapter står det at programvaren fungere som den skal. Får heller ikke connecta meg inn på naboene mine sine nettverk, noe jeg kunne før. Og når jeg går inn på 'Network Setup Wizard' får jeg bare denne feilmeldingen "The wizard cannot find your network hardware" Setter pris på om dere forklarer enkelt å greit og ikke for mye "dataspråk" siden jeg ikke har så mye kunnskaper på feltet. Takker på forhånd. Endret 24. november 2006 av eriksrud Lenke til kommentar
kulkid Skrevet 25. november 2006 Del Skrevet 25. november 2006 (endret) Skjekk at det trådløse kortet er aktivert. Det er helt opp til hvilken PC du har, disse løssningene gjelder kun Bærbare pc'er Noen måter å gjøre det på: * Liten bryter på siden av pcn * Fn+F8 eller den F-knappen med bilde av en antenne som sender ut signaler * Knapp lengst mot deg (på siden av pcn) Hvis dette ikke virker eller du har en stasjoner pc så: Start->Kjør Skriv inn: CMD i boksen som kommer opp i det svarte vinduet som da dukker opp skriver du ipconfig /renew Og vent til at det kommer informasjon opp. Virker ikke dette , bør du ta pc'n med til der du kjøpte den Endret 25. november 2006 av kulkid Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå