esa Skrevet 24. november 2006 Del Skrevet 24. november 2006 Hei, jeg er en gutt på 17 år som liker å prøve forskjellige typer av sports (langvei-sykkeling, klatring, dykking, de "vanlige", osv). Jeg har også tenkt om å begynne på styrketrening igjen og kanskje prøv boksing. Nå følger jeg denne treningsprogram Marinejegernes Treningsprogram, og er i veke 4. Det jeg lurer på, om er det noen andre som følger en slik treningsprogram? Eller hvis noen her har gjort lignende i militæret... Litt spørsmål angående planen: - Jeg vil gjør mer svømming, fordi jeg tror det er det beste å forme en fin kropp. Problemet er at jeg kan bare svømme "breast-stroke" og vil lærer å svømme "crawl" og kanskje "butterfly" og sånt i fremtiden. Har noen noe tips om hvordan jeg kan lære crawl osv? Er å joine en svømmeklubb det beste? - Det jeg sliter mest på av treningsplanen er nok push-ups. Alt annet, pull ups, sit ups, o.l. kan jeg ganske godt. Etter den tredje rep. "fryse" musklene mine, som f.eks det gjør i benkpress. Hvordan kan jeg å "get over" dette? - Sist, hva skal jeg for det meste spise for å oppnå best resultater? Jeg ville ikke bygge opp muskler som i styrketrening (å ikke bli så "stive"), men vil også blir mer fysiske sterk. Jeg vil helst spise mat som er "naturlig", dvs ikke noe proteinpulver og sånt. Tips? Jeg er kanskje ikke det beste å forklare (kanskje fordi jeg har bare vært i Norge for 3 år), men jeg vil helst oppnå å bli "as fit as possible" og få en fin kropp. Jeg nå vett at svømming er ganske bra trening, men er der noe "mer" en kan gjør? esa Lenke til kommentar
_NiXoN_ Skrevet 24. november 2006 Del Skrevet 24. november 2006 Det vil nok være lurt å bli med i en svømmeklubb hvis du har lyst å lære nye svømmemetoder, og å rett og slett svømme mer. Det sier jo seg selv. Når det gjelder kosthold, så burde du prøve å spise mye fisk, kylling, ris, poteter, havregryn, grovbrød, frukt, grønnsaker osv. osv, altså det som vanligvis blir forbundet med sunn mat. Det holder lenge. Du skriver forresten godt norsk for å bare ha vært her i 3 år! Lenke til kommentar
kdog Skrevet 24. november 2006 Del Skrevet 24. november 2006 Har noen noe tips om hvordan jeg kan lære crawl osv? Er å joine en svømmeklubb det beste? 7352397[/snapback] Svømmeklubb er sikkert fint om du har tid til det, men det bør hode å trene litt selv. Prøv å hold hodet under vann og pust på hver tredje svømmetak, altså Venstre og pust høyre venstre høyre og pust venstre høyre Om det er vanskelig, kan man begynne med annenhver, altså på bare høyre eller bare venstre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå