Gå til innhold

ENDELIG SLI- men fullt av artefacts STENG tråd!

nabbskall

Anbefalte innlegg

Hei, fikk endelig mitt andre gainward 7600gt kort, da jeg koblet dem sammen, og aktiverte sli, har jeg fått fullt av artefacts i spill, er helt umulig å spille, prøvde å starte opp med KUN det nye kortet, og det funker visst ikke, pcen booter, men skjermen forblir svart, prøver å boote med det gamle, og det funket... har jeg rett og slett fått et defekt kort fra komplett? kjøpte kortet på demovarer!

EDIT: har nå funnet ut at det var HKET hele tiden.. msi k9n sli... skal ALDRI mer kjøpe noe fra msi :@ har alltid vert problemer med HKene deres som jeg har hatt.. nå er det vell bare å vrake HKEt og kjøpe et nytt et fra asus :p

MOD STENG TRÅD! :p

Endret av Storleer
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

F*** altså.. nå har jeg tatt ut det nye kortet, men det gamle kortet er dårligere! nå er det fult av artefacts det og, og bare halvparten av så mye fps som den skal ha til vanlig! hva er det som forårsaker dette? :S dekker garantien/komplett noe av dette?

har selvfølgelig husket på å deaktivere sli....

Lenke til kommentar
F*** altså.. nå har jeg tatt ut det nye kortet, men det gamle kortet er dårligere! nå er det fult av artefacts det og, og bare halvparten av så mye fps som den skal ha til vanlig! hva er det som forårsaker dette? :S dekker garantien/komplett noe av dette?

7352379[/snapback]

Komplett har ikke noe å gjøre med det "gamle" korte ditt.

Har du de siste Nvida driverene?

Har du nok strøm for 2 kort i sli?

Endret av Spec-ops-j
Lenke til kommentar

7352379[/snapback]

Komplett har ikke noe å gjøre med det "gamle" korte ditt.

Har du de siste Nvida driverene?

Har du nok strøm for 2 kort i sli?

7352449[/snapback]

har de siste driverne, og har en 500W strømforsyning, det burde jo være nok? hva mener du med at komplett ikke har noe å gjøre med det "gamle" kortet mitt? jeg kjøpte det jo der >< og det ville ikke blitt ødelagt hvis ikke det forbaskede "nye" kortet hadde ødlagt det...

Lenke til kommentar
har de siste driverne, og har en 500W strømforsyning, det burde jo være nok? hva mener du med at komplett ikke har noe å gjøre med det "gamle" kortet mitt? jeg kjøpte det jo der >< og det ville ikke blitt ødelagt hvis ikke det forbaskede "nye" kortet hadde ødlagt det...

7352472[/snapback]

De har ikke noe med at det "gamle" korte ble ødelagt av det nye, sånnt skjer på egen risiko, hvis ikke du fortsatt har noe garanti igjen på det gamle.

Det med artifacktene er for meg et mysterium, det er ikke strøm eller varme regner jeg med(?), kan det være 4 pin molexen din som har tatt kvelden?(tviler egentlig da skulle du fått opp noe sånnt som "Nvidia skjermkorte får ikke nok strøm".

Beklager... Jeg aner ikke :ohmy:

Lenke til kommentar

Hei prøv de eldre driverne . De som starter med 80xxx. Jeg hadde problemer med alle 90xx driverne. Alltid gøy med de nyeste men det er vert et fosøk

Og du har enabla sli i bios ( Bare for for og vere sikker)

Har selv 7600gt pov

Endret av slimjim
Lenke til kommentar
Hei prøv de eldre driverne . De som starter med 80xxx. Jeg hadde problemer med alle 90xx driverne. Alltid gøy med de nyeste men det er vert et fosøk

Og du har enabla sli i bios ( Bare for for og vere sikker)

Har selv 7600gt pov

7353910[/snapback]

oki, og ja, har enabla i bios =P men det virker som om kortet jeg bestilte var defekt.. nå er også det jeg hadde fra før av defekt og fullt av artefacts...

Lenke til kommentar

7352472[/snapback]

De har ikke noe med at det "gamle" korte ble ødelagt av det nye, sånnt skjer på egen risiko, hvis ikke du fortsatt har noe garanti igjen på det gamle.

Det med artifacktene er for meg et mysterium, det er ikke strøm eller varme regner jeg med(?), kan det være 4 pin molexen din som har tatt kvelden?(tviler egentlig da skulle du fått opp noe sånnt som "Nvidia skjermkorte får ikke nok strøm".

Beklager... Jeg aner ikke :ohmy:

7352515[/snapback]

Dette stemmer vel ikke helt. Hvis det er en feil på det nye kortet som har forårsaket en feil på det gamle kortet er det ikke umulig at komplett har et erstatningsansvar her. Men de vil nok ikke akseptere dette første gang du ringer.

Det må vel også være en overveiende sannsynlighet for at det er det nye kortet som er skyld i dette.

Det var en "tilsvarende" sak hvor en defekt vifte på et skjermkort hadde sprukket og sendt biter av blast inn i den øvrige hardwaren. Her hadde butikken ansvar for de ødelagte delene. Jeg husker ikke hvilken tråd det var,men det var her på forumet.

Lenke til kommentar

ja, jeg tror egentli garantien på det gamle dekker dette? står jo 36 mnd garanti på det, kortet er max 3 måneder gammelt =/ ganske irriterende det skal bli ødelagt da... men nå merket jeg på expertool at memeory clock står på 700, før sto den på 1400 :S hva er dette for noe? tror nok det blir å ringe komplett på mandag...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...