Raste Skrevet 24. november 2006 Del Skrevet 24. november 2006 Hvor er det egentlig Hardiskjen ligger i laptopen og hvordan tar man den ut? Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 24. november 2006 Del Skrevet 24. november 2006 (endret) Harddisken ligger vanligvis rett under den ene av hendene dine når du legger de naturlig på tastaturet, altså de to store feltene på hver side av touchpaden. Du kan normalt sett koble ut disken på en laptop uten å demontere noe annet og uten å åpne chassiet. Det beste er ofte å google etter laptopens service manual hvor du ofte ser steg for steg hvordan alle deler kan byttes. Endret 24. november 2006 av darkness| Lenke til kommentar
AiKi Skrevet 25. november 2006 Del Skrevet 25. november 2006 Det kan vel hende at det er noen små symboler på de lokkene du kan ta av under maskinen. Se etter et sylinderformet ikon, eller noe annet som sier at det er en disk der. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 25. november 2006 Del Skrevet 25. november 2006 På noen ligger den under tastaturet. Men på de fleste nye jeg har sett så er den enten på undersiden eller i siden på datamaskinen. Se etter et tegn som ligner på en sylinder. Lenke til kommentar
Raste Skrevet 25. november 2006 Forfatter Del Skrevet 25. november 2006 Takk for svar, skal gjøre det, men hvordan harddisk skal jeg kjøpe når jeg leter på nett, er det sata 2,5 eller 3,5 eller ide 2,5 eller 3,5. hvordan ser man det? Lenke til kommentar
Raste Skrevet 25. november 2006 Forfatter Del Skrevet 25. november 2006 (endret) fant en sånn her ikon ()_| , nesten som en kopp, fikk ikke tatt bindestrek på øverste delen da Edit : Mitt 200 inlegg Endret 25. november 2006 av Raste Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 25. november 2006 Del Skrevet 25. november 2006 (endret) Du skal ha 2,5. Om det er ide eller sata er helt umulig å vite når vi ikke vet hvilken maskin du har. Ørjan... Endret 25. november 2006 av Orjanp Lenke til kommentar
Raste Skrevet 25. november 2006 Forfatter Del Skrevet 25. november 2006 Har acer aspire 1640z laptop, hvordan vet du at det er 2,5 ? Lenke til kommentar
Lightning- Skrevet 25. november 2006 Del Skrevet 25. november 2006 Har acer aspire 1640z laptop, hvordan vet du at det er 2,5 ? 7355525[/snapback] Nesten alltid 2,5 i bærbar Lenke til kommentar
Raste Skrevet 25. november 2006 Forfatter Del Skrevet 25. november 2006 ok, går det ann å skjekke det sikkert om hvordan man har? En side man skriver inn laptopen og det? ellers kan man skjekke det et annet sted? Lenke til kommentar
Lightning- Skrevet 25. november 2006 Del Skrevet 25. november 2006 http://justfuckinggoogleit.com/ Lenke til kommentar
Miniguru Skrevet 25. november 2006 Del Skrevet 25. november 2006 ok, går det ann å skjekke det sikkert om hvordan man har?En side man skriver inn laptopen og det? ellers kan man skjekke det et annet sted? 7355582[/snapback] Åpne opp og se etter da vel.. da ser du om det er serial eller IDE Lenke til kommentar
Raste Skrevet 25. november 2006 Forfatter Del Skrevet 25. november 2006 hvor står det hen vis jeg åppner den? Er litt redd for jeg kverker hele pcen vis jeg gjør no feil. Lenke til kommentar
Miniguru Skrevet 25. november 2006 Del Skrevet 25. november 2006 Til høyre er det Sata til venstre IDE (Pata) Lenke til kommentar
Raste Skrevet 25. november 2006 Forfatter Del Skrevet 25. november 2006 ok, takk for svar, hvordan kobler man ut de greiene som sitter i hardisken a? Lenke til kommentar
mandela Skrevet 25. november 2006 Del Skrevet 25. november 2006 hva med å søke litt i forumet før man poster? https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=666591&hl= Lenke til kommentar
espenhogbakk Skrevet 25. november 2006 Del Skrevet 25. november 2006 Ikke for å være frekk, men hvis du ikke klarer å skjønne hvilke skruer og deksler og ledninger du må ta ut for å ta ut harddisken, så trur jeg det beste kan være å få hjelp av en som er litt mer kyndig på disse områdene. Men som regel er det et par skruer som må ut, og en strømledning + enten IDE eller Sata kabelen. Lenke til kommentar
Raste Skrevet 25. november 2006 Forfatter Del Skrevet 25. november 2006 Ikke for å være frekk, men hvis du ikke klarer å skjønne hvilke skruer og deksler og ledninger du må ta ut for å ta ut harddisken, så trur jeg det beste kan være å få hjelp av en som er litt mer kyndig på disse områdene. Men som regel er det et par skruer som må ut, og en strømledning + enten IDE eller Sata kabelen. 7355959[/snapback] det kan jeg, men det ledningen hardisken sitter i , skal jeg bare vippen av? Lenke til kommentar
Sinnapels Skrevet 25. november 2006 Del Skrevet 25. november 2006 Åssen laptop er det snakk om? Hvilket merke? Lenke til kommentar
mandela Skrevet 25. november 2006 Del Skrevet 25. november 2006 (endret) Men som regel er det et par skruer som må ut, og en strømledning + enten IDE eller Sata kabelen. 7355959[/snapback] har ikke sett noen ledninger som må tas ut, hvilke bærbare gjelder det? Harddisken er gjerne montert i en drevramme (utfra hva jeg har sett av toshiba, dell og hp bærbare), etter å ha tatt ut drevramma, må den demonteres for å få ut disken. trådstarter: se linken i min forrige post, der finner du programmet SIW, så du trenger ikke å skru ut noen ting for å sjekke hva slags harddisk du har. Forøvrig: fra forumets nettikette: De fleste tenkelige spørsmål har blitt besvart en eller annen gang før, ett eller annet sted på Internett. For å ikke skape unødvendig mye gjengangere på forumet ber vi deg derfor først prøve å søke litt rundt problemstillingen din før du legger den ut på forumet. Av søkemotorer vi anbefaler deg å prøve er for eksempel Google eller AltaVista og selvsagt den viktigste: forumet selv. Hvis du så velger å starte en tråd ber vi deg gjerne ta med informasjon om hva du har undersøkt før du postet forumet, hva du eventuelt fant ut og hvor du søkte (ta her da gjerne med eventuelle linker til nettsteder og tråder du fant). Det har vist seg at brukerne av forumet tar bedre vare på de som gjør litt bakgrunnsarbeid før de spør. Flere av brukerne kan bli litt irriterte over å se mange av de samme spørsmålene stilt om igjen. Merk: Det er ikke mot retningslinjene å spørre om noe som har blitt spurt før, uansett hvor ofte spørsmålet har dukket opp. https://www.diskusjon.no/index.php?act=boardrules#bakgrunn Endret 25. november 2006 av mandela Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg