habberst Skrevet 24. november 2006 Del Skrevet 24. november 2006 hei. jeg opplever at båndbredden blir brukt av andre.. når jeg bruker internett laster den ned i 500bytes men den skal jo ligge på omtret 120kbs.. finnes det et program man kan overvåke IP får å se hvilken som bruker all båndbredden? MVH Habbe Lenke til kommentar
solaN - Skrevet 25. november 2006 Del Skrevet 25. november 2006 du kan kanskje gå inn på selve rutern og sjekke... da går du på mine nettverkssteder, også går du inn på Status på den tilkoblingen til internett du bruker. så går du på støtte, der finner du standard gateway, det nummeret skriver du inn i adressesøkeren på nettverksleseren du bruker... f.eks.internet explorer. da kommer du innn på ruteren du er på... videre vet jeg ikke hva du kan gjøre, men legg inn flere innlegg, dt er jo mange her som kan svare på det sikkert... Lenke til kommentar
Mr Burns Skrevet 25. november 2006 Del Skrevet 25. november 2006 (endret) Du må nok gi oss mer informasjon å gå på. Er det trådløst? Hvilken switch/adsl-modem? Hvordan deles internett? På mitt speedtouch 4*6i kan jeg se hvilke maskiner (IP, MAC og nettverksnavn) som er tilkoblet, men ikke hvor mye båndbredde hver enkelt bruker. Jeg gjør det med å skrive //10.0.0.1 i nettleseren. Mer avanserte routere har funksjoner for båndbreddebegrensing, hva slags bruker du? For å se hvem som bruker Må du vanligvis ha tilgang til en router/switch som har denne funksjonen, ellers må du koble deg inn (flere muligheter) og overvåke trafikken. Da ser du hvem som sender hva. Datatilsynet vil generelt ikke like det... Endret 25. november 2006 av Mr Burns Lenke til kommentar
habberst Skrevet 25. november 2006 Forfatter Del Skrevet 25. november 2006 jeg har en linksys wrt54GL har vært inne der men ser ikke noe overvåkning:S:( Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 25. november 2006 Del Skrevet 25. november 2006 Sett passord på nettverket da. Det vil hjelpe på Lenke til kommentar
habberst Skrevet 25. november 2006 Forfatter Del Skrevet 25. november 2006 har passord på nettverket skjø Lenke til kommentar
sforum Skrevet 25. november 2006 Del Skrevet 25. november 2006 (endret) har passord på nettverket skjø 7357196[/snapback] Bytt passord da vet du;-) Hjelper lite med kryptering når koden er knekket . det er trådløst det er snakk om? Benytt da WPA kryptering og mac filtrering. Dette fikser du ved å logge inn på routeren. Endret 25. november 2006 av shaaland Lenke til kommentar
habberst Skrevet 25. november 2006 Forfatter Del Skrevet 25. november 2006 har byttet passord mange ganger.. men tror det er noen i huset.. pappa eller søster eller mor.. men ingen innrømmer:P hehe men skal finne ut hvem av dem;) Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 25. november 2006 Del Skrevet 25. november 2006 Om det er pc er i huset du tror er synderen så kan du finne det ut ved å skru av maskinene en etter en Lenke til kommentar
habberst Skrevet 25. november 2006 Forfatter Del Skrevet 25. november 2006 hehe;) ja.. smart.. men det er litt mistenksomt;) finnes det ingen programmer:S Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 25. november 2006 Del Skrevet 25. november 2006 Du kan prøve pakkesniffing fra din pc. Vet ikke om jeg kan linke til noe slikt her på forumet men om det er lov så har jeg et par programmer Lenke til kommentar
DementedAlbino Skrevet 25. november 2006 Del Skrevet 25. november 2006 Log inn i ruteren, blokker dem ute en etter en for så å teste om det har noe for seg. Lenke til kommentar
Mr Burns Skrevet 25. november 2006 Del Skrevet 25. november 2006 hehe;) ja.. smart.. men det er litt mistenksomt;) finnes det ingen programmer:S 7357470[/snapback] Jo, det finnes programmer for å overvåke nettverkstrafikk. Blant annet et norskutviklet som jeg ikke husker navnet på. Om det fungerer på trådløst nettverkskort vet jeg ikke, men du skal sette det på "promiscous" for å fange opp alle pakker som blir sendt. Du kan jo søke på Google etter programmer... Lenke til kommentar
kpolberg Skrevet 25. november 2006 Del Skrevet 25. november 2006 Eller du kan bruke PRTG som leser av snmp data i linksysen? Du vil da få vite hvilken av switch portene som sender/mottar mest data. Eventuelt hvis du vil ha en webbasert løsning som kan lese av over tid kan du bruke MRTG eventuelt Cacti. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå