Gå til innhold

2x120mm radiator i topp på lian-li pc7 plus?

Anbefalte innlegg

jeg har tenkt til å bygge pc snart og har et par spørsmål angående vannkjøling.

jeg lurte på om det går an å ha en 2x120mm radiator i toppen på lian-li PC7BSCANDWIN kabinettet.

det jeg tenkte på var å ta det øverste dvd drevet ut, dremle hull i toppen på kabinettet og feste radiatoren der.

vil det bli plass til dette??

vil kablene til strømforsyninga komme i klem??

hvis det er noen andre som har gjort denne modden så må dere poste noen bilder...

takker for eventuelle svar...

link til kabinett:

Kabinett (microplex)

link til radiator:

radiator (microplex)

link til psu:

mist 600w (microplex)

Endret av Yahoo
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg hadde et pc60 kabinett en gang i tiden og når jeg hadde satt opp strømforsyningen så var radiatoren jeg hadd tenkt å sette oppi toppen 3 cm for lang eller no.

Du finner målene radiatoren har, så du kan jo bare klippe ut litt papp i rett lengde og høyde så ser du raskt om det går eller ikke.

Lenke til kommentar
Null stress. Lykke til! :)

7354706[/snapback]

Hvor har du det ifra? Jeg synes det kan se ut som om det blir meget trangt mellom rad og psu... Tviler på at det blir plass, iallefall om det ikke var plass i et pc60 kabinett, det er jo nesten helt like dimensjoner på det..

Lenke til kommentar

hmm. blir litt forvirret her :hmm:

ettersom jeg verken har kjøpt kabinett eller radiator ennå, så er det litt vanskelig å måle opp, men jeg kan jo finne en psu som har ledningene på ene siden og ikke i midten sånn som mist 600w har...

eller burde jeg kjøpe et annet kabinett?? virker det litt håpløst dette her?

Lenke til kommentar

Hei

Er litt i samme sitasjon som trådstarter. Har tenkt å kjøpe meg eit nytt lite kabinett (Image and Shapetek servertower eg har no er veldig tungt og vanskelig å frakte, samt at det etter modifikasjoner ikkje heng heilt saman. :p)

Eg har i tilleg til PC7SCAND sett på PCG50 og lurar på om det er plass til ein radiator i toppen av dette? Det vil jo sjølvsagt bli trangt å byggje i, og ein radiator i toppen vil mest sannsynleg blokkere 2-3 PCI spor.

Er det nokon som har erfaringer med og uten vannkjøling til dette kabinettet?

Det vil vel også bli betre luftflyt i dette kabinettet da 5.25 einheiter ikkje vil blokkere lufta til radiatoren.

Edit: Rydda litt.

Endret av Zimmen
Lenke til kommentar

Er vell bare og regne litt.

Kabinettet = 49Cm

Psu (U.Kabler) = 14Cm

Radiatore = 28Cm

49-14-28 = 7cm

Så vis du tar med litt feilmargin så vil du ha ca 5-6cm mellom psu og radiatoren. Vet ikke hvor store og fleksible disse kablene på Misten er jeg.

PS: Dette var til Trådstarter sitt oppsett.

Endret av EggMan88
Lenke til kommentar

halveis bra?? vil det si at det går, men at det ikke er noe å satse på??

Uansett tror jeg biter i det sure eple, legger til 800kr ekstra og kjøper meg "ekte vannkjølingskabinett" fra microplex.

hvis jeg har hvert snill gutt i år så kansje det havner under juletreet! :innocent:

tror nemmelig jeg har overtalt mutter'n og fatter'n til å kjøpe det til meg. :)

Takker for alle svar...

Endret av Yahoo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...