Fenixen Skrevet 24. november 2006 Del Skrevet 24. november 2006 Kandidatene til mitt mye kompaktkamera Canon Powershot G7 Canon Powershot S3 Canon Ixus 850 Canon Ixus 900 Noen innspill ? Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 25. november 2006 Del Skrevet 25. november 2006 Det var da et veldig stort sprik mellom kandidatene, og hvorfor bare Canon? Finnes mange gode produsenter, og Canon er stort sett ganske overpriset. Skriv litt om dine kriterier, krav og bruksområde, så kanskje noen klarer å svare. Umiddelbart ville jeg valgt bort Ixus 900 som er et overhypet kamera kun pga. at huset er laget av titan. Ikke verdt pengene fremfor f.eks Ixus 800 eller 850IS. Lenke til kommentar
Fenixen Skrevet 25. november 2006 Forfatter Del Skrevet 25. november 2006 Velger Canon fordi jeg har alltid hatt canon før, vet det kan være mer å hente andre steder, men er veldig fornøyd med brukervennligheten osv.. Kjenner canon best, bruker canon skriver og forsåvidt. Det du skriver om ixus 900 har jeg forsåvidt også fått inntrykk av etter å ha lest litt tester. Skal brukes i heimen, vil ikke ha noe så stort som speilrefleks men er ute etter det "beste" innen kompakt (canon). Prisene er heller ikke til å dø av om man kjøper på netthandelen til elkjøp.. var i den lokale elkjøp butikken og der kostet powershoten 2500kr mer, hårreisende forskjell.. Skal sies at jeg ikke bor i byn. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 25. november 2006 Del Skrevet 25. november 2006 Powershot S3 IS: *12x zoom *Vridbar skjerm *God videofunksjon *Manuelle muligheter *Bedre optikk (og bedre bildekvalitet) *Bruker AA batterier (kjøp oppladbare, og ha med 4x AA lithiumbatterier som en nødløsning. I de verste nødsfall kan man kjøpe 4x AA alkaliske batterier på nærmeste kiosk/butikk). *Meget god batterikapasitet *Ikke optisk søker, men elektronisk søker i tillegg til skjerm Powershot G7: *Noe overpriset, synes jeg. *Bildekvaliteten er ikke så fantastisk mye bedre enn de to andre kandidatene (mye på grunn av overdrevent antall megapiksler). *Stilig "retro-look" for de som liker det. *Mange manuelle muligheter *Stort lithiumbatteri med meget god batterikapasitet. *Optisk søker Ixus 850IS: *Vidvinkel *Optisk bildestabilisator *Noe uskarp i kantene på vidvinkel *Lite, lett og stilig *Optisk søker Ixus 900TI: *Sensoren er presset alt for langt med 10 megapiksler *Solid hus *Bra optisk ytelse *Lite, lett og stilig *Mangler vidvinkel og optisk bildestabilisator som Ixus 850IS har *Pga. forrige punkt; Grådig overpriset *Optisk søker Konklusjon: Ixus 850IS er sikkert bra nok for deg. Men hvis du vil eksperimentere litt med manuelle funksjoner og mye zoom, så ville jeg valgt S3 IS. Kommer helt an på hva du ønsker Ellers er det flere eksempler på at Elkjøp-butikken matcher sin egen nettbutikk om du spør pent. Du har visse fordeler med å kjøpe i butikk. Blant annet prøve kamera før du kjøper, et sted å gå til hvis du har problemer/spørsmål, personlig service osv... Du kan si hva du vil om Elkjøp, men treffer du de riktige personene, får du god hjelp. Lenke til kommentar
Fenixen Skrevet 25. november 2006 Forfatter Del Skrevet 25. november 2006 (endret) Tusen tusen takk for utgreiingene, flere ting jeg ikke har fått med meg selv om jeg har lest tester av modellene. Endret 25. november 2006 av Pheonix Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå