Gå til innhold

Bildekvalitet på GET-digitale sendinger

Anbefalte innlegg

Hei

Venter en større LCD-skjerm i nærmeste fremtid (40").. Og lurte i den sammenheng på kvaliteten på GET's digitale sendinger..

Vanlig kabeltv duger som kjent dårlig på så store skjermer..

Spørsmålet er; hvor god er GET's bildekvalitet på digitale sendinger i forhold til feks DVD?

Noen som kan berike meg med sin viten?

Endret av Patience
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei

Venter en større LCD-skjerm i nærmeste fremtid (40").. Og lurte i den sammenheng på kvaliteten på GET's digitale sendinger..

Spørsmålet er; hvor god er GET's bildekvalitet på digitale sendinger i forhold til feks DVD?

Noen som kan berike meg med sin viten?

7353455[/snapback]

Mine erfaringer er at det ikke er så mye å skryte av. Helt OK, men DVD er vesentlig bedre. Og HD materiale fra PCen er ikke sammenlignbart en gang. Dette er på en 1920x1080 LCD-TV (Toshiba 37"). Skrur man på MPEG Noise Reduction blir det bedre, men fortsatt ikke perfekt.

Get har derimot planer om å oppgradere boksene sine snart, den jeg har nå kobles til via SCART, de nye skal bruke HDMI etter det jeg har skjønt. Hvis de samtidig sender noen HD-kanaler blir det nok fart på sakene.

Edit: Skal sies at jeg nok er uvanlig kresen på bildekvalitet, sikkert mange som syns det er helt fint.

Endret av benjamin84
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

7353455[/snapback]

Tydeligvis. har nettopp fått 37" Lcd tv, og kabelbildene ble så dårlige at jeg nesten lurte på om noe var galt. men med dvd ble det jo helt andre saker

Har forresten alltid ment kabel-bildene har vært vesentlig dårligere enn de man får fra Tv-masten.

Nå (i dag faktisk tror jeg) går de over til digital her. Jeg har bare ledning rett i veggen (grunnpakke uten dekoder) og har ikke hørt eller fått brev eller noe ang dette, så jeg vet ikke hva som skjer..

Men går og lurer på om jeg skal bestille den minste digitalpakken deres, eller vente til bakkenettet kommer med sitt digital-opplegg neste år :hmm:

Lenke til kommentar
Edit: Skal sies at jeg nok er uvanlig kresen på bildekvalitet, sikkert mange som syns det er helt fint.

dude, er like kresen jeg så at vis jeg ser noe feil i en hd film så må jeg neste ha ny tv :p

og kvalittet, det kommer ann hvor du bor, hvor mange bruker sentralen der du bor, i usa er det veldig mye forsjellige kvalitteter hvor man bor, dette på grunn av lavere bitrate når flere er kobla mot sentralen, benjamin, har du prøv å sett NRK & TV2 WebTv på 40" sonyen din? :yes: er vel litt bedre på de seriene man får over 1mbps bitrate på, blir vel omtrent som get sin digital kabel :whistle:

Endret av wiak
Lenke til kommentar

dude, er like kresen jeg så at vis jeg ser noe feil i en hd film så må jeg neste ha ny tv :p

og kvalittet, det kommer ann hvor du bor, hvor mange bruker sentralen der du bor, i usa er det veldig mye forsjellige kvalitteter hvor man bor, dette på grunn av lavere bitrate når flere er kobla mot sentralen, benjamin, har du prøv å sett NRK & TV2 WebTv på 40" sonyen din? :yes: er vel litt bedre på de seriene man får over 1mbps bitrate på, blir vel omtrent som get sin digital kabel :whistle:

7435895[/snapback]

7353455[/snapback]

Tydeligvis. har nettopp fått 37" Lcd tv, og kabelbildene ble så dårlige at jeg nesten lurte på om noe var galt. men med dvd ble det jo helt andre saker

Har forresten alltid ment kabel-bildene har vært vesentlig dårligere enn de man får fra Tv-masten.

Nå (i dag faktisk tror jeg) går de over til digital her. Jeg har bare ledning rett i veggen (grunnpakke uten dekoder) og har ikke hørt eller fått brev eller noe ang dette, så jeg vet ikke hva som skjer..

Men går og lurer på om jeg skal bestille den minste digitalpakken deres, eller vente til bakkenettet kommer med sitt digital-opplegg neste år :hmm:

7432455[/snapback]

grunnpakken er alså analog, ikke digital, man ser stor forsjell mellom analog og digital på en lcd skjerm, fodi den digitale blir sendt som den er, mens analoge blir resurert fra et dårlig analog system som er over 40ÅR! gammelt :ohmy:

og benjamin

har du prøvd å get decoderen inn på svideo/compesite på et tvkort i pcen og så til 40" FullHD 1080p (med 1080p inn fra HDMI) HDTven din? :hmm:

7435895[/snapback]

7353455[/snapback]

7432455[/snapback]

grunnpakken er alså analog, ikke digital, man ser stor forsjell mellom analog og digital på en lcd skjerm, fodi den digitale blir sendt som den er, mens analoge blir resurert fra et dårlig analog system som er over 40ÅR! gammelt :ohmy:

7435899[/snapback]

Endret av wiak
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...