Yahoo Skrevet 24. november 2006 Del Skrevet 24. november 2006 (endret) jeg har tenkt til å bygge pc snart og har et par spørsmål angående vannkjøling. jeg lurte på om det går an å ha en 2x120mm radiator i toppen på lian-li PC7BSCANDWIN kabinettet. det jeg tenkte på var å ta det øverste dvd drevet ut, dremle hull i toppen på kabinettet og feste radiatoren der. vil det bli plass til dette?? vil kablene til strømforsyninga komme i klem?? hvis det er noen andre som har gjort denne modden så må dere poste noen bilder... takker for eventuelle svar... link til kabinett: Kabinett (microplex) link til radiator: radiator (microplex) link til psu: mist 600w (microplex) Endret 24. november 2006 av Yahoo Lenke til kommentar
Duality Skrevet 25. november 2006 Del Skrevet 25. november 2006 Null stress. Lykke til! Lenke til kommentar
Stonescream Skrevet 25. november 2006 Del Skrevet 25. november 2006 Jeg hadde et pc60 kabinett en gang i tiden og når jeg hadde satt opp strømforsyningen så var radiatoren jeg hadd tenkt å sette oppi toppen 3 cm for lang eller no. Du finner målene radiatoren har, så du kan jo bare klippe ut litt papp i rett lengde og høyde så ser du raskt om det går eller ikke. Lenke til kommentar
un0kai Skrevet 26. november 2006 Del Skrevet 26. november 2006 Null stress. Lykke til! 7354706[/snapback] Hvor har du det ifra? Jeg synes det kan se ut som om det blir meget trangt mellom rad og psu... Tviler på at det blir plass, iallefall om det ikke var plass i et pc60 kabinett, det er jo nesten helt like dimensjoner på det.. Lenke til kommentar
Duality Skrevet 26. november 2006 Del Skrevet 26. november 2006 (endret) Jeg fikk helt fint plass i mitt gamle pc-65. Med en annen psu vell og merke. Endret 26. november 2006 av Duality Lenke til kommentar
magnulf Skrevet 26. november 2006 Del Skrevet 26. november 2006 Ledningene til mist psuen kommer muligens til å stå i veien men det kan jo være at du greier å bøye dem unna slik at det blir plass. Woho 500 innlegg Lenke til kommentar
Yahoo Skrevet 26. november 2006 Forfatter Del Skrevet 26. november 2006 hmm. blir litt forvirret her ettersom jeg verken har kjøpt kabinett eller radiator ennå, så er det litt vanskelig å måle opp, men jeg kan jo finne en psu som har ledningene på ene siden og ikke i midten sånn som mist 600w har... eller burde jeg kjøpe et annet kabinett?? virker det litt håpløst dette her? Lenke til kommentar
Duality Skrevet 26. november 2006 Del Skrevet 26. november 2006 Forstår det godt. Hadde blitt forvirret selv i en slik situasjon. Men Lian-Li er kvalitet du skjelden glemmer! Lenke til kommentar
Zimmen Skrevet 26. november 2006 Del Skrevet 26. november 2006 (endret) Hei Er litt i samme sitasjon som trådstarter. Har tenkt å kjøpe meg eit nytt lite kabinett (Image and Shapetek servertower eg har no er veldig tungt og vanskelig å frakte, samt at det etter modifikasjoner ikkje heng heilt saman. ) Eg har i tilleg til PC7SCAND sett på PCG50 og lurar på om det er plass til ein radiator i toppen av dette? Det vil jo sjølvsagt bli trangt å byggje i, og ein radiator i toppen vil mest sannsynleg blokkere 2-3 PCI spor. Er det nokon som har erfaringer med og uten vannkjøling til dette kabinettet? Det vil vel også bli betre luftflyt i dette kabinettet da 5.25 einheiter ikkje vil blokkere lufta til radiatoren. Edit: Rydda litt. Endret 26. november 2006 av Zimmen Lenke til kommentar
EggMan88 Skrevet 26. november 2006 Del Skrevet 26. november 2006 (endret) Er vell bare og regne litt. Kabinettet = 49Cm Psu (U.Kabler) = 14Cm Radiatore = 28Cm 49-14-28 = 7cm Så vis du tar med litt feilmargin så vil du ha ca 5-6cm mellom psu og radiatoren. Vet ikke hvor store og fleksible disse kablene på Misten er jeg. PS: Dette var til Trådstarter sitt oppsett. Endret 26. november 2006 av EggMan88 Lenke til kommentar
Yahoo Skrevet 26. november 2006 Forfatter Del Skrevet 26. november 2006 ja det er greit. men det er noen cm på forsiden som går med til list og front deksel. legger ved et bilde jeg fant på internett: Lenke til kommentar
sablabra Skrevet 28. november 2006 Del Skrevet 28. november 2006 Jeg har samme kabinett, radiator og Mist 500w . For meg ser det ut til å gå sånn halvveis bra. Personlig har jeg alltid hatt radiatoren i bunnen av det kabinettet. Lenke til kommentar
Yahoo Skrevet 28. november 2006 Forfatter Del Skrevet 28. november 2006 (endret) halveis bra?? vil det si at det går, men at det ikke er noe å satse på?? Uansett tror jeg biter i det sure eple, legger til 800kr ekstra og kjøper meg "ekte vannkjølingskabinett" fra microplex. hvis jeg har hvert snill gutt i år så kansje det havner under juletreet! tror nemmelig jeg har overtalt mutter'n og fatter'n til å kjøpe det til meg. Takker for alle svar... Endret 28. november 2006 av Yahoo Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå