alexander91 Skrevet 24. november 2006 Del Skrevet 24. november 2006 Jeg hadde på pc'en en natt for og laste ned. Dagen etter nektet den å starte windows, den kommer fram til det punktet rett før windows skal loade så blir skjermen svart. Har prøvd og boote fra xp cden men det går ikke. Noen forslag? mvh Alexander Lenke til kommentar
Beej80 Skrevet 24. november 2006 Del Skrevet 24. november 2006 Hei Jeg har noen forslag hvertfall : 1. Etter POST trykk F8 (Før windows starter å laste) for å få opp en "boot"-meny. Velg "Sikkerhetsmodus". 2. Dersom du kommer inn i sikkerhetsmodus gjør følgende : 2a) Høyreklikk på "Min Datamaskin"->Egenskaper 2b) Gå til "Avansert". 2c) Under "Oppstart og gjenoppretting" klikk på "Instillinger". 2d) Under "Systemfeil" FJERN haken på "Start på nytt automatisk". 2e) Klikk OK, Bruk, OK, og start maskinen på nytt på NORMAL måte. Dersom du får en feil nå, skal du få en BSOD (Blue Screen of Death), som inneholder en "STOP"-kode (den vil jeg at du skriver ned), og navnet på evt driver eller modul som forutsaker problemene. Med den informasjonen er det mye lettere å fastslå hva feilen er Mvh, Beej80 Lenke til kommentar
Roma_4_ever Skrevet 25. november 2006 Del Skrevet 25. november 2006 Har samme problem. Kommer til loading-screenm så skrur den seg av. Og da må jeg skru av og på PSU'en for å få startet opp igjen. Ikke alltid jeg kommer til loading-screen heller, at den bare skrur seg av før. Får ikke startet i sikkerhetsmodus heller, samme skjer der. Lenke til kommentar
alexander91 Skrevet 25. november 2006 Forfatter Del Skrevet 25. november 2006 jeg har prøvd og trykke f8 under oppstart men det funker ikke Jeg får sett starten der det står memory testing. ok osv men etter det bare blir skjermen svart. noen forslag? Lenke til kommentar
Roma_4_ever Skrevet 25. november 2006 Del Skrevet 25. november 2006 Hm. Jeg fikk starta opp med en annen PSU. Kan PSU'en ha ryki bare av å stå på? Nå som jeg bytta tilbake til den PSU'en jeg hadde, skrur PC'n seg av med en gang jeg prøver å starte den. Tar et halvt sekund ca, så skrur PC'n seg av. Får prøve å trippelsjekke alle kabler enda en gang Lenke til kommentar
alexander91 Skrevet 25. november 2006 Forfatter Del Skrevet 25. november 2006 jeg kommer litt lenger, men jeg kommer aldri til Boot screen. Får bare svart skjerm istede for bluescreen. Kan det være noe i pc'en som er defekt? Lenke til kommentar
9hdoksaet4 Skrevet 25. november 2006 Del Skrevet 25. november 2006 (endret) For svak strømforsyning har jeg selv hatt, det er av og til årsaken til uforståelige restarter. Siden det er før windows starter har jeg en mistanke om at det er det. Det er dessverre det en ikke tenker først på når "panikken" brer seg, så etter det har jeg kjøpt overdimensjonerte strømforsyninger. Det kan være lurt å tenke langsiktig også. Så prøv det som Roma_4_ever har gjort, så kan du kanskje utelukke den feilen. Endret 25. november 2006 av 9hdoksaet4 Lenke til kommentar
alexander91 Skrevet 25. november 2006 Forfatter Del Skrevet 25. november 2006 Har en 550w strømforsyning så jeg tror nok ikke det er problemet Det er rart hvis den plutselig en dag slutter å virke, har jo virka fint før. Skal prøve det roma sier. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå