Gå til innhold

style xp "ut"? replacment...?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Test WindowsBlinds. Det er et program som - i likhet med StyleXP endrer WB utseende på XP vha skins. Det er MYE bedre enn StyleXP, mange flere kule skins, bruker mye mindre ressurser (maskinen bllir faktisk raskere enn hvis du kjører XPs blå Luna-skin). Sjekk vedlagte bilde og link:

http://www.stardock.com/products/windowblinds/

7353874[/snapback]

har prøvd dette men det gikk ikke, trodde det ikke gikk til 64 bit os...?

Lenke til kommentar

spazeman: for noe tøv at WB krever mindre. Du er klar over at WB har en tendens til å legge seg som en bløt sakkosekk over XP sin skin-motor?(faktisk, med mindre du aktivt går inn å skrur av theme-service'n kjører begge to, og tar "dobbelt opp" med resurser)

nei, legg inn denne patchen som muliggjør usignerte Visual Styles(XP's "native" type skin) i XP, så skal du nok se at UXTheme banker dritten ut av WB.

Endret av Tordenflesk
Lenke til kommentar
spazeman: for noe tøv at WB krever mindre. Du er klar over at WB har en tendens til å legge seg som en bløt sakkosekk over XP sin skin-motor?(faktisk, med mindre du aktivt går inn å skrur av theme-service'n kjører begge to, og tar "dobbelt opp" med resurser)

nei, legg inn denne patchen som muliggjør usignerte Visual Styles(XP's "native" type skin) i XP, så skal du nok se at UXTheme banker dritten ut av WB.

7354296[/snapback]

Tordenflesk; hva med å sjekke kildene litt før du kaller andres innlegg for "tøv". For det første snakker jeg ikke om tidligere utgaver av WB, men versjon 5.1, som hvis du hadde giddet å teste hadde merket at er veldig mye raskere enn uxtheme-patchen eller StyleXP. Stardock lister opp en rekke ting som gir WinXP raskere responstid med WB, noe jeg av erfaring vet ikke er skryt, men helt riktig. Les og lær:

Det du skriver her er for eksempel bare bullshit:

Tordenflesk:

"WB har en tendens til å legge seg som en bløt sakkosekk over XP sin skin-motor?(faktisk, med mindre du aktivt går inn å skrur av theme-service'n kjører begge to"

Stardock:

"Zero-Footprint Mode WindowBlinds 5 requires no in memory programs in order to work. Moreover, while Windows XP includes a built in skinning system called Uxtheme.dll, WindowBlinds uses wblind.dll instead and its skins tend to use less memory than the included .msstyles"

Endret av spazeman
Lenke til kommentar

Joda, greit nok at Stardock tror de klarer det umulige å ikke måtte ha noe liggende i minne. Men, faktum er at WB-skinet MÅ ligge i minne for i det hele tatt for å bli sett. Har du da både wblind.dll og Uxtheme.dll kjørende samtidig blir det bare tull. Anyways er den største fordelen med Visual Styles at de er litt mer "voksne" i utseende. WB-skins har en tendens til å være "se hva jeg har lært i photoshop" mener nå jeg.

Lenke til kommentar
Har du da både wblind.dll og Uxtheme.dll kjørende samtidig blir det bare tull.

7355039[/snapback]

Hvorfor i all verden skal du ha begge kjørende samtidig? Jeg gjentar en setning fra min forrige post:

Stardock:

Windows XP includes a built in skinning system called Uxtheme.dll, WindowBlinds uses wblind.dll instead

Siden du ikke skjønner engelsk, skal jeg oversette:

Inkludert i WindowsXP er et skin-system som heter Uxtheme.dll, WindowBlinds bruker Wblind.dll isteden

... Så hverken jeg eller Stardock har påstått at de klarer det umulige med å bruke 0 minne, ingen proggrammer kan klare det, bare at de er raskere og bruker mindre minne enn Microsofts innebygde Uxtheme.dll. Dessuten har de mye penere skins, men det er jo en smaksak da.

Kaller du denne også for: "Se hva jeg har klart i Photoshop?

post-114892-1164460596_thumb.jpg

Endret av spazeman
Lenke til kommentar
Hvorfor i all verden skal du ha begge kjørende samtidig?
såvidt jeg vet gidder ikke WB disable themes-servicen, og da kjører WB i "sakkosekk"-modus
Dessuten har de mye penere skins, men det er jo en smaksak da.

Kaller du denne også for: "Se hva jeg har klart i Photoshop?

Ja, en sjelden gang dukker det opp noe jeg skulle ønske ble porta til VS ja :p, men mesteparten av WB-skins som JEG har sett i hvertfall har bare vært driten.

Hvorfor KJØPE WB når UXTheme er gratis?(TGTSoft kan si hva de vil :mad:) Blir litt smør på flesk spør du meg.

Endret av Tordenflesk
Lenke til kommentar

Helt enig med Tordenflesk. Han har lang erfaring på dette området og er forumets übermodder - bare sjekk XP desktop deskmod-tråden.

Det er klart at når en må kjøre et ekstra program som hele tiden ligger i bakgrunnen, vil det ta litt mer ressurser dersom XP sin motor ikke blir skrudd av? Og som Tordenflesk også sier: Windows Blinds koster penger og en får som regel like godt reslutat med å endre uxtheme-filen.

Goscinny ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...