balrog Skrevet 15. november 2002 Del Skrevet 15. november 2002 Hva er den beste måten å løsne en kjøleribbe som sitter på et grafikkort og i tilegg er limt fast med artic silver thermal adesive? Har hørt noe om at en kan bruke vanlig artic silver, men hvordan skal det gå ann? Lenke til kommentar
Hjelper'n Skrevet 15. november 2002 Del Skrevet 15. november 2002 Er det ikkje nokken skruhull atmed GPU?, synest å huske at det er to stykker diagonatlt over GPU.. mulig jeg ter feil... Lenke til kommentar
balrog Skrevet 15. november 2002 Forfatter Del Skrevet 15. november 2002 Dealen er den at jeg allerede har tatt av orginalkjøleren, for så å satt på ei anna kjøleribbe. Og så limt denne fast med artic silver lim. Men jeg er redd for at jeg hadde på for mye, og da har jo ikke den "nye" kjøleribba noen særlig bedre virkning... Så hvordan får jeg løsnet denne igjen uten å knuse gpu? Lenke til kommentar
Sykebil Skrevet 15. november 2002 Del Skrevet 15. november 2002 vet ikke prøv ren alkohol ellers så tar negellakkfjerner det meste (aceton) Lenke til kommentar
John_^ Skrevet 15. november 2002 Del Skrevet 15. november 2002 Jeg har aldri prøvd å fjerne en ribbe som er limt fast med kun AS-lim. Etter det jeg har hørt og det jeg har lest på AS sin produktbeskrivelse så vil det være veldig vanskelig å fjerne denne uten å ødelegge noe. (Det som limes med AS forblir limt) Har du i tillegg tatt på for mye så har sikkert noe lim rent ut mellom gpu og ribbe, noe som gjør at det hele sitter enda bedre. Hvis kortet fungerer uten problemer nå så ville jeg ha latt det være slik. Lenke til kommentar
Anders Leipsland Skrevet 15. november 2002 Del Skrevet 15. november 2002 Som ArticSilver selv skriver: "...any components you attach with Arctic Silver Thermal Adhesive will stay attached forever." Eneste mulighet å fjerne den uten å ødelegge GPU er nok å slipe den vekk. Lenke til kommentar
Hjelper'n Skrevet 15. november 2002 Del Skrevet 15. november 2002 Ho,ho, nå ser jeg for mag en kar ståendes med ett skjermkort i eine handa, og pappa sin vinkelsliper i andre....å skal slipe nøyaktig ned til GPU.. haha kan gå til H.... det, kansje det er bedre å selge kortet å kjøpe ett nytt? Lenke til kommentar
balrog Skrevet 15. november 2002 Forfatter Del Skrevet 15. november 2002 Har tanker om å inverstere i et Saphire 9700, tror jeg får det for under 2000 ettersom jeg kjenner noen folk som kjøper varer rett fra Norkom. Får se om det blir NV30 en gang til neste år. Når det angår ti200 kortet mitt, så tror jeg lar det være som det er (gikk ikke med vinkelsliper gitt :razz:). Jeg gikk litt ned på gpu hastigheten så nå ligger det på 39 grader idle og 43 load, noe som burde være akseptabelt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå