mmatti Skrevet 24. november 2006 Del Skrevet 24. november 2006 Skal kjøpe meg en laptop som skal erstatte den stasjonære pcen min. Har sett litt rundt men valget er ikke lett. Den skal brukes til film, spill (BF2, wow osv) osv. Har sett litt på disse to, men er usikker på om det er gode kjøp. Og i tilfellet hvem som er det bedre valget. Dell XPS (den til høyre av de topå siden. ) http://www1.euro.dell.com/content/products...dhs1&l=no&s=dhs Eller http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=323934 (blir litt dyrere med Dell sin med tanke på at jeg må kjøpe en ekstern Harddisk ved siden av, men det får gå.) Andre forslag er også selvfølgelig fint! Lenke til kommentar
Sti9nsky Skrevet 24. november 2006 Del Skrevet 24. november 2006 Jeg har selv bestil XPS-en, så jeg anbefaler den. LOL selv uten å ha testa den... Kan hende jeg skifter mening. Lenke til kommentar
Jada-jada Skrevet 24. november 2006 Del Skrevet 24. november 2006 XPS ingen over ingen ved siden...... Lenke til kommentar
IBroWz Skrevet 24. november 2006 Del Skrevet 24. november 2006 hvordan er xps'en i forhold til støynivå og varmeutvikling? batteritid? tyngde (den ser enorm ut) Lenke til kommentar
Sti9nsky Skrevet 28. november 2006 Del Skrevet 28. november 2006 hvordan er xps'en i forhold til støynivå og varmeutvikling? batteritid? tyngde (den ser enorm ut) 7352881[/snapback] Den er så og si lydløs. Jeg måtte skru av lyden på tv-en helt for å høre viftene. Men enda har jeg ikke prøvd å få den til å jobbe "hardt" enda, og ikke har jeg prøvd å spille enda heller. Men sjekke dette: Hardware.no test av Dell XPS M1710 (1.august 2006) Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 28. november 2006 Del Skrevet 28. november 2006 jeg ville nok vurdert inspiron 9400 da du kan sette i like bra skjermkort og ellers gi den bedre spesifikasjoner til samme pris. Eneste ulempene den har over XPS M1710 er litt mindre robust design og den mangler de fancy lysene om det er viktig for deg Lenke til kommentar
Onyx Skrevet 28. november 2006 Del Skrevet 28. november 2006 Det jeg legger i en bærbar og en spillemaskin: Bærbar = Noe som er lett, noe som er forholdsvis lite, kanskje ikke større enn en mappe. Noe som ikke bør overskride 3kg. Spillemaskin = Noe som bør være oppdatert - relativt nytt. Legge større vekt på skjermkortet, men også RAM og CPU. Konklusjon: - Jeg ville ikke gått for en Dell XPS. For 20 høvdinger så får man en bedre spillemaskin som en stasjonær - og den vil garantert være bedre enn Dell XPS. Alienware sine bærbare PC'er er lette og ganske så kraftige til en god pris. Og siden det snart er jul, så kan du faktisk stikke av med en enda bedre pris! De kjører en del kampanjer nå. Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 28. november 2006 Del Skrevet 28. november 2006 jeg ville ikke satset på alienware av følgende grunner: - ikke norsk support - mye dårligere reklamasjonsbetingelser (i Norge har du 5 år, i f.eks USA er det vell bare garantien som gjelder) - ikke norsk tastatur, ikke sikkert det er å oppdrive heller - du må legge på moms, dyr frakt og fortolling, noe som ofte gjør at det ikke lønner seg. - aurora m9700 er vell den du må velge om du skal ha bedre ytelse enn xps uten at prisen går opp til 30.000,- men den har endel svakere prosessor (forrige generasjons turion) og for at prisen skal bli rundt 15000,- må du kjøre helt minimums-spesifikasjoner på det meste, bl.a minne og cpu. Lenke til kommentar
Onyx Skrevet 28. november 2006 Del Skrevet 28. november 2006 Jeg så det nå. Acer og Asus har gode bærbare til 15 høvdinger. Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 28. november 2006 Del Skrevet 28. november 2006 Jeg så det nå. Acer og Asus har gode bærbare til 15 høvdinger. 7377110[/snapback] men ikke som matcher ytelsen til 7900GS-kortet i XPS-maskinen Acer har en, men den koster godt over 16.000,- og har det samme skjermkortet. Lenke til kommentar
Onyx Skrevet 28. november 2006 Del Skrevet 28. november 2006 (endret) Litt rart at Alienware ligger bak skjema når det gjaldt prosessor. Jeg har alltid hatt en oppfatning av at de er oppdadert etter nye komponenter i markedet. Edit: SLi er vel bare Alienware som tilbyr? Endret 28. november 2006 av Onyx Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 28. november 2006 Del Skrevet 28. november 2006 (endret) Til bærbare er det vel bare alienware som har sli ja EDIT: Du har jo Voodoopc og då, de har vel sli skjermkort de og. Endret 28. november 2006 av Silencer91 Lenke til kommentar
Magnum p.i. Skrevet 28. november 2006 Del Skrevet 28. november 2006 http://www.stretto.no/PartDetail.aspx?q=ti...6159;b:190;pl:1 Lenke til kommentar
EirikLF Skrevet 28. november 2006 Del Skrevet 28. november 2006 http://www.stretto.no/PartDetail.aspx?q=ti...6159;b:190;pl:1 7377841[/snapback] Fin, men oppløsningen kan jo ikke sammenlignes med WPS maskinen. Lenke til kommentar
Onyx Skrevet 28. november 2006 Del Skrevet 28. november 2006 (endret) http://www.stretto.no/PartDetail.aspx?q=ti...6159;b:190;pl:1 Fin, men oppløsningen kan jo ikke sammenlignes med WPS maskinen. Da kan han eventuelt gjøre slik: - Bærbar fra Stretto. - En Dell 2007WFP. - Til slutt, diNovo Cordless Desktop Notebook. Endret 28. november 2006 av Onyx Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå