xzibiz Skrevet 24. november 2006 Del Skrevet 24. november 2006 (endret) Skal gå i innkjøp av ny router eller modem/router. Eller fikse den eg har. Har linje pr i dag fra telenor.. Routeren må fungere bra på det, og ha støtte for ipv6. Må også kunne sette ein server i dmz. Har nå ein speedtouch 546 T2. Men den klikke heile veien og klarer ikkje få dmz'en te å funka 100%. Serveren som står i dmz får ip så an ska. Men portane blir ikkje forwarda.. Så slide litt der liksom.. Endret 24. november 2006 av xzibiz_ Lenke til kommentar
Tordenflesk Skrevet 24. november 2006 Del Skrevet 24. november 2006 Hva skal du med ipv6? internett kjører fortsatt ipv4, og jeg vet ikke om noe annet man kan bruke v6 til Lenke til kommentar
Henrik C Skrevet 24. november 2006 Del Skrevet 24. november 2006 Skal du ha IPv6 over en tunnelbroker? Jeg kjører det med en Linksys WRT54GL med DD-WRT. Støtter også DMZ. Tordenflesk: du kan bruke det til vhoster på irc, f.eks. Lenke til kommentar
xzibiz Skrevet 24. november 2006 Forfatter Del Skrevet 24. november 2006 Ja den skal bland annet bli brukt til irc.. Men også pga eg driver nettverket på et lan der me skal teste ut å kjøre ipv6 på routeren.. derfor er det ein fordel å ha testa ut om alt fungerer først. Men eg vil helst sleppe å ha någe trådløs router.. Kjører ipv6 fra BT Exact ja.. Men er det noen som kansje kan hjelpe meg med å få til dmz skikkelig på den speedtouchen eg har nå ?? SpeedTouch 546 T2 Lenke til kommentar
Glenn Skrevet 24. november 2006 Del Skrevet 24. november 2006 (endret) Linksys WRT54GL med tredjepartfirmware f.eks. DD-WRT støtter IPv6 tror jeg Endret 24. november 2006 av Glenn Lenke til kommentar
xzibiz Skrevet 24. november 2006 Forfatter Del Skrevet 24. november 2006 Linksys WRT54GL med tredjepartfirmware f.eks. DD-WRT støtter IPv6 tror jeg Jaja, men eg vil helst sleppa å har trådløs router som eg skreiv, og så vidt eg kan se er denne trådløs.. Lenke til kommentar
Tordenflesk Skrevet 25. november 2006 Del Skrevet 25. november 2006 Du kan fint skru av den trådløse biten. Lenke til kommentar
Glenn Skrevet 25. november 2006 Del Skrevet 25. november 2006 (endret) Nettopp. Om du er redd for snyltere er det bare å fysisk skru ut antennene Er jo uansett 4 porter på den, slik at du kan bruke vanlig nettverkskabel. Endret 25. november 2006 av Glenn Lenke til kommentar
Henrik C Skrevet 25. november 2006 Del Skrevet 25. november 2006 Jeg kjører WRT54GL, med DD-WRT, og bruker BT Exact. Funker knall Lenke til kommentar
TheBoz Skrevet 26. november 2006 Del Skrevet 26. november 2006 Nettopp. Om du er redd for snyltere er det bare å fysisk skru ut antennene Du må aldri skru av antennen på en trådløs enhet når den er påslått. Da risikerer du å ødelegge den trådløse delen, og det blir utviklet ekstra varme. Lenke til kommentar
Glenn Skrevet 26. november 2006 Del Skrevet 26. november 2006 Ok, det ante jeg ikke, selvom jeg aldri har gjort det. Lenke til kommentar
eppis Skrevet 27. november 2006 Del Skrevet 27. november 2006 hvorfor ikke bare sette opp en linux server så har du all den støtten du trenger. dessuten så... IPv6 kommer som et skudd nå uansett så ikke så dumt og lære seg det. Steder i østen har dem allerede gått fast over til IPv6., Lenke til kommentar
ffs Skrevet 27. november 2006 Del Skrevet 27. november 2006 hvorfor ikke bare sette opp en linux server så har du all den støtten du trenger. dessuten så... IPv6 kommer som et skudd nå uansett så ikke så dumt og lære seg det. Steder i østen har dem allerede gått fast over til IPv6., 7367795[/snapback] Jau, evt bruke boksen du skal kjøre ipv6 på, anntar det er linux.. Bridge modemet, kjøre pppoe auth'n på linux boxen.. Lenke til kommentar
xzibiz Skrevet 2. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2006 (endret) Men viss eg skal bruke linuxen må eg veda kossen eg setter opp pppoe auth. For det har eg aldri gjort før... Så viss någen hadde ein bra howto, helst på nork hadde vore fint Men går det ikkje å kobla meg inn før modem/router så eg sleppe det.. og bare bruker linux boxen ? Evt kossen.. Endret 2. desember 2006 av xzibiz_ Lenke til kommentar
eppis Skrevet 3. desember 2006 Del Skrevet 3. desember 2006 sett et modem før linux boxen og dra en tp kabel in i linux boxen og kjør linux boxen som router. du setter da opp pppoe auth på modemet ikke linux boksen. Lenke til kommentar
ffs Skrevet 5. desember 2006 Del Skrevet 5. desember 2006 sett et modem før linux boxen og dra en tp kabel in i linux boxen og kjør linux boxen som router. du setter da opp pppoe auth på modemet ikke linux boksen. 7412916[/snapback] vell, jeg har satt det på linux-boksen.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå