Kraffer Skrevet 24. november 2006 Del Skrevet 24. november 2006 (endret) prøvde å åpne en port på telnet 10.0.0.1 (har netopia 4542), og fulgte en guide for å gjøre det. jeg prøvde med porten i Azureus og da er det vel meninga at nedlastning osv skal gå kjappere? merka ingen resultater etter noen dager (med forskjellige torrents), så jeg leste Azureus port guiden som anbefalte å bruke porter fra 49152–65534, så jeg prøvde å åpne en ny port og fikk erroren "duplicate entry og entry conflicts with previous configuration". leste en ny guide + snakka med en kompis som anbefalte meg å oppdatere firmware til versjon 5.4r1, men fikk da denne erroren "En feil oppstod: Systemet klarte dessverre ikke å konfigurere deres ruter." så da lurer jeg litt på hva jeg skal gjøre nå! og btw, jeg er ikke SÅ datakyndig at jeg skjønner vanskelige forklaringer, heh Endret 24. november 2006 av Kraffer Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 24. november 2006 Del Skrevet 24. november 2006 (endret) løsning for "duplicate entry og entry conflicts with previous configuration" er bare å bruke en litt lavere port. F.eks. 30000 eller under. Netopia ruterene har problemer med å åpne veldig høye porter av uviss grunn, men det er absolutt ingen poeng i å bruke så høye porter uansett. Velg en tilfeldig port mellom 1025 og 30000, og bruk den samme i azureus, så vil du være good to go. Det spiller ingne praktisk rolle hvilken port som faktisk brukes. Azureus har forøvrig et verktøy som lar deg teste om du har NATet riktig, så da slipper du å gjette eller teste slik som du gjør. -Stigma Endret 24. november 2006 av Stigma Lenke til kommentar
mar Skrevet 25. november 2006 Del Skrevet 25. november 2006 løsning for "duplicate entry og entry conflicts with previous configuration" er bare å bruke en litt lavere port. F.eks. 30000 eller under. Netopia ruterene har problemer med å åpne veldig høye porter av uviss grunn, men det er absolutt ingen poeng i å bruke så høye porter uansett. Velg en tilfeldig port mellom 1025 og 30000, og bruk den samme i azureus, så vil du være good to go. Det spiller ingne praktisk rolle hvilken port som faktisk brukes. Azureus har forøvrig et verktøy som lar deg teste om du har NATet riktig, så da slipper du å gjette eller teste slik som du gjør. -Stigma 7353508[/snapback] Alternativt så kan man gå inn å endre public rangen, ligger under PAT tror jeg. Har ikke tilgang på en Netopia her og nå, så jeg får ikke testet. Det er denne port-rangen man kommer i konflinkt med. Lenke til kommentar
Kraffer Skrevet 25. november 2006 Forfatter Del Skrevet 25. november 2006 takk, nå fikk jeg iallefall lagt til ny "server" med ny port, 23212-23215, men når jeg drar en NAT test får jeg bare "NAT-feil" på alle =/ og nedlastinga ligger på 5kbs fortsatt, heh. vet ikke hvor lang tid det tar før jeg skal merke forskjell.. restarte azureus, pc og router eller må jeg finne ny port? Lenke til kommentar
Karamell Skrevet 25. november 2006 Del Skrevet 25. november 2006 takk, nå fikk jeg iallefall lagt til ny "server" med ny port, 23212-23215, men når jeg drar en NAT test får jeg bare "NAT-feil" på alle =/og nedlastinga ligger på 5kbs fortsatt, heh. vet ikke hvor lang tid det tar før jeg skal merke forskjell.. restarte azureus, pc og router eller må jeg finne ny port? 7354196[/snapback] Her og her finner du guider. Resett ruteren eller fjern de endringene du har foretatt så blir det mindre surr. Hold deg over 1024. Har du firewall må du kanskje lage et unntak for Azureus der. Lenke til kommentar
Kraffer Skrevet 25. november 2006 Forfatter Del Skrevet 25. november 2006 ingen anelse hvordan jeg resetter routern, hehe og hva bør jeg gjøre for å få oppdatert firmware til versjon 5.4r1, siden jeg får error når jeg prøver på broadpark siden? takk for alle svar =) Lenke til kommentar
mar Skrevet 25. november 2006 Del Skrevet 25. november 2006 ingen anelse hvordan jeg resetter routern, hehe og hva bør jeg gjøre for å få oppdatert firmware til versjon 5.4r1, siden jeg får error når jeg prøver på broadpark siden? takk for alle svar =) 7354572[/snapback] Ikke resett den ruter der!! Går egentlig fint, men man bør ha litt kontroll på konfigurasjonsfiksing i telnet for å få den på nett igjen La du inn riktig private ipadresse? Lenke til kommentar
Kraffer Skrevet 25. november 2006 Forfatter Del Skrevet 25. november 2006 jepp, den er riktig den.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå