Mort255 Skrevet 15. november 2002 Del Skrevet 15. november 2002 Hei, jeg har Windows Millenium (ME) på min datamaskin. De siste månedene har jeg hatt en spesielt problem. Jeg tror ikke det skyldes maskinvaren, fordi jeg har fått en til å se på den, så den ser fin ut. Men jeg tror det kan ha noe med operativsystemet eller noen programmer eller lignende å gjøre. Problemet er som følger: Når som helst under Windows kan maskina plutselig stoppe helt opp. Jeg kan hverken røre musa eller trykke ctrl-alt-del for å restarte. Alt stopper opp; skjermen fryser helt og hvis harddisken var aktiv mens det stoppet vil harddisklampa bare stå å lyse, men harddisken stopper alltid helt opp å jobbe. Eneste som nytter er å trykke reset-knappen. Det har også stoppet på samme måten under oppstart noen ganger, men det er mer sjelden. Et lite mønster i problemet er at det har en tendens til å stoppe midt under minimeringen eller maksimeringen av vinduer under Windows, men det kan like gjerne stoppe opp uten at jeg har noen vinduer oppe og selv uten at jeg rører maskina; etter at jeg har tatt meg et timinutt borte så kan alt ha låst seg helt igjen når jeg kommer tilbake. Også ved tilgang til enkelte nettsider, som f.eks. tv2.no kunne det bare stoppe, eller når jeg trykket spesielle lenker. Når jeg reinstallerte Win ME igjen for å prøve å få bukt med problemet, stoppet den ikke lenger på akkurat de lenkene i nettleseren, men den stopper likevel når som helst. Jeg har sjekket maskina for virus - ingen. Jeg har også oppdatert Windows v.hj.a. Windows Update. Jeg har også SuSE Linux installert - får tilgang til den v.hj.a. oppstartsdiskett. Har merket trøbbel der også (men av en annen art). Noen som vet om løsning på problemet? Morten. Lenke til kommentar
nalle Skrevet 15. november 2002 Del Skrevet 15. november 2002 Er ikkje det ganske tydelig kva som er problemet dit... du kjører ME :smile: Lenke til kommentar
Jannis-15 Skrevet 15. november 2002 Del Skrevet 15. november 2002 det er jo kanskje en grunn til at microsoft har trekt tilbake ME pga mange feil/bugs og sa at det var en tabbe å i det heletatt lansjere det...? :smile: Lenke til kommentar
slowcooler Skrevet 15. november 2002 Del Skrevet 15. november 2002 Må bare slutte meg til koret. ME er helt håpløst, kan sammenlignes med en "blondine", kan ikke tenke på/gjøre mer enn en ting av gangen :smile: Ser ofte pen ut, men ikke sett dem til å utføre noe. Hvis du gjør ett søk her på forumet, vil du finne MANGE poster vedrørende ME-probl. Lenke til kommentar
CaSh Skrevet 15. november 2002 Del Skrevet 15. november 2002 Dette problemet har jeg også hatt. Jeg tror det var fordi jeg hadde overklokket. Har du gjort det samme? Dessuten så skjedde dette på min gamle PIII maskin. Vifta på CPUen min var full av møkk, og resulterte i at den ikke fikk luftet godt nok. Dette skjedde til og med i windows xp. Jeg tror nok ikke du har et software feil, men garantert hw feil. Lenke til kommentar
J.A. Skrevet 15. november 2002 Del Skrevet 15. november 2002 ME'n min hakka og sto i i ny og ne. Da jeg la inn 98 sec forsvant alle problema. Sansynligvis er det operativsystemet ditt som lager trøbbel. Kan evt. kanskje være noe ram-problem, men lite trolig. Du kan jo uansett kjøre en ramtest på den. Progr. kan du laste ned på nettet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå